امنیت غذایی با افزایش بهره‌وری و توسعه کشت مکانیزه محقق می‌شود

    
تعداد بازدید: 44
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
مدیر امور فناوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی خودکفایی در تولید کالاهای اساسی و افزایش بهره‌وری در سایر محصولات کشاورزی را نیازمند توسعه ناوگان مکانیزاسیون و نوسازی تجهیزات و ادوات مورد نیاز کشاورزان معرفی کرد. 

علیرضا پرویزی در نشست تخصصی هفته جهاد کشاورزی با بیان اینکه ماموریت سازمانی ما در ارتقاء فناوری‌های نوین بخش کشاورزی با هدف افزایش بهره‌وری است، گفت: تجهیز ناوگان مکانیزاسیون استان یکی از برنامه‌های توسعه‌ای ما در جهاد کشاورزی است که با تامین ماشین‌آلات و ادوات مورد نیاز تولیدکنندگان کاهش هزینه تولید و مصرف انرژی زمینه‌ساز افزایش درآمد قشر توليدکننده می‌شود.

وی با بیان این توسعه فنی بخش کشاورزی و دامپروری ما از تولید تا فرآوری محصولات گسترش یافته است، افزود: کشت مکانیزه یکی از راهکارهای پایدارسازی بخش کشاورزی ما معرفی می‌شود که فراگیر شدن آن نیازمند افزایش آگاهی و دانش و ایجاد شرایط لازم اعتباری و توان تولید در تامین تجهیزات و ادوات سنگین و سبک است.

مدیر امور‌ فناوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی فارس افزایش ضریب مکانیزاسیون این استان را در فرآیند اجرایی تولید مطلوب توصیف کرد و گفت: با جذب تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون توانسته‌ایم از خدمات ماشینی و تجهیزاتی فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی بهره‌گیری کنیم اما نیازمندی امروز ما فراتر از عرضه به ویژه در تراکتور و ماشین آلات سنگین است تا بتوانیم فرسودگی ناوگان مکانیزاسیون را نوسازی و تقویت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در گسترش خط تولید ماشین‌‌ها و ادوات کشاورزی بسیار ضروری است، ادامه داد: توسعه مکانیزاسیون یکی از راهکارهای هدفمند عبور از کشاورزی سنتی به مدرن است که در این راستا نیازمند افزایش توان تامین تجهیزاتی مکانیزاسیون این بخش در راستای افزایش بهره‌وری و راندمان تولید هستیم.

پرویزی در پایان نوسازی ناوگان مکانیزاسیون را در زمینه امنیت غذایی موثر معرفی کرد و گفت: ارتقاء بهره‌وری در نظام تولید در افزایش درآمد بهره‌برداران و کاهش مصرف انرژی و بکارگیری بهینه منابع پایه آب و خاک تأثیرگذار است و این روند می‌تواند در خودکفایی محصولات تولیدی هم نقش پررنگ داشته باشد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

گزارش «افسانه» از دو ...

گزارش «افسانه» از دومین رو همايش ملى ف ...

نماینده شیراز: هجوم ...

علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ...

پوستر جشنواره ملی تج ...

پوستر نخستین جشنواره ملی هنرهای تجسمی «تجسم ...

خطر حذف لبنیات از سف ...

محمدرضا طاهری: با تصویب افزایش ۲۰ درصدی قیمت شیر خ ...

صدور 209 هزار سند ما ...

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس در گفت و گو با افسان ...

جذب گردشگر با راه ان ...

اقامتگاه‌های ارزان قیمت برای جذب گردشگر و توز ...

مدیرکل ورزش و جوانان ...

مدیرکل ورزش و جوانان فارس اعلام کرد:حضور ورزشکاران ...

آیین نامگذاری خیابان ...

در یکصد و سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ته ...

دامداران از افزايش ق ...

با افزایش 28 درصدی قیمت شیر، حداقل هزینه ماهانه یک ...

کرونا مستاجران را حا ...

گزارش«افسانه» ‌از شیب تند اج ...

نظرات