ساده‌انگاری عامل اصلی اوج‌گیری شیوع کروناست

    
تعداد بازدید: 4784
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که ساده‌انگاری و تصور عادی شدن شرایط مهمترین عامل تاثیرگذار در اوج‌گیری مجدد شیوع کرونا در فارس و موجب نگرانی شدید سیستم سلامت است.

دکتر سید روح‌الله حسینی دوشنبه اول آذر، در تشریح آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس، از افزایش تعداد بیماران جدید بستری شده در مراکز درمانی استان فارس خبر داد و گفت: طی روز گذشته ۱۵۹ بیمار جدید دارای علائم و مشکوک ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری شده‌اند.

او آخرین آمار تعداد بیماران بستری در فارس را ۱۱۹۲ نفر اعلام و اضافه کرد: متاسفانه ۱۶۴ نفر از این بیماران به دلیل وخامت شرایط جسمانی، در بخش‌های آی سی یو، تحت مراقبت ویژه درمانی هستند.

حسینی با بیان اینکه از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز، بیش از یک میلیون و ۷۲۹ هزار و ۷۰۰ مورد تست تشخیصی اعم از PCR و سریع در فارس انجام و منجر به شناسایی ۴۹۵ هزار و ۴۶۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ شده است، گفت: از ابتدا تاکنون ۴۸۳ هزار و ۲۸۸ بیمار مبتلا به کرونا در فارس بهبود یافته‌اند.

افزایش جانباختگان کرونا به ۷۱۹۴ نفر در فارس

این مقام مسئول همچنین از جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون در فارس، به هفت هزار و ۱۹۴ نفر افزایش یافت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه تا کنون پنج میلیون و ۷۶۶ هزار و ۸۶۷ دُز واکسن کرونا در فارس تزریق شده است، گفت: از این تعداد سه میلیون و ۱۲۱ هزار و ۹۹۲ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۶۴۴ هزار و ۸۷۵ دُز نوبت دوم واکسن کرونا بوده است.

حسینی با اعلام نگرانی مجموعه سلامت فارس نسبت به افزایش بی توجهی های عمومی و ساده انگاری در مورد خطر این بیماری و پیامدهای ناگوار آن، اضافه کرد: بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی موجب شده تا امسال علاوه بر بیماری کووید ۱۹ ، احتمال مواجه شدن با بیماری آنفولانزا نیز وجود داشته باشد.

او ادامه داد: در دو سال گذشته با توجه به رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، موج آنفولانزا را تجربه نکردیم؛ اما شرایط کنونی جامعه و بی توجهی به رعایت بهداشت، موجب اوج گیری خطر شیوع آنفولانزا در کنار کرونا شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به مردم توصیه کرد که ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک را جدی بگیرند تا علاوه بر کرونا، از بیماری های فصلی نیز مصون بمانند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

فروش فرش زنديه به قي ...

علی داورى،مديرعامل مجتمع فرش زنديه درگفت وگو با &l ...

شهروندان به پارك ها ...

گزارش «افسانه» از اقدامات صورت‌گر ...

ادامه تعطیلی مترو در ...

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز گفت: تعطی ...

شهرداری نمی‌تواند با ...

آرش فرج زاده عصر  امروز در صحن علني شوراي شهر ...

ثبت تردد 400 ميليون ...

*۲۱ پاسگاه پلیس راه  در مناطق سردسیر ، ۶ واحد ...

خسارت میلیاردی کرونا ...

 مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرودشت  گفت: ش ...

صرافی ارزهای دیجیتال ...

صرافی ارزهای دیجیتال ملّی چنج یکی از پلتفرم های با ...

نظرات