خسارت میلیاردی کرونا به بخش کشاورزی مرودشت

    
تعداد بازدید: 5564
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
منبع : درون سازمانی  مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرودشت  گفت: شیوع ویروس کرونا موجب خسارت میلیاردی به بخش کشاورزی این شهرستان شده است. 

عزیز رحیمی پنج‌شنبه ۱۴ فروردین به خبرنگاران گفت: طبق برآوردهای اولیه با شیوع ویروس کرونا، ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خسارت به واحدهای گلخانه‌ای گل و گیاهان زینتی و نشا محصولات سبزی و صیفی گلخانه‌ای وارد شده است.

رحیمی با اشاره به اینکه پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بازار، گل‌های تولیدی در داخل گلخانه‌ها در حال از بین رفتن هستند، افزود: عمده این خسارت‌ها در گلخانه‌های تولید گل رز هلندی و گلخانه‌های پرورش قارچ رخ داده است که با افت فروش در اسفند و توقف تولید در فروردین مواجه شده‌اند.

به گفته او، تولید در این واحدهای تولیدی در ماه‌های آتی نیز به دلیل مقرون به صرفه نبودن متوقف و به صفر خواهد رسید.

رحیمی با تاکید بر اینکه با توجه به عدم تامین مواد اولیه و نبود بازار مناسب، زمان رونق دوباره این واحدها مشخص نیست، بیان کرد: تا کنون بیش از ۵۰ نفر از پرسنل و کارگران این واحدهای تولیدی نیز بیکار و تعدیل نیرو شده‌اند.

او، اختلال در شبکه حمل و نقل در اسفند ماه، عدم برگشت نقدینگی، مشکلات فروش محصول، مسدود شدن مرزها و نبود چشم انداز پایان بحران کرونا را از دلایل اصلی توقف تولید در این واحدهای تولیدی عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: در این شهرستان ۴۵ هکتار انواع گلخانه وجود دارد و رونق دوباره گلخانه‌های در حال تعطیل نیازمند توجه ویژه و عزم جدی است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

طرح فاصله‌گذاری اجتم ...

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری ...

ورود به پناهگاه حیات ...

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بختگان از ممنوع ...

دعوت امام جمعه شهرست ...

حجت السلام جاویدی امام جمعه شهرستان سروستان با صدو ...

افزایش مبتلایان کرون ...

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ...

بازار پسا کرونا

رئیس اتاق بازرگانی فارس: ثبت نام افراد جهت دریافت ...

نظرات