افتتاح اولین مجتمع تخصصی بیمه‌های زندگی (شوکا) در شیراز

    
تعداد بازدید: 3610
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
آیین افتتاح اولین مجتمع تخصصی بیمه‌های زندگی (شوکا) در شیراز برگزار شد. مدیرعامل شرکت بیمه البرز در این مراسم گفت: در پرتفوی ۹هزار میلیارد تومانی بیمه البرز در سال گذشته، سهم بیمه‌های زندگی نزدیک به 3 درصد بود و وضع بیمه‌های زندگی جذابیت لازم را نداشت؛ این در حالی است که بیمه البرز از نظر کیفیت و میزان رضایتمندی همواره جزو چهار شرکت اول صنعت بیمه کشور بود.

موسی رضایی اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، محصول شوکا طراحی و کار اجرایی آن از اواخر خرداد ماه آغاز شد؛ طبق پیش بینی‌ها قرار بود تا پایان امسال حداکثر ۲تا دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این بیمه‌نامه فروش داشته باشیم، اما امروز با اینکه هنوز سه ماه از سال باقی مانده شاهد فروش ۲هزار و ۲۲۰ میلیارد تومانی هستیم. وی متوسط فروش روزانه را ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان دانست و گفت: پیش بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به ۳هزار و ۸۰۰ تا ۴هزار میلیارد تومان برسد.

مدیرعامل شرکت بیمه البرز افزود: کسانی که در حال حاضر این بیمه‌نامه را می‌خرند افرادی هستند که برای اولین بار اقدام به خرید آن کرده‌اند؛ این اتفاق به ضریب نفوذ بیمه در کشور کمک می‌کند. وی با بیان اینکه امنیت و آرامشی که هر بیمه‌نامه‌ زندگی ایجاد می‌کند ارزشمند است، گفت: این اتفاق باعث شد فعالیت مشکل‌ساز درمان که سالهاست گریبان صنعت بیمه را گرفته و مشکلات زیادی را متوجه صنعت بیمه کرده است، به سمت بیمه‌های زندگی و خُرد و حتی بیمه‌های حوادث انفرادی تغییر دهد. مدیرعامل شرکت بیمه البرز اضافه کرد: این کیفیت برای اقشار مختلف جامعه دیده شده و همه افراد می‌توانند از این بیمه‌نامه بهره ببرند.
وی ادامه داد: صنعت بیمه کشور پس از اعمال تحریم‌ها شرایط دشواری را سپری کرد، اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم و با سیاست‌گذاری‌هایی که صورت گرفت اتفاقات خوبی رقم خورد و توجه بیشتری به موضوع بیمه در کشور شد. مدیرعامل شرکت بیمه البرز ادامه داد: اقتصاد کشور از سه ضلع بانک، بیمه و بازار سرمایه تشکیل شده و بیمه یکی از سه ضلع اصلی اقتصاد و بازار مالی یک کشور است.
وی با بیان اینکه اقتصاد کشور در گذشته اقتصادی بانک‌محور بوده است، گفت: بانک‌محور بودن اقتصاد از مهمترین مشکلات کشور در سال‌های گذشته بوده و با وجود اینکه برخی مشکل اساسی کشور را اتکای اقتصاد به نفت می‌دانند، اما بنده معتقدم مهمترین عقب‌ماندگی ما بانک محور شدن اقتصاد کشور است.
رضایی یادآور شد: صنعت بیمه باید به بیمه‌محور شدن اقتصاد کشور کمک کند چرا که با بیمه بسیاری از مشکلات از جمله مشکل مسکن و بازار سرمایه حل می‌شود و از طریق آن می‌توان مردم را ثروتمند کرد. وی با بیان اینکه بیمه از اهمیت بسیاری برخوردار است و این اهمیت باید توسط سیاست‌گذاران و اجرا کنندگان صنعت بیمه تبیین شود، گفت: استان فارس چهارمین استان کشور بعد از تهران، مشهد و اصفهان است که از بیشترین سرانه تولید حق بیمه کشور برخوردار است اما هنوز هم معتقدم این استان از پتانسیل بیشتری بهره می‌برد.

