محدوديت هاى كرونايی درجنوب فارس

    
تعداد بازدید: 4876
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
«افسانه» از جزئیات ابلاغ محدودیت‌های کرونایی در استان فارس گزارش می‌دهدقرنطینه امکان‌پذیر نیست؛ ماسک بزنیدقائم‌مقام ستاد استانی کرونا: استانداری اجازه ندارد از سفر شهرونداناستان‌های قرمز به فارس جلوگیری کند

احسان اکبرپور: همه‌گیری کروناویروس در کشور چنان شدت گرفته که حالا به قول معاون کل وزارت بهداشت «تنها با توصیه نمی‌توان جلوی کرونا را گرفت و باید اعمال قانون کرد.» همین ابتدای هفته بود که حسن روحانی به استانداران برای ایجاد محدودیت‌های بهداشتی در شهرستان‌هایی که به وضعیت قرمز کرونا می‌رسند، اختیارات بیشتری تفویض کرد. حالا در آستانه پایان هفته معاون کل وزارت بهداشت، از ابلاغاعمال محدودیت‌های کرونایی به استانداران ۱۱ استان کشور ازجمله استان فارس خبر داده است. به گفته ایرج حریرچی، اقدامات محدودیتیبرای مقابله با کرونا به استانداران استان‌های خوزستان، سیستان وبلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، کرمان، تهران و البرز ابلاغ شده است. از سوی دیگر به گفته سخنگوی وزارت بهداشت با شناسایی 2 هزار و 549 بیمار جدید کووید 19 در 24 ساعت گذشته، مجموع تعداد مبتلایان کروناویروی در ایران از 230 هزار نفر گذر کرده و مجموع تعداد جان‌باختگان نیز به عددغم‌انگیز 11 هزار نفر نزدیک می‌شود.

 

*قرنطینه امکان‌پذیر نیست؛ ماسک بزنید

اما چه می‌توان کرد؛ وقتی کروناویروس دوباره اوج گرفته و در آن سو نیز مشکلات اقتصادی و معیشتی، خانواده‌ها را در تنگنا قرار داده است؟ دکتر مینو محرز عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه میزان ابتلا و جان‌باختن بر اثر کرونا «تقریباً به روزهای اول برگشته است»، می‌گوید: قرنطینه و تعطیلی همه کارگاه‌ها و مشاغل جبران‌ناپذیر است و هیچکشوری از عهده‌اش بر نمی‌آید در نتیجه گفتند تنها راهش ماسک زدناست. امریکا، کانادا و ترکیه ماسک اجباری است و نتیجه‌اش را دیده‌اند. مسائل روانی و اقتصادی ناشی از کرونا در دنیا روی مردم تأثیر زیادیگذاشته در نتیجه مطالعات می‌گویند زدن ماسک انتقال بیماری را به زیر دودرصد می‌رساند چنین مطالعه‌ای ایده‌ال است. پس باید ماسک بزنیم وبیرون بیاییم.

 

*اعمال محدودیت‌های کرونایی در 6 شهرستان جنوبی استان

در همین راستا جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با «افسانه» با بیان اینکه 6 شهرستان جنوبی استان شامل لارستان، گراش، اوز، خنج، جهرم و فسا در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، می‌گوید: محدودیت‌های کرونایی در این 6 شهرستان بیش از دو هفته است که اعمال شده و همچنان نیز پابرجا خواهد بود. عبدالرضا قاسم‌پور با بیان اینکه این محدودیت‌های اعمال‌شده شامل دورکاری ادارات، تعطیلی اصناف و لغو تمامی اجتماعات، همایش‌ها و تجمعات است، می‌افزاید: 3 شهرستان دیگر استان ازجمله شیراز در وضعیت زرد قرار دارند و بقیه شهرستان‌ها ازجمله شهرستان‌های شمالی در وضعیت سفید هستند.

