ورودی ها کنترل نشد؛آمار فارس صعودی شد

    
تعداد بازدید: 5216
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
* سخنگوی وزارت بهداشت: آمار ابتلا در 5 استان مهمان‌پذیر کشور از جمله فارس افزایش یافت* سخنگوی شورای شهر شیراز: استمرار مسافرت‌های برون‌استانی و فعالیت پایانه‌های مسافربری از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در فارس بود* نماینده شیراز در مجلس: اگر امروز کشور را سه ماه تعطیل نکنیم، کرونا سال‌ها باقی می‌ماند

تعطیلات ادارت و اغلب مشاغل به پایان رسید و حالا در آستانه پنجاهمین روز از نخستین اعلام مرگ بر اثر کرونا در ایران، نگرانی‌ها بابت افزایش مجدد پیک ابتلا به این ویروس مرگبار افزایش یافته است. در حالی که سخنگوی وزرات بهداشت از ابتلای حدود 70 هزار ایرانی به کرونا و جان باختن بیش از 4 هزار و 200 نفر بابت این ویروس خبر داده است، استان فارس نیز که تا هفته گذشته تعداد مبتلایانش 3 رقمی بود، در جهشی قابل‌توجه حالا حدود 1800 نفر از اهالی استان به کرونا مبتلا شده‌اند. از سوی دیگر نگرانی‌ها از میزان افزایش تعداد مبتلایان به دلیل از سرگیری فعالیت ادارات و ناچاری کارمندان به حضور در محل کار، بسیاری را به این پرسش واداشته است که آیا فارس نیز در هفته‌های آینده به سرنوشت استان‌ های
 البرز و تهران دچار خواهد شد؟

*سخنگوی وزارت بهداشت: افزایش آمار ابتلا در 5 استان مهمان‌پذیر کشور از جمله فارس

پرسش دیگر آن است که چه شد که تعداد مبتلایان به کرونا در فارس در عرض یک هفته حدود دو برابر شد و این استان نیز در ردیف مناطق قرمز آلوده به کرونا قرار گرفت؟ هرچند استاندار فارس معتقد است «میزان تست کرونا از افراد در این استان افزایش یافته و از این رو موجب بالا رفتن آمار شناسایی مبتلایان به این ویروس شده است»، اما واقعیت آن است که عدم رعایت مواردی مانند استمرار مسافرت‌ها با اتوبوس ‌های برون‌شهری، عدم کنترل به موقع مبادی ورودی استان و عدم قرنطینه کامل در شهرها سبب شد که تعداد مبتلایان شناسایی ‌شده کرونا در فارس، به حدود 2 هزار نفر افزایش یابد. به ویژه آنکه روز گذشته کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت نیز گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد آمار ابتلا در 5 استان مهمان‌پذیر کشور شامل فارس، تهران، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی و غربی افزایش قابل‌توجهی داشته است.

*استمرار مسافرت اتوبوس‌های بین‌شهری؛ یکی از عوامل افزایش کرونا در فارس

در همین راستا سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با «افسانه» با اشاره به عملکرد مناسب دانشگاه علوم پزشکی شیراز در افزایش تست کرونا و شناسایی هرچه بیشتر افراد مبتلا به این ویروس می‌گوید: به نظر می‌رسد با وجود رعایت بخش قابل‌توجهی از مردم به خانه‌نشینی، برخی از مردم این توصیه‌ها را جدی نگرفتند و در ایام نوروز به شهرها و استان‌های اطراف مسافرت کردند. سعید نظری در ادامه با اشاره به تصمیم ماه گذشته شورای شهر شیراز مبنی بر لزوم تعطیلی پایانه‌های مسافربری برون‌شهری و همچنین انتقاد از عدم همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان حمل‌ونقل پایانه‌ها می‌افزاید: متاسفانه با وجود کنترل مبادی ورودی استان فارس، اما ورود و خروج اتوبوس‌های مسافربری از استان‌های دیگر به فارس ادامه یافت.

*16 مسافر اتوبوس اصفهان ـ شیراز به کرونا مبتلا بودند

نظری با اشاره به نامه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس به همتای اصفهانی خود خاطرنشان کرد: در آن نامه علیرضا سیاه‌پور اشاره کرد که از مجموع مسافران یک اتوبوس اصفهان به شیراز، 16 نفر مبتلا به کرونا بوده‌اند. از همین رو سعید نظری با انتقاد از وزارت راه و شهرسازی در عدم تعطیلی پایانه‌های حمل‌ونقل برون‌شهری، یکی از دلایل افزایش ابتلا به کرونا در فارس را برقرار بودن مسافرت‌های بین استانی به وسیله اتوبوس عنوان می‌کند.

