در بازدید نایب رئیس مجلس مطرح شد

    
تعداد بازدید: 1629
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستان مُهر در جنوب استان فارس با نوید شتاب بخشی به روند احداث ورزشگاه شهدای صنعت نفت و پالایشگاه بنزین در این شهرستان همراه بود.

 علی نیکزاد ثمرین که دوشنبه در سفری یکروزه به شهرستان‌های لامرد و مهر سفر کرده است،‌ بهره‌برداری کامل از سالن مسابقات و استخر مجموعه ورزشی شهدای نفت شهرستان مهر تا تیر ماه ۱۴۰۱ را خواستار شد.
وی گفت: سالن ورزشی بدون آب، برق و گاز تعریف شده نیست لذا لازم است با تلاش بیشتری این امر پیگیری شود و شتاب گیرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز در حاشیه بازدید نایب رئیس مجلس از مجموعه ورزشی در حال احداث شهدای صنعت نفت مهر توضیح داد: ساخت این مجموعه بهمن ماه ۹۶ آغاز شده است و تا سال ۹۹ تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما با خلع ید پیمانکار قبلی و آغاز کار پیمانکار جدید این پروژه پیشرفت بسیار خوبی داشته است.
عباس حاجی‌زاده افزود: این پروژه دارای چند فاز است که در فاز اول شامل سالن بانوان و استخر که اجرا شده است و یک سالن مسابقات در حال اجرا است.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس افزود: در فاز اول قراردادی که با پیمانکار بسته شده است سالن بانوان و استخر با اعتبار بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.
حاجی زاده بیان کرد: برای تکمیل این پروژه  بیش از ۳۰ میلیارد تومان نیاز است، که از این میزان ۷.۵ میلیارد تومان سال ۹۶ از محل اعتبارات نفت و گاز، سه میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و یک و نیم میلیارد تومان را نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس تأمین کرده است.
وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ استخر و سالن مسابقات این مجموعه که با همکاری وزارت نفت در حال ساخت است به بهره برداری برسد.

بازدید از پالایشگاه استحصال اتان
بازدید از پالایشگاه استحصال اتان پارسیان سپهر یکی دیگر از برنامه‌های نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نظارت میدانی یک روزه به استان فارس بود که با همراهی علی خضریان عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، سید مهدی موسوی رئیس فراکسیون مناطق محروم مجلس و مدیران اجرایی کشوری و استانی انجام شد.
این پالایشگاه از زیرمجموعه های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) محسوب شده و از فروردین ماه سال جاری با اعتبار یک میلیارد و ۱۳ میلیون دلاری به بهره برداری رسیده است. پالایشگاه استحصال اتان سبب اشتغالزایی ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر شده و پیش بینی می شود متوسط درآمد سالانه آن یک میلیارد دلار باشد.
واگذاری پروژه شیرین سازی خوراک پالایشگاه به منظور بهبود کیفیت گاز شهری و محصولات صادراتی کشور، واگذاری پروژه حذف فلرهای پالایشگاه و گازهای فلر به میزان حدود ۹۰ میلیون مترمکعب در سال به منظور بهبود شاخص محیط زیست استان فارس، واگذاری نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی پالایشگاه پارسیان به شرکت پالایش پارسیان سپهر، تخصیص و انتقال سند زمین جهت شهرک مسکونی کارکنان و... و همچنین امکان استفاده از اعتبار موضوع ماده ۱۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده درخصوص اعتبار و یا استرداد وجوه پرداختی بابت ارزش افزوده خرید کالا و خدمات جهت فعالیت های اقتصادی از جمله پیشنهاداتی بود که در این بازدید از سوی مسئولان مجموعه مذکور مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت. 
در این بازدید، سید موسی موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس از عدم جذب و بکارگیری نیروهای بومی در این مجموعه گلایه و انتقاد کرد.

در ادامه این سفر یک روزه، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از پروژه احداث آزادراه لامرد- پارسیان نیز بازدید کرد. این پروژه به طول ۴۹ کیلومتر بوده و اجرای آن می تواند سبب اشتغالزایی بیش از ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم شود. احداث این پروژه از سال ۹۲ کلید زده شده اما به دلیل عدم تامین بودجه لازم معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هنوز تکمیل نشده است.

بازدید از نیروگاه پالایشگاه پارسیان و پالایشگاه بنزین
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به استان فارس همچنین از نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی پالایشگاه پارسیان شهرستان مهر بازدید کرد.
در این بازدید اعلام شد، پست داخلی نیروگاه مذکور طی سه ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد و اتصال آن به شبکه سراسری نیز در یک سال آینده اجرایی می‌شود که برای تحقق آن نیاز به پیش بینی اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی است؛ این پروژه سبب اشتغالزایی ۳۰ نفر به صورت مستقیم شده است.
بازدید از پالایشگاه بنزین سازی تماماً خصوصی مُهر از دیگر برنامه‌های سفر نایب رئیس مجلس به استان فارس بود.
نبود زیرساخت‌هایی مانند برق و آب و اختصاص زمین طرح توسعه‌ای از جمله مشکلات پالایشگاه مذکور است که توسط مسئولان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
پالایشگاه بنزین سازی مُهر پس از تکمیل شدن و به بهره‌برداری رسیدن می‌تواند سالانه ۲۴۰ هزار تن نفت سفید و ۶۰۰ هزار تن نفتا تولید کند و برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کند.
۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده برای تکمیل پروژه مذکور است که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

کرونا مستاجران را حا ...

گزارش«افسانه» ‌از شیب تند اج ...

مدیرکل آژانس بین‌الم ...

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شامگاه دوش ...

اعضای شورای شهر شیرا ...

با توجه به شیوع بیماری کرونا و با هدف تامین سلامت ...

ایران خودرو فارس به ...

درحالی پرداخت بدهی شرکت ITMC با سود33 درصد تخلف اس ...

افتتاح اولین مجتمع ت ...

آیین افتتاح اولین مجتمع تخصصی بیمه‌های زندگی ...

رفع کمبود دارویی بیم ...

رفع کمبودهای دارویی بیماران تالاسمی استان فارس در ...

آیین نامگذاری خیابان ...

در یکصد و سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ته ...

شناسایی ۷۷ مورد جدید ...

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۷ ...

محدوديت هاى كرونايی ...

«افسانه» از جزئیات ابلاغ محدودیت‌ ...

نظرات