نرخ کود کشاورزی برای مصرف کننده تغییری نخواهد کرد

    
تعداد بازدید: 3780
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
مدیر عامل شرکت سرمایه گذارى غدیر گفت: علیرغم برخی برداشت های غلط که از بند ج تبصره ۸ لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شده است قرار نیست نرخ کود اوره برای کشاورزان تغییری داشته باشد. به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی شیراز، به دنبال مطرح شدن احتمال حذف بند ج تبصره ۸ لایحه بودجه ۱۴۰۲ دولت مبنی بر فروش کود اوره مورد نیاز کشور از طریق بورس در کمیسیون تلفیق نگرانی بسیاری برای تولید کنندگان این محصول فراهم شده است.

معاون امورزراعی وزارت جهاد کشاورزی و همچنین سخنگوی کمیسیون تلفیق علت احتمال حذف این بند را نگرانی از بابت افزایش نرخ کود مورد نیاز کشاورزان عنوان کرده اند.

مازیار حسینى مدیر عامل شرکت سرمایه گذارى غدیر در رابطه با تبعات حذف این بند گفت: در خصوص مطالب مطرح شده که احتمالاً باعث رای به حذف لایحه دولت در بند ج تبصره ۸ (عرضه اوره در بورس کالا) در کمیسیون تلفیق شده دو موضوع قریب به این مضمون مطرح است؛ یکی اینکه کشاورزان خرده پا هستند و توان خرید عمده از بورس را ندارند و دیگری افزایش قیمت اوره باعث خسارت به کشاورزان می شود.

وى در پاسخ به این استدلال ها خاطرنشان کرد: اساسا قرار نیست کشاورز بصورت مستقیم از بورس خرید کند بلکه سازمان خدمات حمایتی کشاورزی این مسئولیت را برعهده خواهد داشت که به مقدار نیاز (واقعی) از بورس اوره را تهیه و بین کشاورزان مطابق با رویه جاری خود توزیع نماید.

حسینى تاکید کرد: برمبناى آنچه در بودجه پیشنهاد شده تغییری در قیمت تحویلی به کشاورز نخواهیم داشت بلکه سازمان خدمات حمایتى کشاورزى با هر قیمتی که صلاح می دانند می توانند اوره را به کشاورز تحویل دهند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذارى غدیر بیان‌کرد: تنها تغییر در ماخذ دریافت کننده مابه التفاوت قیمت بورس و قیمت تحویلی به کشاورز است که به صورت مستقیم به خود سازمان خدمات حمایتی کشاورزی داده خواهد شد و بدین شکل مکانیزم پیچیده و غیر اجرایی فعلی که در قالب مصوبه هییت محترم وزیران در سال ۹۸ آمده اصلاح میگردد.

وى افزود : قطعاً این تصمیم هم باعث صرفه جویی در مصرف و واقعی کردن میزان آن خواهد شد.

حسینی یادآور شد: همچنین رانت و فسادی که در حال حاضر در این موضوع وجود دارد را تا حد زیادی کاهش پیدا می کند و قطعاً به نفع کشور و کشاورز واقعی خواهد بود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

از هر ۱۰۰ نفر در کشو ...

از هر ۱۰۰ نفر در کشور20 نفر در تصادفات جان خود را ...

شهردار شیراز درگذشت ...

شهردار شیراز در پیامی درگذشت دکتر بهبودیان استاد د ...

کتمان نه؛ اما جزئیات ...

گفت‌وگوی «افسانه» با دکتر رحیم آر ...

تلاش برای یافتن مبتل ...

تلاش برای یافتن مبتلایان بدون علامت ویروس کرونا در ...

بیمارستان شهید بهشتی ...

 رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اضافه شدن ب ...

کلیه مراکز سیاحتی، ز ...

فعالیت بازار و اصناف محدود شد/ کلیه مراکز سیاحتی، ...

ایران قهرمان کشتی‌فر ...

پایان چهلمین دوره پیکارهای بین المللی کشتی فرنگی ج ...

کاهش۷۵ درصدی تردد در ...

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: بر اساس ...

نظرات