۲۲ درصد از تلفات جاده ای فارسی موتور سواران هستند

    
تعداد بازدید: 2512
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌­ای استان فارس ضمن خبر دادن از  شناسایی محور های پر خطر استان اعلام کرد: موتورسواران 22 درصد از تلفات استان را به خود اختصاص داده‌­اند.

علیرضا سیاهپور با بیان اینکه موتورسواران 22 درصد از تلفات استان را به خود اختصاص داده‌­اند، از پیش‌بینی و برنامه‌ریزی برای آموزش 16 هزار موتور سوار در محورهای پر تلفات استان خبر داد.

سیاهپور از آموزش 7 هزار موتورسوار در محدوده شهرستان‌­های فسا -داراب، سروستان - شیراز، کازرون- نورآباد و جهرم، فیروزآباد و قیر، کازرون  و فراشبند، مرودشت و سعادت شهر خبر داد و گفت: به منظور تشویق موتورسواران به شرکت در کلاس‌­های آموزشی 1000 کلاه ایمنی بین آنان توزیع می­‌شود.

وی با اشاره به اینکه موتورسواران سهم بالایی را در تلفات استان فارس به خود اختصاص می‌دهند، بیان کرد: آموزش این گروه نقش پررنگی در کاهش تلفات این بخش و تلفات کلی استان دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌­ای استان فارس همچنین از شناسایی محورهایی که 80 درصد از تلفات و تصادفات فوتی برون شهری را پوشش می‌­دهد، خبر داد و گفت: بر اساس نتایج این بررسی‌­ها و بازدیدهای میدانی راهبردهایی برای ایمن‌سازی محورهای پر تلفات ارائه شده است. 

سیاهپور با اشاره تحلیل اطلاعات تلفات جاده‌­ای استان فارس در سال­‌های 96 و97 شامل محورهای پرتلفات، نوع وسیله نقیله، نوع تصادفات فوتی و غیره گفت: همچنین با تحلیل کلان تلفات استان و با استفاده از تجارب جهانی راه­بردهایی کلان­ نگر نیز برای کاهش تلفات استان ارائه شده است.

مراکز معاینه فنی و نظارت بر آن از مولفه­‌های ایمنی حمل و نقل است که تاثیر آن در کاهش حوادث و تلفات بر کسی پوشیده نیست. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌­ای فارس در این راستا رتبه اول فارس در دارا بودن مراکز معاینه فنی سنگین خبر داد و گفت: فارس دارای 14 مرکز معاینه فنی سنگین که همگی مجهز به دوربین پلاک خوان هستند.

سیاهپور با بیان این­که 10 درصد از تلفات جاده‌­ای را عابرین پیاده تشکیل می‌­دهند، از شناسایی 101 نقطه در استان در سال 97 به منظور نصب پل عابر پیاده خبر داد و بخشی از برنامه­‌های راه و شهرسازی فارس برای ایمن سازی فیزیکی عابرین پیاده نام برد.

وی تجهیز محورهای فارس به سامانه­‌های هوشمند ثبت تخلف، تردد شمار، تابلوهای پیام متغیر- سرعت، ترافیک­ نما و دوربین‌های نظارتی  و استفاده از اطلاعات این سامانه‌­ها را در به حداقل رساندن تلفات تلاشی در جهت ارتقای ایمنی حمل و نقل در محورهای فارس دانست. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌­ای استان فارس ضمن خبر دادن از  شناسایی محور های پر خطر استان اعلام کرد: ا موتورسواران 22 درصد از تلفات استان را به خود اختصاص داده‌­اند.

 

برچسب ها :
 
از   1   رای
3

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

مدیریت ناصحیح باغ از ...

کارشناس کشاورزی اهل اسپانیا گفت: مدیریت ناصحیح باغ ...

كاهش قدرت خريد مردم ...

«افسانه» گزارش مركز پژوهشهاى مجلس دربا ...

اعزام پنج نماینده از ...

دیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان فارس از اعز ...

نماینده شیراز: هجوم ...

علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ...

فوت یک دانش‌آموز ارس ...

فوت یک دانش‌آموز ارسنجانی بر اثر ابتلا به کرو ...

اجرای طرح تشویقی برا ...

معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: براساس طرح&z ...

برگزاری اجلاس رؤسای ...

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام ...

نرخ کود کشاورزی برای ...

مدیر عامل شرکت سرمایه گذارى غدیر گفت: علیرغم برخی ...

نظرات