فارس جزو برترین‌های مینی‌فوتبال کشور است

    
تعداد بازدید: 820
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
رئیس کمیته مینی فوتبال استان فارس گفت: با اینکه کمتر از یک سال از راه‌اندازی رشته مینی فوتبال در فارس می‌گذرد، خوشبختانه فعالیت‌ها در خور توجه بوده و اکنون این استان جزو سه کمیته برتر کشور است. 

مهدی پاک فطرت در گفت و گو با ایسنا، افزود: "مینی فوتبال" یا "گل کوچک" شاید همه گیر ترین ورزشی باشد که همه آن را تجربه کرده اند. از بازی کردن در کوچه پس کوچه ها با توپ پلاستیکی تا در مدرسه و آموزشگاه ها که گاهی کیف و کتاب، نقش تیردروازه را بازی می‌کرد.

رئیس کمیته مینی‌فوتبال هیئت ورزش‌های همگانی فارس، افزود: امروز این ورزش مهیج سر و شکل جدی پیدا کرده و فدراسیون جهانی دارد و از سال ۲۰۰۸ مقر آن در کشور چک، راه اندازی و فعال شده و با هدف کاهش مخاطرات، این ورزش از کوچه و خیابان و زمین‌های چمن مصنوعی هدایت شده است.

وی با بیان اینکه رشته مینی فوتبال هیچ ربطی به فیفا در سطح جهان و فدراسیون‌ها در سطح کشورها ندارد، گفت: قوانین بازی در این رشته، نو بوده و براساس یازده به یازده نیست؛ قوانین براساس ۵ به ۵ و  ۸ به ۸ تدوین شده و به نوعی تلفیقی از فوتبال و فوتسال است به طوریکه، بازی ۲ نیمه دارد و پنالتی و اوت و تایم آن مثل فوتبال و نگه داشته نشدن زمان بازی مانند فوتسال است؛ همین تناقض زیبا که این رشته شبیه فوتبال و فوتسال بوده اما زیر نظر فیفا نیست، به جذابیت‌ها می‌افزاید.

پاک فطرت ادامه داد: اندازه دروازه در این بازی ۴×۲ و زمین ۲۶  تا ۳۰ متر عرض و ۴۶ تا ۵۰ طول است و هم در سالن هم در زمین چمن مصنوعی بازی می‌شود.

او با تصریح اینکه بدون اغراق، ایران به شکل غیررسمی و به واسطه پیشینه این بازی، از مدعیان مینی‌فوتبال خواهد بود، افزود: بیشتر از یک سال پیش طرح ورود ایران به این عرصه را کریم مقدم، رئیس انجمن فعلی مینی فوتبال کشور به وزارت ورزش و جوانان تقدیم کرد و چند ماه قبل انجمن زیرنظر فدراسیون ورزش های همگانی فعال شد.

پاکفطرت با اشاره به اینکه از حدود یکسال قبل فارس، این رشته را راه اندازی کرد، از تقسیم بندی این رشته ورزشی در ۲ بخش همگانی و قهرمانی گفت و اضافه کرد: در حال حاضر سعی داریم این ورزش را در شیراز و سایر شهرستان‌ها گسترش داده و سپس استعدادیابی کنیم.

وی افزود: در اولین فعالیتی که در استان انجام دادیم از حدود ۱۵۰ بانو و ۱۵۰ آقا تست ورزش گرفتیم که در نهایت ۳ مرد و ۳ زن انتخاب شدند؛ اما به دلیل حمایت نشدن تیم ملی مینی فوتبال کشور و تشکیل نشدن آن در تهران نتوانستیم این افراد را به اردو اعزام کنیم.

پاکفطرت با بیان اینکه یک دوره مسابقات مینی فوتبال آقایان در شیراز و با حضور تیم‌هایی از ادارات، محلات و دانشگاه ها به کمک اداره پسماند شهرداری برگزار شد، افزود: مسابقات مینی فوتبال کارکنان ادارات نیز برگزار و از بین هشت تیم، شهرداری شیراز قهرمان شد.

او از برگزاری چند دوره مسابقه نونهالان و نوجوانان در شهرستان های فسا و داراب و مسابقه مینی فوتبال بانوان در یکی از شهرهای جنوبی فارس خبر داد و گفت: تلاش ما دنبال کردن بدون تبعیض این رشته ورزشی در ۲ بخش بانوان و آقایان است.

پاکفطرت یکی از برنامه‌های این کمیته را برگزاری اولین دوره مسابقات مینی‌فوتبال بانوان در شیراز اعلام و خاطرنشان کرد: متاسفانه تا کنون مسابقات کشوری مینی فوتبال برگزار نشده اما در تلاشیم تا برای نخستین بار در کشور، لیگ محلات شهر شیراز را برگزار کنیم.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

زلزله شیراز را لرزان ...

زمین لرزه ای به بزرگی 4/7 ریشتر شیراز را لرزاند

مدیرکل ICT فارس : تو ...

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: تلاش می ...

آغاز بلیت‌فروشی از ه ...

نوزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر شیراز از 13 تا 22 ب ...

دستمزد سال آینده کار ...

عضو شورای عالی کار در گفت و گو با« افسانه&ra ...

کاهش۷۵ درصدی تردد در ...

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: بر اساس ...

ساده‌انگاری عامل اصل ...

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کر ...

فرش دستباف فارس فرام ...

گزارش «افسانه» از مشکلات هنر میراثی فر ...

نظرات