شيراز در وضع زرد قرار گرفت

    
تعداد بازدید: 5088
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
شيراز در  وضع زرد قرار گرفت

گزارش «افسانه» از روند افزایشی تعداد مبتلایان به کروناویروس در فارس

شیراز در وضعیت زرد قرار گرفت

*معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز: گنجایش هر 4 بیمارستان مخصوص کرونا در شیراز در حال تکمیل است

 

احسان اکبرپور:  سرانجام 130 روز پس از آغاز شیوع کروناویروس در کشور، حسن روحانی اعلام کرد از هفته آینده «زدن ماسک در تمام محل‌های تجمع الزامی می‌شود.» موضوعی که پیش‌تر بارها از سوی کارشناسان و مسئولان بهداشتی نیز درخواست شده بود، اما به هر روی حالا که تعداد مبتلایان کووید 19 از مرز 222 هزار نفر و تعداد جان‌باختگان نیز از 10 هزار و 500 نفر گذشته است، رئیس دولت بر ضرورت رعایت اصول بهداشتی از سوی «همه» تأکید کرد. روحانی روز گذشته خبر جدید دیگری هم اعلام کرد و گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، هر شهرستانی که به وضعیت قرمز می‌رسد، ستاد استانی می‌تواند برای محدودیت یک هفته‌ای به وزیران بهداشت و کشور پیشنهاد بدهد تا در نهایت با تصویب رئیس‌جمهور ‌به مرحله اجرا گذاشته شود.» این اختیار عملی که روز گذشته به استانداران داده شد، یکی از خواسته‌های ستادهای استانی مقابله با کرونا بود که به هر ترتیب روز گذشته روحانی آن را ابلاغ کرد.

 

*حداقل محدودیت ایجادشده جلوگیری از ورود افراد بدون ماسک به اماکن عمومی است

اما در فارس و شیراز که چندی است آمارهای اعلا‌م‌نشده استانی هم خبر از وضع هشدارآمیز در این استان می‌دهند، کروناویروس چه روندی را طی می‌کند و چه شهرستان‌هایی در فارس در وضع قرمز و زرد قرار دارند؟ در همین راستا سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مورد بیماری کویید ۱۹ در گفت‌وگو با «افسانه» با بیان اینکه پیش‌تر در نامه‌ای مکتوب به ستاد استانی مقابله با کرونا بر ضرورت اجبار استفاده شهروندان از ماسک تأکید کرده است، می‌گوید: شاید پیرو چنین درخواست‌هایی بوده که ستاد ملی مقابله با کرونا نیز الزامی‌بودن استفاده از ماسک را ابلاغ کرده است. دکتر عبدالرسول همتی سپس با اشاره به اینکه اعمال محدودیت‌های مجدد برای مقابله با همه‌گیری کروناویروس می‌تواند از کمترین محدودیت‌ها تا بیشترین آن‌ها را که مشابه تعطیلات ایام نوروز بوده، در بر گیرد، می‌افزاید: اعمال هر سطحی از محدودیت‌های عمومی، وابسته به شرایط و پذیرش ستاد ملی مقابله با کروناست، اما حداقل انتظار آن است که از ورود شهروندان به اماکن عمومی مانند ادارات، وسایل حمل‌ونقل عمومی، پاساژها، سینماها و فروشگاه‌های بزرگ جلوگیری به عمل آید.

 

*شیراز از نظر ابتلا به کرونا در وضع زرد قرار دارد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با تأکید بر اینکه آمارهای ابتلا و جان‌باختن شهروندان بر اثر کروناویروس در استان همچنان رو به افزایش است، می‌گوید: فارس در آستانه وضع قرمز کرونا قرار دارد. عبدالرسول همتی با بیان اینکه چند شهرستان استان هم‌اکنون در وضع قرمز قرار دارند، می‌افزاید: شهرستان‌های جنوبی استان مانند لارستان، گراش، خنج، فسا و جهرم در وضع قرمز قرار دارند. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مورد بیماری کویید ۱۹ در ادامه با بیان اینکه شهرستان‌های شمالی فارس در وضع سفید قرار دارند، خاطرنشان می‌کند: شهرستان شیراز از نظر ابتلا به کروناویروس در وضع زرد قرار دارد.

 

*گنجایش هر 4 بیمارستان مخصوص کرونا در حال تکمیل است

درست هفته گذشته بود که سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مورد بیماری کویید ۱۹ اعلام کرد: با توجه به روند افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در استان و تکمیل گنجایش بیمارستان حضرت علی اصغر (ع)، بیمارستان‌های شهید دکتر فقیهی با ۱۰۰ تخت و شهید دکتر چمران با ۵۰ تخت و چند بخش از بیمارستان شهید دکتر بهشتی برای پذیرش بیماران مبتلا به کروناویروس آماده شده است. حالا دکتر عبدالرسول همتی ضمن اعلام هشدار نسبت به ادامه وضع کنونی می‌افزاید: گنجایش هر 4 بیمارستان‌ اختصاص‌یافته به مقابله با کروناویروس در حال تکمیل است و با ادامه روند کنونی این بیمارستان‌های نیز دیگر گنجایش پذیرش بیماران مبتلا به کووید 19 را نخواهند داشت.

 

*155 جان‌باخته در فارس، هر دقیقه یک مرگ در کشور

با این حال روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد که تنها در روز گذشته 2 هزار و 489 نفر بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در کشور شناسایی شد و 144 نفر (هر 10 دقیقه یک نفر) بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند. در همین راستا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتلای ۱۲ هزار و ۷۸۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و فوت ۱۵۵ نفر بر اثر این بیماری از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در استان خبر می‌دهد و می‌گوید: آمار رو به رشد مبتلایان، نشانگر افزایش چرخش کروناویروس در بین شهروندان است. به گفته عبدالرسول همتی آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان ۹ هزار و ۴۹۴ نفر است و هم‌اکنون نیز ۵۰۲ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند که از این تعداد، ۶۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند. به باور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مورد بیماری کویید ۱۹، بسیاری از موارد ابتلا مربوط به دورهمی‌های خانوادگی، مراسم‌های عقد، عروسی و ترحیم، و استفاده از اتوبوس، تاکسی و مترو بوده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

فروش فرش زنديه به قي ...

علی داورى،مديرعامل مجتمع فرش زنديه درگفت وگو با &l ...

ريل گذارى خط دو مترو ...

* فاز اول حفاری و تونل خط ۲ قطار شهری امروز در ایس ...

5 هزار بازدید نظارتی ...

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فا ...

صرافی ارزهای دیجیتال ...

صرافی ارزهای دیجیتال ملّی چنج یکی از پلتفرم های با ...

تمدید طرح فاصله گذار ...

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری ...

افتتاح اولین مجتمع ت ...

آیین افتتاح اولین مجتمع تخصصی بیمه‌های زندگی ...

نگاهی به کتاب «اسب‌ه ...

«افسانه» نگاهی دارد به کتاب «اسب ...

شناسایی دهمین مورد ک ...

 به گفته یک منبع آگاه دهمین مورد کرونا مثبت د ...

نظرات