 

*پوشیدن ماسک در مترو، تاکسی و اتوبوس الزامی است

قاسم‌پور با بیان اینکه در شهر شیراز نیز مصوب شده که پوشیدن ماسک برای تمامی مسافران مترو، تاکسی و اتوبوس الزامی شود، خاطرنشان می‌کند: شهرداری شیراز وظیفه اجرا و نظارت بر حسن اجرای این مصوبه را بر عهده دارد. معاون استاندار فارس سپس می‌گوید: 14 اکیپ برای تقویت نظارت‌های بهداشتی در شیراز و دیگر شهرستان‌های استان برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میان فعالان حوزه‌های حمل‌ونقل عمومی، واحدهای صنفی و تولیدی و فروشگاه‌های بزرگ مشخص شده است. عبدالرضا قاسم‌پور با بیان اینکه اعضای این گروه نظارتی شامل نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی و اداره کل صمت هستند، می‌افزاید: این گروه‌های نظارتی با ناقضان و متخلفان مقررات بهداشتی به‌شدت برخورد می‌کنند.

 

*فارس هنوز جزو استان‌های قرمز نیست

قاسم‌پور سپس با اشاره به تفویض اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا به ستادهای استانی در استان‌های دارای وضعیت قرمز می‌گوید: این تفویض اختیار با هماهنگی وزارت کشور و بهداشت انجام شده است. با این حال جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه استان فارس هنوز جزو استان‌های قرمز کرونا محسوب نمی‌شود؛ خاطرنشان می‌کند: به خاطر زیان‌های اقتصادی وارده بر صنوف تعطیل‌شده بر اثر کرونا، اجرای محدودیت‌های سابق برای همه صنوف، امری دشوار است، چراکه شهروندان تحت فشارهای اقتصادی هستند.

 

*استانداری اجازه ممانعت از سفر شهروندان از استان‌های قرمز به فارس را ندارد

معاون استاندار فارس در ادامه با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی چاره‌ای جز رعایت اصول بهداشتی توسط مردم و فعالان اقتصادی وجود ندارد، می‌گوید: مردم باید خودشان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، زیرا با تعطیلی مجدد صنوف، خود مردم متضرر خواهند شد. عبدالرضا قاسم‌پور سپس با بیان اینکه مجوزی برای جلوگیری از سفرهای برون‌استانی صادر نشده و استانداری اجازه ممانعت از سفر شهروندان از استان‌های قرمز به فارس را ندارد، می‌افزاید: شیراز خوشبختانه یا متاسفانه به دلیل آب‌وهوای معتدل، مقصد بسیاری از اهالی استان‌های جنوبی کشور در فصل تابستان است، اما با توجه به اینکه این استان‌ها در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، حضور آنها در فارس بر افزایش آمار مبتلایان، بیماران بستری و جان‌باختگان کرونا در استان اثرگذار بوده است.

 

*ظرفیت بیمارستان‌های کرونا تقریباً تکمیل است، احتمالاً از بیمارستان‌های خصوصی استفاده می‌کنیم

ابتدای هفته بود که دکتر عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن اعلام هشدار نسبت به ادامه وضع کنونی به «افسانه» گفت: گنجایش هر 4 بیمارستان‌ اختصاص‌یافته به مقابله با کروناویروس در حال تکمیل است و با ادامه روند کنونی این بیمارستان‌های نیز دیگر گنجایش پذیرش بیماران مبتلا به کووید 19 را نخواهند داشت. اکنون در آخرین روز هفته جاری جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا می‌گوید: گنجایش بیمارستان‌های دولتی مخصوص بیماران کرونا «تقریباً کامل شده است» و به همین خاطر شاید ناچار شویم در روزهای آینده از ظرفیت بیمارستان شهیدبهشتی و بیمارستان‌های خصوصی برای بیماران کرونا استفاده کنیم.

 
 
 

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

مسمومیت الکلی در فار ...

۶۸۳نفر به علت مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمان ...

وعده هاى متناقض خريد ...

*نتوانستند یک دلار هم برای خرید واکسن کرونا بدهند ...

افزایش مبتلایان کرون ...

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ...

شيراز در وضع زرد قر ...

شيراز در  وضع زرد قرار گرفت

رئیس‌ کل دادگستری فا ...

رئیس‌ کل دادگستری استان فارس گفت: تاکنون هیچ ...

شهرداری نمی‌تواند با ...

آرش فرج زاده عصر  امروز در صحن علني شوراي شهر ...

گزارش «افسانه» از حا ...

گزارش «افسانه» از حال و هوای حجره&zwnj ...

اعتراض دانش آموزان و ...

دانش آموزان سمپاد (تیزهوشان) وخانواده‌های آنه ...

رونمایی از سامانه‌ ر ...

 مجری سامانه راهنمای گردشگری نابینایان گفت: ب ...

نظرات