سیل زدگان2000 خانه جدید می خواهند

    
تعداد بازدید: 2715
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
۲ هزار و ۲۰۰ واحد احداثی مسکونی در شهر و روستا در سطح استان به احداث مجدد و ۲ هزار و ۱۵۰ واحد نیاز به تعمیر دارد

مریم مرادی: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس با اشاره به استقرار بنیاد مسکن فارس در فرمانداری شیراز و مناطق حادثه دیده با گذشت یک روز از سیل شیراز، اظهار کرد: براساس مصوبات، کمک هزینه ای برای ۳۰۰ خودرو تخریب شده پرداخت و پرونده ۱۴۰ خودرو دیگر درحال کارشناسی است.
عطا الله زمانی در نشست خبری روز پنجشنبه با اشاره به پرداخت ۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به سیل زدگان از روز دوم به بعد عنوان کرد: این میزان اعتبار تا این مرحله پرداخت شده و بخشی هنوز باقی مانده است. به گفته زمانی به خانواده ۱۹ نفر فوتی که در روز اول اعلام شد، نیز مبلغی کمک شد.
وی درخصوص تعداد واحدهایی که آسیب جدی دیده اند و سازه آن مشکل دارد، عنوان کرد: حدود ۲ هزار و ۲۰۰ واحد احداثی مسکن در شهر و روستا در سطح استان داریم که بر اثر سیل امسال نیاز به احداث مجدد دارند و همچنین ۲ هزار و ۱۵۰ واحد نیاز به تعمیر دارد.
زمانی با بیان اینکه برای واحدهای احداثی شهری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ۵ درصد و سقف ۱۲ میلیون تومان بلاعوض پیش بینی شده، اظهار کرد: همچنین برای واحدهای احداثی روستایی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ۴ درصد و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض پیش بینی شده است.
وی افزود: برای واحدهای تعمیری شهری و روستایی سقف ۱۵ میلیون تومان تسهیلات و ۵ میلیون تومان بلاعوض در نظر گرفته است.
*۴۰۰ فقره مسکن احداثی در خسارت سیل شهرستان شیراز
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس با بیان اینکه بیشترین خسارت در شهر شیراز بوده است، ابراز کرد: ۴۰۰ فقره مسکن احداثی شهری و روستایی در شهرستان شیراز نیاز داریم و بیشترین خسارت در شهرک سعدی است.
زمانی با بیان اینکه مبلغ ۱۵ میلیون تومان تسهیلات و تا سقف ۵ میلیون تومان بلاعوض برای معیشت واحدهای تعمیری و احداثی ناشی از سیل داده می شود، عنوان کرد: از روز دوم دفتر ستاد فردی در شهرک سعدی مستقر شد و در همان محل تشکیل پرونده دادند و نزدیک به یکهزار و ۲۰۰ پرونده تشکیل شده که امید است تا هفته آینده مبالغ معیشتی پرداخت شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین به روستاها و
خانه هایی که مشکل درجا سازی ندارند، تسهیلات داده می شود و برای برخی دیگر به ویژه در محله سعدی تصمیم گرفته می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس یادآور شد: ۲۷۰ واحدآسیب دیده درسعدی داریم که بخش عمده در محله گود گل کنان هستند و بخش کمی نیاز به تعمیر درجا دارند. زمانی اظهار امیدواری کرد که حادثه سیل در بحث بازآفرینی شهری که سال ها دنبال آن هستیم حداقل از این نظر منشا خیر شود.
*برآورد3/12 میلیارد تومانی سیل به معابر و تاسیسات روستایی فارس
وی همچنین برآورد خسارت سیل به ابنیه، معابر و تاسیسات روستایی را ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بیان کرد و افزود: درحال حاضر حل مشکل اولویت اصلی است و پیگیری قضایی حادثه سیل شیراز بعد از این موضوع باید پیگیری شود.