*مبادی ورودی شهرها دیگر کنترل نمی‌شود

سخنگوی شورای شهر شیراز در ادامه با اشاره به نامه دوم شورا به حسن روحانی و درخواست از رئیس‌جمهور برای «استمرار قرنطینه خانگی و جلوگیری از ترددهای غیرضرور» می‌گوید: این نامه پس از مشورت شورای شهر با کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت گرفت و در آن از رئیس‌جمهور خواستیم که با فراهم کردن شرایط معیشتی شهروندان، در صدد تمدید قرنطینه خانگی به منظور گسست زنجیره بیماری‌زایی باشد. سعید نظری در ادامه با اشاره به بازدید روز گذشته خود از پلیس‌راه شیراز ـ اصفهان و باز بودن مبادی ورودی این پلیس‌راه می‌افزاید: متاسفانه امروز دیگر هیچ کنترلی بر مبادی ورودی و خروجی استان نیز انجام نمی‌شود. نظری در پایان با اشاره به تصمیم ماه گذشته شورای شهر در تعطیلی اتوبوس‌های درون‌شهری و قطار شهری می‌افزاید: ناوگان حمل‌ونقل عمومی شیراز همچنان تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

*اگر امروز کشور را سه ماه تعطیل نکنیم، کرونا سال‌ها باقی می‌ماند

در همین راستا مسعود رضایی نماینده شیراز در مجلس نیز در گفت‌وگو با «افسانه» با اشاره به اینکه تا زمانی که واکسن و داروی کرونا کشف نشود نیاز است تا اقدامات بر پایه و اساس پیشگیری و مراقبت انجام شود، می‌افزاید: جداسازی بیماران از افراد سالم از نخستین اقدامات در بحث پیشگیری است. از همین رو رضایی با تأکید بر اینکه تعطیلی دو تا سه ماهه در کل کشور می‌تواند از ابتلای صعودی افراد به کرونا جلوگیری کند، خاطرنشان می‌کند: در همین راستا باید بخشی از نیازهای افرادی که از تمکن مالی مناسبی برخوردار نیستند، تامین شود تا بتوان روند ابتلای افراد به ویروس کرونا را کاهش داد. به باور رضایی اگر کشور برای کنترل ویروس کرونا دو تا سه ماه تعطیل نشود، ممکن است سال ها گرفتار کنترل این بیماری باشیم.

*سلامت جامعه بر هر موضوع دیگری ارجحیت دارد

نماینده شیراز در مجلس با اشاره به اینکه سلامت جامعه بر هر موضوع دیگری ارجحیت دارد می‌گوید: اگرچه کشور با مشکلات و چالش های اقتصادی مواجه است، اما نباید فراموش کرد که مشکل اقتصادی کشور از سال های گذشته ایجاد شده است. به باور مسعود رضایی «سر دادن شعار‌هایی مانند بیماری کرونا اقتصاد را نابود کرده است»، سبب نادیده گرفتن سلامت مردم و به خطر افتادن سلامت جامعه خواهد شد؛ اتفاقی که «به عنوان یک ضرر و آسیب، هرگز جبران نمی‌شود.»

*بودجه‌های جانبی را به مبارزه با کرونا اختصاص دهید

از همین رو رضایی با اشاره به اینکه بودجه‌های جانبی زیادی در کشور هزینه می‌شود، خاطرنشان می‌کند: اگر خواستار نجات کشور و رهایی از بیماری کرونا هستیم، برای مقابله با کرونا نیاز است تمام این بودجه‌ها به بخش‌های بهداشتی و وزارت بهداشت تعلق بگیرد.

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه به منظور مبارزه با بیماری کرونا باید بودجه‌های عمرانی و فرهنگی جهت کنترل این بیماری باشد، می‌گوید: در شرایط کنونی تمام مسئولان باید اهداف و برنامه‌هایشان را تنها برای مبارزه و کنترل بیماری کرونا در کشور متمرکز کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

جلوی حفاری غیرمجاز ...

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی ...

آگاه‌سازی عمومی دربا ...

رییس اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ...

داروخانه‌های توزیع ک ...

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، داروخا ...

مصرف تابستانه آب زیر ...

گزارش «افسانه آنلاین» از تفاوت مدیریت ...

اینجا ماه هیچ وقت کا ...

گزارش «افسانه آنلاین» از مشکلات روستاه ...

مدیریت ناصحیح باغ از ...

کارشناس کشاورزی اهل اسپانیا گفت: مدیریت ناصحیح باغ ...

صرافی ارزهای دیجیتال ...

صرافی ارزهای دیجیتال ملّی چنج یکی از پلتفرم های با ...

رفع کمبود دارویی بیم ...

رفع کمبودهای دارویی بیماران تالاسمی استان فارس در ...

نظرات