نماینده شیراز: هجوم ملخ ها به ایران می تواند بیوتروریسم باشد

    
تعداد بازدید: 6284
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به دلایلی که وجود دارد این احتمال می رود که هجوم ملخ های صحرایی به بخش هایی از کشور، حمله ای حساب شده از طرف کشورهای خارجی و بیوتروریسم باشد.

بیوتروریسم شامل انتشار عمدی عوامل بیولوژیکی است که این عوامل شامل باکتری،ویروس و هر نوع حشره زیانباری نیز می شود که این روش اغلب در جنگ ها و برای آسیب وارد کردن به امنیت غذایی،اقتصاد و سیاست کشورهای دیگر انجام می گیرد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رخدادی را در زمان گسترش آنفلوانزای مرغی در کشور داشتیم که خسارات بسیار سنگینی به کشور وارد کرد و براساس تحقیقات انجام شده این موضوع بیوتروریسم بود و آفت از خارج از مرز ایران وارد شد و تلفات سنگینی را رقم زد.
وی ادامه داد:در مورد هجوم ملخ ها نیز احتمال بیوتروریسم با توجه به خصومت هایی که برخی کشورهای همسایه با ما دارند و وارد جنگ با ملت ما شده اند وجود دارد.
اکبری بیان کرد:صرفا تقابل نباید با استفاده از سلاح باشد و قطعا این کشورها از وارد کردن هرگونه خسارت اقتصادی،سیاسی و اجتماعی به ملت ایران کوتاهی نمی کنند.
اکبری منشاء ورود این ملخ ها را از یک کشور عربی دانست و گفت: ملخ توانایی پرواز تا 200 کیلومتر را دارد اما فاصله ایران تا کشور عربی بسیار بیشتر از این مسافت است و این احتمال وجود دارد که این ملخ ها از مسیر دریا و با استفاده از کشتی به نزدیکی مرزهای ایران انتقال یافته باشند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی،آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ملخ‌ های مهاجم که از سمت صحرای خارجی وارد کشور شده‌اند به دلیل سرعت بالای تخم ‌ریزی پتانسیل بالایی برای تخریب کامل مزارع جنوب کشور دارند و نیاز است که اعتبارات لازم برای مبارزه با این حشرات مهاجر سریع تر تخصیص پیدا کند.
وی اظهار داشت: براساس پیگیری هایی که انجام شده موضوع حمله ملخ های دریایی به بخش هایی از کشور تاکنون خوب مدیریت شده و کمترین میزان خسارت را به بار آورده است.
این نماینده مجلس همچنین با اشاره به خسارت ناشی از هجوم ملخ ها به بخش هایی از کشور گفت: این خسارت هنوز در کشور جمع بندی نهایی نشده و اگر هم شده باشد نتایج آن به کمیسیون کشاورزی ،آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی مجلس ارائه نشده است.
اکبری بیان کرد: اگر مزارع خسارت دیده بیمه شده باشد تصمیم گیری درباره این موارد راحت است و خسارت آنها در آینده پرداخت خواهد شد و اگر بیمه نباشند مشکلاتی وجود دارد که باید تصمیم گیری در این باره نیز انجام شود که تا حد ممکن بتوان بخشی از خسارت به این کشاورزان را جبران کرد. 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تصمیم گیری در خصوص نحوه پرداخت خسارت ناشی از هجوم ملخ ها به کشاورزان مستلزم این است که ابتدا خسارت ها از سوی دستگاه های متولی در استان ها جمع بندی و به تفکیک اعلام شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

کرونا میزان آب مصرفی ...

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ضمن اعلام ...

کمک‌های ۵۰ هزار ریال ...

مدیر عامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس از شکل ...

خسارت ۱۱۰ میلیارد تو ...

رئیس جامعه هتلداران فارس از خسارت ۱۱۰ میلیارد توما ...

نامزد دوازدهمین دوره ...

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ...

زنجيره هاى آتش

*آتش‌سوزی‌ها تا اوایل آبان ماه ادامه دار ...

شناسایی ۷۷ مورد جدید ...

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۷ ...

سرمايه هاى مردم مناب ...

گفت و گو«افسانه» با حسين راغفر اقتصادد ...

مصرف تابستانه آب زیر ...

گزارش «افسانه آنلاین» از تفاوت مدیریت ...

سینما بهمن «کات»

گزارش «افسانه آنلاین» از آتش‌سوزی ...

برچسب تقلب روی ۶۰ در ...

مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ۲۰۰ محل ...

نظرات