فروش فرش زنديه به قيمت درب کارخانه

    
تعداد بازدید: 6714
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
علی داورى،مديرعامل مجتمع فرش زنديه درگفت وگو با «افسانه» مطرح كردفروش فرش زنديه به قيمت درب کارخانه

مریم مرادی: مجموعه فرش زندیه درحالی از اواخر سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده است که در این مدت توانسته است به عنوان مجموعه ای متفاوت و منحصر به فرد در حوزه فرش فعالیت داشته باشد.
ارتقا کیفیت، الهام از نقشه های اصیل مطابق با فرهنگ و سنن استان فارس و مشتری مداری و حذف واسطه های غیر ضروری مولفه هایی است که مجموعه فرش زندیه توانسته است به خوبی و در این مدت کوتاه با بهره گیری از آن به موفقیت چشمگیری دست یابد.

علی داوری؛ "مدیرعامل مجتمع فرش زندیه" با بیان اینکه این مجموعه در زمینه طراحی فرش و فروش فرش اصیل و با کیفیت موفق بوده است؛ در گفتگو با "افسانه" عنوان کرد: نمونه بارز موفقیت مجموعه پر کردن خلاء وجود نمایشگاه های این چنینی در سطح شهر شیراز و تغییر الگوی توزیع فرش از فروشگاه های کوچک سنتی به مراکز مدرن و مکانیزه که علاوه بر نمایش گسترده انواع نقوش فرش خدمات جانبی بسیاری به مصرف کنندگان ارائه می دهند، است.

داوری با بیان اینکه مجموعه فرش زندیه مرکزی برای تهیه فرش به قیمت درب کارخانه است؛ خاطرنشان کرد: از این جهت که واحد تولیدی این مجتمع با بیش از 70 نفر انواع فرش ماشینی را تولید و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه کرده است توانسته با افتتاح این مرکز بی نظیر، علاوه بر نمایش گسترده محصولات خود، با دعوت از تولیدکنندگان برتر صنعت فرش ایران، محصولات خود را با کمترین حاشیه سود عرضه کند.
به گفته مدیرعامل مجتمع فرش زندیه برای اولین بار در ایران، خدمات منحصر به فرد به مراجعین در زمینه طراحی اختصاصی فرش مطابق با سلیقه خریدار ارائه شده و واحد تولیدی این مجتمع فرش سفارشی با طرح و نقش مورد نظر حتی با ابعاد اختصاصی تولید می کند و به عنوان نمونه فرش های مسجدی، پهن پیکر و در ابعاد مختلف و به صورت یک پارچه با متراژ 400 متر مربع و یا بافت فرش از نقاشی یک نگارگر و..... تولید نموده است .
وی با بیان اینکه این مجموعه همواره حاشیه سود را به نفع مشتری پایین نگه داشته است؛ خاطرنشان کرد: مردم نیز از این موضوع استقبال کرده اند؛ چنانکه آمار های فروش و رضایت‌مندی در حوزه ارتباط با مشتری بیش از ۹۵ درصد رضایتمندی مشتری را نشان می دهد.
مدیر مجتمع فرش زندیه همچنین در ارتباط با نام‌ مجموعه و تشابه آن با تاریخ و فرهنگ ایرانیان گفت:
نام مجموعه برگرفته از دوران پرشکوه استان فارس است و این مجموعه علاوه بر فعالیت در حوزه بازرگانی و تولید به رسالت اصلی خود که احیای نقوش اصیل و از یاد رفته فارس و باز طراحی آنها به منظور حفظ این میراث گرانبها برای نسل های آتی بوده، پرداخته است.
* مجموعه فرش زندیه افزایش قیمت نداشته است
داوری همچنین در رابطه با افزایش قیمت مواد اولیه تولید فرش و تاثیر آن بر قیمت نهایی محصول گفت: درحالی از اواخر فروردین ماه با تحریم صنعت نساجی مواجه شده ایم و قیمت مواد اولیه افزایش شدیدی داشته است، بیان کرد : طی مذاکرات انجام شده با سایر تولیدکنندگان کشور، تا اطلاع ثانوی بدون افزایش قیمت به کار خود ادامه می دهیم.
*الهام از طرح اصیل فارس در تولید فرش
مدیرعامل مجتمع فرش زندیه با بیان اینکه این مجموعه در بخش استودیو طراحی فرش؛ طرح های اصیل ایرانی و به ویژه از طرح های اصیل استان فارس الهام گرفته است؛ یادآور شد: با دقت بر روی طرح ها کار شده است و با نظر سنجی مردمی مطابقت پیدا کرده است چنانچه «کلکسیون شیراز» مجموعه ای از نقوش و طرح های اصیل و از یاد رفته شیراز و فارس است که نقش درخت زندگی یکی از مشهور ترین این طرح هاست که در سال 1398 تولید و مورد استقبال بسیار زیاد قرار گرفت.
به گفته داوری مراجعات مردمی نشان می دهد که طراحی داخلی و نحوه خاص نمایش فرش به مراجعین، باعث ایجاد رضایت مندی و انتخاب بهتر خریداران شده است.
*صادرات مجتمع فرش زندیه به خارج از کشور
مدیرعامل مجتمع فرش زندیه با بیان اینکه این مجتمع
صادرات فرش به کشورهای دیگر را دنبال می کند؛ عنوان کرد: از برنامه و اهداف ما این است که با حمایت مردم و مسوولین بتوانیم به برند ملی تبدیل شویم و همچنین بتوانیم یک شرکت معتبر در سطح منطقه و سایر نقاط دنیا داشته باشیم.
داوری تصریح کرد: در حال حاضر مجتمع فرش مجتمع زندیه در حوزه بازاریابی خارجی فعالیت گسترده ای داشته است و محصولات تولیدی این مجتمع به کشورهای آلمان، هلند، امارات، لبنان، قطر، عمان، کویت، عراق، کانادا و ...ارسال می گردد.
وی با بیان اینکه اشتغال زایی و کار افرینی از اهداف مهم مجتمع زندیه است؛ خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع به کار هر سال ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش نیرو داشته ایم و درحال حاضر به غیر از بخش کارخانه ای به صورت مستقیم ۷۰ نفر و غیرمستقیم ۱۵۰ نفر شاغل هستند

