اعتراض دانش آموزان و خانواده‌های سمپاد(استعدادهای درخشان) در شیراز به رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری

    
تعداد بازدید: 3772
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
دانش آموزان سمپاد (تیزهوشان) وخانواده‌های آنها با تجمع مقابل دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در شیراز خواستار توجه قوه قضائیه و ریاست محترم دیوان عدالت اداری در رعايت حقوق مکتسبه دانش آموزان و تجدید نظر در رای هیات عمومی صادره از هیات عمومی دیوان عدالت اداری شدند.

رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری، دانش آموزان نهم سمپاد را ملزم به امتحان مجدد برای ورود به کلاس دهم نموده است .
و این موضوع بر خلاف دفترچه آزمون این دانش آموزان در زمان ثبت نام است که در آن درج شده بود کسانیکه از کلاس ششم موفق به ورود به مدارس تیزهوشان می شوند با داشتن معدل کل ١٨ برای ورود به کلاس دهم نیاز به امتحان مجدد ندارندو از طرفی این رای بر خلاف سیاست‌های کلی نظام و دستورات و فرمایشات مقام معظم رهبری و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و اساسنامه سازمان ملی استعدادهای درخشان ایران و حقوق مکتسبه دانش آموزان مشغول به تحصیل در دوره‌های هفتم و هشتم و نهم می‌باشد.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری ۲۰ اردیبهشت امسال با ابطال یکی از بندهای دستورالعمل آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در سال ۹۹ صادر نمود و مقرر نمودند که دانش آموزان سال نهم مدارس استعدادهای درخشان نیز می‌بایست جهت ورود به دور دهم مجددا از آنها امتحان اخذ شود.

به موجب ماده ۹۱ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت، چنانچه رئیس قوه قضاییه یا رئیس دیوان یا ۲۰ نفر از اعضای هیات عمومی، هر یک از آرای هیات عمومی یا آرای قطعی هیات‌های تخصصی را اشتباه یا مغایر قانون تشخیص دهند، رئیس دیوان موضوع را جهت رسیدگی مجدد به هیات عمومی ارجاع می‌دهد؛ در صورتی که هیات عمومی رأی صادره را اشتباه یا مغایر قانون تشخیص دهد، نسبت به نقض آن و صدور رأی صحیح اقدام می‌کند.


بیش از 500 نفر از خانواده ها و دانش آموزان شیرازی صبح امروز شنبه 6آبان از ساعت 8:30 روبروی دفتر نمایندگی دیوان عدالت ادارای در چهارراه بنفشه تجمع و اعتراض خود به این رای را بیان کردند.
این دانش آموزان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که باید به استعدادهای درخشان توجه شود تقاضا کردند تا با رد دعوی واهی فردی مبنی بر ابطال بندی از ضوابط ثبت نام دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان، از حقوق مکتسبه این دانش آموزان حمایت شود.
طی نامه ای نیز اولیا این دانش آموزان در شیراز به ریاست دیوان عدالت اداری اعتراض خود را اعلام کردند که بنا است در پایتخت این اعتراض ها به رییس دیوان عدالت اداری منتقل شود .
دانش آموزان سمپادی و اولیاء آنها امیدوارند تا دیوان عدالت اداری به رای که قبلا صادر کرده است و با توجه به اعمال ماده 91 که هم اکنون در جریان است و و هیئت تخصصی دیوان نیز نظر به اشتباه بودن آن رای صادر نموده‌اند و بنا است جلسه ای در رابطه با آن در هیات عمومی دیوان عدالت اداری تشکیل گردد؛ رای صادر شده نقض و به نخبه ها و استعدادهای درخشان کشور توجه شود.

برچسب ها :
 
از   2   رای
3

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

دستغیب: قصد توهین به ...

وضیحات سیداحمدرضا دستغیب رییس شورای اسلامی ‌ش ...

شهردار شیراز روز جوا ...

شهردار شیراز طی پیامی روز جوان را به جوانان شیرازی ...

توسعه پتروشيمي شيراز ...

 مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر با تصری ...

ارائه آموزش‌های تخصص ...

 کارشناس ارشد برنامه‌نویسی پیشخوان ملی ب ...

از هر ۱۰۰ نفر در کشو ...

از هر ۱۰۰ نفر در کشور20 نفر در تصادفات جان خود را ...

نوذر امامی: چرا باید ...

40 سال از فرمان تشکیل شوراهای اسلامی از سوی امام خ ...

سینما بهمن «کات»

گزارش «افسانه آنلاین» از آتش‌سوزی ...

قوه قضائیه استاندارد ...

گفت‌وگوی اختصاصی «افسانه» با معاو ...

سمینار آموزشی تصادفا ...

سمینار آموزشی تصادفات وامداد و نجات شهری به مناسبت ...

نظرات