اختصاص بودجه 110 ميليون تومانی برای پيشگيرى از كرونا

    
تعداد بازدید: 6172
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
 مریم مرادی: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با اشاره به اختصاص بودجه ۱۱۰ میلیون تومانی بنیاد شهید فارس برای خرید اقلام پیشگیری از کرونا برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر گفت: در پی شیوع ویروس کرونا ستاد مقابله با این ویروس در استان با حضور مدیر کل بهداشت و درمان تعاون و امور اجتماعی، مراکز درمانی وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شد.
 
 
 
 رجبعلی راهی روز گذشته در نشست خبری پیرامون اقدامات صورت گرفته گفت: در نخستین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در استانداری فارس که به ریاست استاندار فارس برگزار شد، رسیدگی ویژه به امور درمانی جانبازان شیمیایی و والدین و خانواده شهدا بیماری خاص در اولویت کاری دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری‌های ها قرار گرفت.
 
وی افزود: با توجه به شیوع این بیماری از آنجا که برای دیدار و سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران با محدودیت هایی همراه شد اما بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس ۱۷ هزار تماس تلفنی با خانواده شهدا،جانبازان، آزادگان برقرار کرد و درصورت بروز مشکل درمانی ضمن راهنمایی پیگیر اموز درمانی آنها شد.
 
 
 
 
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به بازدید از بیمارستان حضرت علی اصغر و تقدیر از کادر درمانی بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی در راستای د اولویت قرار دادن خانواده شهدا و ایثارگران دارای مریضی ریشه‌ای و شیمیایی برای مقابله با ویروس گفت:  ۸ هزار و ۸۴۳ نفر از خانواده شهداء، جانبازان و آزادگان به ویژه جانبازان شیمیایی استان فارس دارای بیماری زمینه‌ای هستند، که در این رابطه ۱۱۰ میلیون تومان بودجه برای خرید اقلام پیشگیری از بیماری کرونا برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر در نظر گرفته شد.
 
 
راهی  با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی نیز تصریح کرد: تاکنون بیش از ۷۸ هزار جفت دستکش، ۴ هزار و ۵۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده و تعداد ۳۴۲ هزار و ۱۵۰ عدد دستکش بین خانواده‌های شهداء توزیع شده است.
 
 
وی افزود: ۱۱ هزار و ۳۷۹ نفر از والدین شهداء، همسران شهداء و جانبازان ۷۰ درصد در سال ۹۸ پایش سلامت شده اند.
 
 
به گفته راهی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۴۰ میلیون تومان کمک معیشتی به موارد خاص و ۳۴۰ میلیون تومان بن کارت کمک معیشت برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر بدون درآمد اختصاص یافته است.
 
 
مدیرکل بنیاد شهید استان فارس همچنین از استقرار و بهره برداری از سیستم یکپارچه حقوق ایثارگران طی سه ماه آینده، استقرار و بهره برداری سامانه یکپارچه احراز ایثارگری، استقرار و برقراری کمک معیشت برای جانبازان فاقد شغل، درآمد یا بیماری به عنوان بخشی از برنامه‌های امسال این اداره خبر داد.
 
 
راهی در ادامه ‌گفت: تداوم پرداخت حق پرستاری ویژه خانواده‌های ایثارگران، تدوین سند راهبردی گلزار منور شهدا، اجرای طرح سپاس، تعیین تکلیف موضوع ساماندهی اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان بیش از ٧٠ درصد و الکترونیکی شدن فرایند سربازی و کسر خدمت فرزندان ایثارگران و پوشش بیمه عمر، حوادث غیرمترقبه و الکترونیکی شدن خدمات بیمه، به عنوان دیگر اقداماتی است که برای سال جاری در دستور کار قرار دارد.
 
 
وی گفت: با تلاش و همکاری خوب انجمن جانبازان شیمیایی، مشکلی به لحاظ ابتلا به ویروس کرونا در بین جانبازان شیمیایی گزارش نشده است.
 
 
راهی با بیان اینکه در خصوص بیمه شدگان اول (بیمه سلامت) و مکمل جامعه هدف تحت پوشش بنیاد شهید فارس  درحال حاضر ٥٥ هزار نفر بیمه شده اول و بیش از ۱۱۲ هزار بیمه شده مکمل تحت پوشش داریم؛ بیان کرد: طبق آخرین آمارها، مجموعا ١٦٨ هزار نفر در فارس تحت پوشش این اداره کل در بیمه اول و مکمل هستند.
 
* جمع آوری نیم میلیون برگ سند مربوط به شهدا و ایثارگران در فارس
 
در ادامه معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینکه نزدیک به نیم میلیون برگ سند مربوط به شهدا و ایثارگران این استان جمع آوری و ذخیره شده است؛ تصریح کرد: این اسناد جمع آوری شده در جای امن نگه داری می‌شوند.
 
سیدعلی محمدی، گفت: امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که همه آحاد جامعه و فعالیت‌های اجتماعی تحت تاثیر یک ویروس قرار گرفته است.
 
 
وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته اقدمات بسیار ارزشمندی در حوزه فرهنگی و آموزش بنیاد شهید استان فارس انجام شده است؛ یادآور شد: آیندگان  تا سال‌ها از منابعی که تهیه شده، استفاده‌های خوبی خواهند کرد و هپچنین اقدمات خوبی در حوزه فرهنگی این اداره کل اجرایی شده است.
 
 
 
محمدی گفت:  قریب به ٧ هزار دانشجو از جامعه ایثاگری فارس در این استان در حال تحصیل هستند و اگرچه سن جامعه ایثارگری استان بالا رفته، اما ٢ هزار و ۵۶۰ دانش اموز فرزند جانباز در فارس در حال تحصیل هستند که جایگاه ویژه به لحاظ علمی دارند.
 
 
 

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

فعال سازی واحدهای را ...

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان فارس گفت : مطا ...

حاشیه های سیزدهمین ن ...

در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس ...

خريد و فروش طلا،صفر ...

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان شیراز: خرید و ...

تردد‌های غیرضروری در ...

تردد‌های غیرضروری در شهر‌های استان فارس ...

بازار لوازم خانگی کو ...

محصولات لوازم خانگی توسط شرکت های فروش و پخش، قیمت ...

از «کودک همسر» تا«کو ...

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران در ...

گفتگوی منتشر نشده ب ...

گفتگوی منتشر نشده  افسانه آنلاین با زنده یاد ...

استاندار فارس: مدیرا ...

استاندار فارس گفت: همه مدیران و مسئولان باید در کن ...

مدیرکل آژانس بین‌الم ...

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شامگاه دوش ...

آزاد راه شيراز- اصفه ...

گزارش «افسانه» از سهم 5 هزار میلیاردتو ...

نظرات