زمانی با بیان اینکه کمک های زیادی به مناطق سیل زده در دیگر استان ها شده است، تصریح کرد: نزدیک به ۲۱ ماشین آلات سنگین راهسازی برای استان های سیل زده لرستان، کرمانشاه و خوزستان ارسال کردیم و برخی استان ها به عنوان ستاد معین در استان های لرستان و... مشخص شده است.
به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس، همچنین از حساب ۱۰۰ امام، بهسازی ۲۴ روستا با اعتبار ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است و در حوزه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی ۶ هزار و ۱۹۴ واحد بهسازی شده که بیش از ۱۱۷ میلیارد تومان هزینه شده است. زمانی یادآور شد: در بازسازی مناطق حادثه دیده سیل سال۹۵، سه هزار و ۵۵۴ واحد با اعتبار بیش از ۸ میلیار تومان بازسازی شده است.
*پروژه بهسازی ۶۷۸ واحد روستایی تا تیرماه
وی با بیان اینکه فعالیت های عمرانی بنیاد مسکن بیشتر در حوزه روستایی است، اظهار کرد: در سال ۹۷، ۶۷۸ پروژه بهسازی روستایی با اعتبار بیش از ۷۲ میلیارد تومان آغاز کردیم که تا تیرماه تمام می شود.
زمانی در حوزه صدور سند با اشاره به ۳ هزار و ۷۳۸ جلد سند روستایی گفت: ۲ هزار و ۳۲۹ سند شهری برای شهرهای زیر۲۰ هزار نفر در سال ۹۷ صادر شده است که بیش از ۶۶ درصد مناطق روستایی دارای سند شده اند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس بیان کرد:۵۱ روستا هدف گردشگری معرفی و ۱۵ روستا برای تهیه طرح انتخاب شده است.
زمانی با اشاره به اسکان عشایر ابراز کرد: از ۱۲۰ طرح مطالعاتی، ۵۶ طرح در سال های گذشته مصوب شده و به مرور امید است ۶۴ طرح باقیمانده به نتیجه برسد.
*تحویل ۴هزار و ۷۳۰ مسکن محرومین شهری در فارس
همچنین معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه۴ هزار و ۷۳۰ واحد در قالب ۷۷ واحد مسکن محرومین شهری تحویل متقاضیان شده است؛ اظهار کرد: تعداد یکهزار و ۴۲ واحد در قالب ۱۷ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در دست اجرا است که امید است در سه ماه اول امسال تکمیل شود.
محمد رسول پروری افزود: امسال یکهزار و ۶۳۵ واحد در دست طراحی داریم و عملیات اجرایی یکهزار و ۳۲۵ واحد نیز آغاز می شود.
وی با اشاره به اینکه در مناطق شهری برای ساخت مسکن، تسهیلات ۷۵ میلیونی و نرخ سود ۹ درصد ارائه می شود، خاطرنشان کرد: این تعداد واحد در ۱۸ شهرستان بوده است و سرجمع ۶ هزار و ۱۰۰ واحد برای کل استان در نظر گرفته شده که جدا از این ۱۸ شهرستان، یکهزار و ۷۰۰ واحد با توجه به شناسایی نیاز برای سال ۹۸ برای شهرستان های دیگر درنظر گرفته شده است.

برچسب ها :
 
از   1   رای
5

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

اعضای شورای شهر شیرا ...

با توجه به شیوع بیماری کرونا و با هدف تامین سلامت ...

پاک فطرت و اعتمادی ب ...

رئیس کمیته حقیقت یاب سیل شورای شهر شیراز تایید کرد ...

راه اندازی کارگاه تو ...

کارگاه تولید ماسک در جنوب شیراز با همت گروه جهادی ...

شهردار شیراز روز جوا ...

شهردار شیراز طی پیامی روز جوان را به جوانان شیرازی ...

خسارت میلیاردی کرونا ...

 مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرودشت  گفت: ش ...

آمریکا و چالشی به نا ...

اختصاصی افسانه آنلاین

اعزام پنج نماینده از ...

دیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان فارس از اعز ...

نظرات