استاندار فارس: مدیران برای حل مشکلات راهکار ارائه دهند

    
تعداد بازدید: 4308
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
استاندار فارس گفت: همه مدیران و مسئولان باید در کنار بیان مشکلات، برای هر مشکل حداقل سه راهکار و راه حل پیشنهاد و ارائه دهند.

روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس در گزارش روز دوشنبه خود به نقل از محمد هادی ایمانیه در دیدار با اعضای هیات امنا دانشگاه فرهنگیان استان در شیراز افزود: در مقطع کنونی رفع بسیاری از مشکلات با راهکارهای مبنی بر تفکر امکان پذیر است.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی نمی‌توان انتظار داشت بودجه‌های هنگفت از سوی دولت برای رفع مشکلات تخصیص یابد.

برنامه سخت افزاری و نرم افزاری ۱۰ ساله دانشگاه فرهنگیان تدوین شود
استاندار فارس بر لزوم دوری از پراکنده گویی درباره مشکلات دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و گفت: مسئولان این دانشگاه با تعیین یک بازه زمانی مشخص دو برنامه سخت افزاری و نرم افزاری ۱۰ ساله ارائه دهد.
ایمانیه گفت: در  برنامه سخت افزاری باید به اموری همچون تجهیزات، امکانات و غذا و در برنامه نرم افزاری به اموری همچون مسائل آموزشی، تربیتی و نیروی انسانی  پرداخته شود.
وی اضافه کرد: تدوین این برنامه افقی شفاف پیش روی تصمیم گیران قرار داده و چگونگی رفع مشکلات و اجرای برنامه‌ها را مشخص می‌کند.
استاندار فارس همچنین بر تشکیل هیات اندیشه ورز و تصمیم ساز در متشکل از اساتید علوم تربیتی و متخصصان حوزه‌های مرتبط در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد.
او گفت: این هیات اندیشه ورز باید چگونگی ایجاد تحولات بر اساس اسناد بالا دستی همچون بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول آموزش و پرورش را تبیین کند.
وی افزود: دانشگاه فرهنگیان تربیت معلمانی را بر عهده دارد که به پرورش فرزندان این مرز و بوم می‌پردازند و بی توجهی به نهادی که همچون ریشه‌ای قدرتمند شاخ و برگ آینده مملکت را شکل می‌دهد کج سلیقگی و به دور از تدبیر است.

ارتباط دانشگاه با مدیریت ارشد استان تقویت می‌شود
استاندار فارس همچنین در دیداری با روسای دانشگاه‌های استان که با هدف هم اندیشی برگزار شد، با اشاره به اینکه رویکرد وی ایجاد ساختار علمی در مدیریت کلان استان است، محقق شدن این هدف را در گرو به کار گرفتن مدیران علمی دانست و افزود: روسای دانشگاه ها افرادی که در حوزه های مختلف دارای توانمندی مدیریتی هستند را معرفی کنند تا شاهد تحول در مدیریت استان باشیم.
ایمانیه بر لزوم تشکیل مداوم این جلسات با محوریت موضوعات میان بخشی و فرا بخشی تاکید کرد.
به اعتقاد استاندار فارس در گذشته ارتباط مدیریت ارشد استان فارس با دانشگاه‌ها  با جدیت پیگیری نمی‌شده است اما از این پس شاهد تقویت این ارتباط خواهیم بود.
وی عنوان کرد: در این جلسات می‌توانیم از حضور مسئولان در حوزه های مختلف به عنوان مهمان نیز استفاده کنیم.
استاندار فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح ها و اقدامات تأثیرگذاری بر پایه علم و فناوری در استان اجرایی شده است، بیان کرد: باید تورهای بازدید اساتید و دانشجویان از این طرح ها نیز راه اندازی شود؛ چرا که دیدن این اقدامات سبب ایجاد انگیزه و امید در دانشگاهیان و مانع خروج نخبگان از کشور خواهد شد.
ایمانیه با تاکید بر اینکه تشکیل شوراهای اندیشه ورز نیازمند شناسایی اساتید برجسته در حوزه های مختلف است، عنوان کرد: روسای دانشگاه ها در معرفی این اساتید به مجموعه مدیریت استان کمک کنند.
استاندار فارس با اشاره به اینکه رویکرد وی ایجاد ساختار علمی در مدیریت کلان استان است، محقق شدن این هدف را در گرو به کار گرفتن مدیران علمی دانست و افزود: روسای دانشگاه ها افرادی که در حوزه های مختلف دارای توانمندی مدیریتی هستند را معرفی کنند تا شاهد تحول در مدیریت استان باشیم.
وی همچنین از حضور خود در میان دانشجویان دانشگاه های استان همزمان ۱۶ آذر،  با روز دانشجو، خبر داد و گفت : از این پس ارتباط مدیریت ارشد با دانشگاه پررنگ تر خواهد بود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

شادی با شناسنامه ایر ...

 گزارش«افسانه» از اعطای تابعیت به ...

شناسایی دهمین مورد ک ...

 به گفته یک منبع آگاه دهمین مورد کرونا مثبت د ...

برپایی موکب به مناسب ...

مراسم ولادت با سعادت امام مهربانی‌ها حضرت اما ...

یک بام و دو هوای ساز ...

سازمان لیگ فوتبال کشور، تنها برای تیم‌های بزر ...

نگاهی به کتاب «اسب‌ه ...

«افسانه» نگاهی دارد به کتاب «اسب ...

معرفی نامزدهای مورد ...

نامزدهای مورد حمایت جبهه پایداری انقلاب اسلامی در ...

آمار کرونا در فارس ...

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۱ ...

دامداران از افزايش ق ...

با افزایش 28 درصدی قیمت شیر، حداقل هزینه ماهانه یک ...

هوش مصنوعی و کنترل خ ...

استفاده از سامانه‌های هوشمند در ‌شهر شیر ...

در بازدید نایب رئیس ...

سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستان مُهر در ...

نظرات