طرح زمستانه هلال احمر ۲۰ آذر شروع می‌شود

    
تعداد بازدید: 4848
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس از آغاز طرح امداد و نجات زمستانه جمعیت هلال احمر استان از ۲۰ آذرماه جاری و افزایش ۳۰ درصدی توان امدادی خبر داد.

مهدی خوبیار دوشنبه یکم آذرماه در جمع خبرنگاران گفت: ۲۴۰ نیروی امدادی اعم از امدادگر و کارمند به صورت شبانه روزی در پایگاه‌ها و پست‌های بین شهری ثابت، سیار و موقت با طرح همکاری خواهند داشت و روزانه ۱۰۰ دستگاه خودرو عملیاتی برای این منظور پیش‌بینی شده است. 

او در تشریح طرح امداد و نجات زمستانه جمعیت استان گفت: این طرح از ۲۰ آذر ماه جاری آغاز شده است و تا ۲۰ اسفند ماه ادامه دارد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس با اشاره به همکاری شبانه روزی ۲۴۰ نیروی امدادی جمعیت هلال احمر استان در طول مدت زمان اجرای طرح زمستانه، اظهار کرد: در طول طرح، در مجموع روزانه ۱۰۰ دستگاه خودرو عملیاتی و همچنین یک فروند بالگرد امدادی پیش بینی شده است.

خوبیار اضافه کرد: با افزایش ۳۰ درصدی توان امدادی این جمعیت، ۲۶ پایگاه امداد و نجات بین شهری ثابت و ۷ پایگاه امداد و نجات ثابت و ۴ پایگاه موقت کوهستان نیز برای اجرای طرح امداد زمستانه فعال است.

او در خصوص دیگر مراکز و پایگاه‌های امدادی پیش‌بینی شده در طرح امسال، یادآور شد: یک پایگاه امداد هوایی، ۲۹ کشیک امداد و نجات در شعب شهرستانی، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استانی، یک پایگاه واکنش سریع و همچنین یک پایگاه آنست (مرکز آموزش و نگهداری سگ های تجسس)، برای طرح امداد زمستانه امسال لحاظ شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس در ادامه از تجهیز و به روز رسانی انبار امدادی مرکز استان، دو انبار منطقه‌ای در لارستان و فیروزآباد و ۳۲ انبار امدادی در سطح شعب فارس در راستای طرح امداد زمستانه خبر داد.

خوبیار خاطرنشان کرد: معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس امسال در راستای آمادگی در مواجهه با حوادث و ارتقاء دانش و مهارت نیروهای عملیاتی، تمرین های اسکان و تغذیه اضطراری را در مناطق مختلف استان و با مشارکت تمام دستگاه‌های عضو کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی برگزار کرد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

جشن گل‌ریزان نیکوکار ...

گزارش «افسانه» از جشن گل‌ریزان نی ...

نماینده شیراز: هجوم ...

علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ...

مسمومیت الکلی در فار ...

۶۸۳نفر به علت مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمان ...

طرح فاصله‌گذاری اجتم ...

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری ...

روز طبیعت در شیراز و ...

 با رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی در روز سیزد ...

پرداخت تسهیلات به فع ...

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است ...

جلوی حفاری غیرمجاز ...

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی ...

شتاب تورم کُند شد

گزارش «افسانه» از تازه‌ترین آماره ...

نظرات