تمهیدات برای مدیریت ناآرامی در زندان شیراز از قبل اندیشیده شده بود

    
تعداد بازدید: 5733
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
منبع : درون سازمانی تمهیدات برای مدیریت ناآرامی در زندان شیراز از قبل اندیشیده شده بود با توجه به تحرکات در برخی زندان‌های کشور در روز‌های پایانی پارسال و آغاز امسال، تمهیدات لازم برای کنترل ناآرامی در این زندان اندیشیده شده بود. 

استاندار فارس با اشاره به ناآرامی شامگاه یکشنبه دهم فروردین‌ماه در زندان مرکزی شیراز (عادل‌آباد) گفت: با توجه به تحرکات صورت گرفته در برخی زندان‌های کشور از روز‌های پایانی پارسال و آغاز امسال، تمهیدات لازم برای کنترل ناآرامی در این زندان اندیشیده شده بود.

عنایت الله رحیمی افزود: این ناآرامی در پی درگیری بین چند تن از زندانیان شکل گرفت؛ در این میان تعدادی از آن‌ها قصد سوء استفاده داشتند که موفق به عملیاتی کردن نقشه خود نشدند.

وی اظهار داشت: در پی ناآرامی در زندان مرکزی شیراز، جلسه اضطراری شورای تامین استان با حضور نیرو‌های عمل‌کننده عضو این شورا برگزار شد و ناآرامی‌ها بدون هیچ‌گونه تلفات و آسیب جانی به حافظان امنیت و نیز زندانیان به پایان رسید.

استاندار فارس گفت: بر خلاف اتفاقات برنامه‌ریزی شده در چند زندان کشور، هیچ زندانی امکان فرار از زندان عادل‌آباد را پیدا نکرد.رحیمی یادآور شد: بیشتر زندانیان حاضر در زندان عادل‌آباد، محکومان با جرائم خشن و خطرناک هستند و به واسطه داشتن محکومیت‌های سنگین، امکان بهره‌گیری از تسهیلات را ندارند.

استاندار فارس: درایت و اقتدار حافظان نظم و امنیت جامعه در کنترل ناآرامی زندان عادل آباد جلوه‌گر شد

اثبات درایت و اقتدار حافظان نظم و امنیت جامعه

استاندار فارس تاکید کرد: کنترل این ناآرامی نشان داد که نیرو‌های حافظ نظم و امنیت جامعه به عنوان خادمان مردم از درایت و اقتدار لازم برخوردار هستند و اجازه هیچ‌گونه ناامنی را به افرادی که قصد اقدامات ضدامنیتی و برهم زدن امنیت و آرامش مردم را دارند، نخواهند داد.

رحیمی در ادامه از حضور بموقع و مقتدرانه نیرو‌های انتظامی، امنیتی، سپاه و بسیج و همچنین رییس کل دادگستری استان فارس، دادستان عمومی و انقلاب شیراز و دیگر اعضای شورای تامین استان در کنترل ناآرامی‌های زندان قدردانی کرد.

استاندار فارس بامداد دوشنبه و ساعتی پس از ناآرامی در زندان عادل آباد شیراز گفته بود: ناآرامی ناشی از بروز درگیری بین برخی زندانیان در بند‌های این زندان، کنترل شده است و شایعات مطرح شده درباره فرار زندانیان صحت ندارد.

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز بامداد دوشنبه با تأیید خبر نا آرامی در زندان عادل آباد شیراز گفت: از ساعت ۲۲ یکشنبه ۱۰ فروردین در دو بند از زندان عادل آباد شیراز شاهد نا آرامی بودیم که این امر توسط نیرو‌های امنیتی زندان و یگان‌های امدادی تحت کنترل است.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی گفت: در این دو بندی که زندانیان آن اقدام به درگیری کرده بودند زندانیان با جرائم خشن و خاص نگهداری می‌شوند که مشمول هیچ گونه تسهیلات نمی‌شوند.

وی افزود: در پی این ناآرامی زندانیان این دو بند اقدام به شکستن برخی نرده‌ها و دوربین‌های مدار بسته نمودند که با ورود نیرو‌های حفاظتی زندان و یگان‌های انتظامی و امنیتی موضوع تحت کنترل قرار گرفت.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

ساخت مستند زندگینامه ...

  مستند زندگینامه عبدالعلی دستغیب در قالب فیل ...

آغاز عملیات نورپرداز ...

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی (منطقه ۸) شیراز از آغاز ...

رکورد تولید و فروش د ...

مدیرعامل شرکت لعابیران گفت: بعد از شش سال تولید ما ...

آتش ممنوعه

«افسانه» از آتش زدن بقاياى زمين هاى كش ...

پیام تسلیت مدیرعامل ...

مهندس حیدرنیا مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز در پیام ...

زلزله دور شیراز می چ ...

ساعت ۱۲ و ۱۸ دقیقه روز گذشته شیراز لرزید؛ آن‌ ...

اعتیاد زنانه شده است

مدیر کل بهزیستی فارس هشدار داد-------------------- ...

سمینار آموزشی تصادفا ...

سمینار آموزشی تصادفات وامداد و نجات شهری به مناسبت ...

نظرات