* پیگیر تاسیس اولین کارخانه نساجی و تولید الیاف در استان هستیم
مدیر مجتمع فرش زندیه با بیان اینکه راه اندازی کارخانه نساجی از جمله اهداف و برنامه های این مجتمع است؛تصریح کرد: پروژه عظیم تولید الیاف و کاراخانه نساجی را به عنوان پروژه ای عظیم مدنظر داریم و امید است که با کمک مسوولین به این هدف برسیم.
داوری در رابطه با خدمات پس از فروش نیز گفت: تمامی فرش های تولیدی این مجموعه ۱۰ سال گارانتی تعویض بدون قید و شرط دارند و همچنین خدمات پس از فروش بلند مدت و کوتاه مدت داریم که در خدمات کوتاه مدت تعویض در بازه زمانی مشخص داریم.
داوری در رابطه با استفاده از تولیدات داخل در صنعت فرش نیز گفت: بخشی از مواد اولیه وارداتی است و محدودیت داریم به دلیل اینکه استان صنعتی نیستیم مواد اولیه تولید نمی شود اما در تجهیزات فروشگاهی و انبارداری صرفا از استان فارس تهیه می شود.
آقای داروی در پایان مصاحبه با بیان این موضوع که ویروس منحوس کرونا باعث از هم گسیختگی بازار گردیده است عنوان کرد تمام تلاش این مجتمع حفظ اشتغال پرسنلی هستند که از سویی نگران معاش خود و از سوی دیگر نگران سلامت خود و خانواده خود هستند؛ هزینه هایی سرسام آوری که این بیماری به منظور حفظ سلامت پرسنل و مراجعین به دوش این واحد تحمیل نموده و باعث کاهش شدید درآمد و در نتیجه توقف طرح ها و اهداف میان مدت این مجموعه شده است. لذا یک تلاش جمعی و عزم عمومی برای عبور از این بحران و حمایت از همه تولیدکنندگان و کارآفرینان به منظور تحقق برنامه کلان کشور در سال « جهش تولید » لازم و ضروری است.

برچسب ها :
 
از   1   رای
5

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

سال آینده با کمبود گ ...

*در صورت تاخیر و یا عدم‌ تامین کود، نگرانی کا ...

کرونا 60 درصد فروش س ...

گزارش «افسانه» از شرایط صنایع نساجی ای ...

طلای جهانی بر گردن ...

تیم منتخب سبک شوتوکان (WSKF) ایران در چهارمين دوره ...

دولت‌ها هنگام خدمت‌ر ...

کاوه بهبهانی: هدف از تأسیس دولت آن بود که این نهاد ...

زنجيره هاى آتش

*آتش‌سوزی‌ها تا اوایل آبان ماه ادامه دار ...

آمریکا و چالشی به نا ...

اختصاصی افسانه آنلاین

اتفاق نظر اعضا شورای ...

نوذر امامی عضو شورای شهر شیراز در گفتگو با افسانه ...

قربانیان مسمومیت با ...

رئیس اورژانس استان فارس گفت: تا صبح امروز جمعه&nbs ...

خسارت میلیاردی کرونا ...

 مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرودشت  گفت: ش ...

نظرات