وی با بیان اینکه تنها مقوله‌ای که در دنیا هیچ جایگزینی ندارد بخش گردشگری است، گفت: استان فارس به عنوان مهد تمدن ایران این پتانسیل را دارد که بحث گردشگری‌اش جدی‌ گرفته شود؛ باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا بیمه و گردشگری و توریست را به هم ارتباط دهیم، البته تحقق این امر به اقتصاد منطقه نیز کمک‌شایانی می‌کند. رضایی بر اهمیت نقش بیمه‌های زندگی در دنیا تأکید کرد و گفت: اولین مجتمع تخصصی بیمه‌های زندگی بیمه البرز در استان فارس و شهر شیراز افتتاح شد و امیدواریم این اقدام الگویی برای پنج مجتمع دیگر در کشور شود.
وی با بیان اینکه پشتیبانی برای راه‌اندازی این مجتمع تخصصی از استان‌هایی صورت می‌گیرد که در فرآیند اجرایی و برنامه از استانداردهای لازم برخوردار هستند، افزود: مجتمع دوم در استان اصفهان افتتاح خواهد شد و استان‌های گیلان و خراسان هم در اولویت راه‌اندازی این مجتمع قرار دارند.
مدیرعامل شرکت بیمه البرز اظهار کرد: در تلاش هستیم تا همه ذینفعان که در خرید بیمه‌نامه نقش دارند به نوعی از این درآمد بهره‌مند شوند.

 نقش بیمه در ابعاد مختلف زندگی به ویژه حوزه ترافیکی قابل اهمیت است

رئیس پلیس راهور شیراز نیز در این مراسم گفت: نزدیک به 80 درصد ماموریت‌های پلیس راهور این کلانشهر و کشور بدون هیچ وقفه‌ای به جمع آوری تصادفات اختصاص دارد. سرهنگ کریمی با بیان اینکه در حوزه بیمه‌ها اقدام خوبی از سوی پلیس فراجا در بحث کروکی‌ها انجام شده است، افزود: اکنون در بحث ارتباط با بیمه‌ها، صحنه تصادف به صورت آنلاین در اختیار بیمه‌ها قرار داده می‌شود. رئیس پلیس راهور شیراز تصریح کرد: انجام کروکی طبق روال گذشته موجب تحمیل یکسری خسارت‌ به بیمه‌ها می‌شد و دلالان در بین راه سوء استفاده می‌کردند و در واقع در حوزه تصادفات، کلاهبرداری‌هایی انجام و شرکت‌های بیمه متضرر می‌شدند.
کریمی ادامه داد: با مخارج سنگین در بحث خودرو و ارتقای سطح فرهنگی، مردم به این فکر رسیدند که هیچ کس بدون بیمه سوار خودرو نشود، چرا که نداشتن بیمه موجب تحمل ضررهای فراوان می‌شود. وی وجود بیمه را مایه آرامش در زندگی افراد ذکر و تاکید کرد: نقش بیمه در ابعاد مختلف زندگی به ویژه حوزه ترافیکی قابل اهمیت است.

 صنعت بیمه نقش بسزایی در زندگی افراد جامعه دارد

گلدانی، رئیس بیمه البرز در شیراز نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: صنعت بیمه نقش بسزایی در زندگی افراد جامعه دارد و یکی از شاخص‌های اندازه گیری رفاه کشور محسوب می‌شود. وی تصریح کرد: هرچه تعدا‌د بیمه نامه‌های افراد افزایش پیدا کند، میزان رفاه، آسایش و آرامش هم بیشتر می‌شود.گلدانی با بیان اینکه رهبر انقلاب نیز از بیمه به عنوان یک پدیده نو و مطلوب برای کشور یاد کرده‌اند، عنوان کرد: بیمه زندگی در میان رشته‌های بیمه‌ای، نقش مهم‌تری دارد و بیمه البرز هم توجه بیشتری به گسترش این نوع بیمه داشته؛ به‌گونه‌ای که رشد قابل توجهی در اجرای طرح شوکا داشته‌ایم. وی خاطرنشان کرد: پرداخت حق بیمه زندگی در ۹ ماهه اول امسال در فارس نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ برابر افزایش داشته و همین امر موجب تاسیس این مجتمع شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

توزیع رایگان ۱۶۴ هزا ...

۱۶۴ هزار ماسک N ۹۵ و سه‌لایه رایگان در مراکز ...

پتروشیمی شیراز صادرک ...

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز، در پی انتخاب این شرک ...

بیمارستان شهید بهشتی ...

 رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اضافه شدن ب ...

تمام دانشگاه‌ها و پا ...

وزیر علوم در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ ...

ادامه بارش‌های پراکن ...

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش‌بینی‌ها ...

پرواز مسير شيراز - م ...

مديرکل فرودگاه‎هاي استان فارس از برقراري پرواز ...

قوه قضائیه استاندارد ...

گفت‌وگوی اختصاصی «افسانه» با معاو ...

نظرات