ابتلای ۴۰ نفر از کادر درمان بیمارستان علی اصغر به کرونا

    
تعداد بازدید: 4828
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
ابتلای40 نفر از کادر درمان بیمارستان علی اصغر(ع) به کرونا* ماسک و وسایل حفاظتی در اختیار کادر درمانی از استاندارد بالایی برخوردار است و هیچ مشکلی ندارد * بسته به شرایط کاری هر پرسنل ماسک، لباس حفاظتی و شیلد در اختیار آنها گذاشته میشود و هیچ کمبودی نداریم* علت افزایش مبتلایان کادر درمانی در بیمارستان علی اصغر (ع) در حال بررسی است * کل بخش های بیمارستان به صورت اصولی ضدعفونی کامل میشوند* همچنان تعداد بیماران کرونای در آیسییو زیاد است و حدود ۲۰ نفر بیمار بدحال در آیسییو بستری هستند 

مریم مرادی: درحالی بیمارستان علی اصغر شیراز با شیوع کرونا به عنوان مرجع درمان و بستری بیماران کرونایی در شیراز و استان فارس شناسایی شد که این بیمارستان با گذشت 8 ماه از شیوع کووید 19همچنان با بستری تعداد زیادی از بیماران مبتلا به کرونا دست و پنجه نرم می کند.
فعالیت مناسب پرسنل، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان علی اصغر از ابتدای شیوع کرونا ضمن کنترل بیماری در پیک اول منجر به کاهش فوتی ها شد و همچنین این بیمارستان به عضویت طرح سازمان بهداشت جهانی برای درمان بیماران کرونایی درآمد.
اما عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و عادی انگاری که از کووید 19 به وجود آمد دوباره وضعیت شیراز و استان فارس را در شرایط نامناسبی قرارداد و با این وجود بیماری کرونا وارد فاز های
مختلفی شد تا جایی که هیچ تخت خالی برای بستری بیماران وجود نداشت و در این حالت همچنان فعالیت بیمارستان علی اصغر در کنار دیگر مراکز درمانی که اضافه شدند در درمان بیماران کرونایی ادامه داشت.
عملکرد مثبت بیمارستان و بخش درمانی بیمارستان های مرجع کرونا در استان فارس نشانگر کاهش تعداد مرگ و میر و تعداد بستری شدگان بود اما افزایش پیک بیماری و مبتلایان به تبع افزایش فوتی ها و بستری شدگان را نیز به همراه داشت و درگیری پرسنل بیمارستان به بیماری کرونا این روزها بخش عمدهای از نگرانی پرسنل است که روزانه شاهد مثبت شدن تست همکاران خود هستند.
درحالی بیمارستان ها و به ویژه مراکز درمانی که مرجع بستری مبتلایان هستند همواره یکی از عامل انتقال ویروس بوده است که روند ابتلای کادر درمانی بیمارستان علی اصغر طی روزها و هفته های گذشته افزایش داشته است.
* تعداد مبتلایان کرونای پرسنل بیمارستان علی اصغر طی 2 هفته اخیر روند افزایشی داشته است
آنطور که یکی از پرسنل بخش اتفاقات بیمارستان علی اصغر شیراز به خبرنگار ما میگوید همواره تست کادر درمانی بیمارستان مثبت می شد اما طی 2 هفته اخیر تعداد مثبت های کادر درمان، پرستاران و حتی پزشکان بیمارستان علی اصغر افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان پرسنل بیمارستان روند افزایشی نسبت به گذشته داشته است، تصریح می کند: کادر درمان بیمارستان خواستار دلیل و منشاء افزایش ابتلای خود هستند و تنها در بخش اتفاقات بیمارستان علی اصغر بین 10 تا 12 نفر طی 2 هفته گذشته تست کوویدشان مثبت شده است. به گفته این پرسنل بیمارستان علی اصغر همچنین در روزهای گذشته در بخش های دیگر تعداد زیادی به کرونا مبتلا شده اند و براساس آخرین آمار بیمارستان بین 30 تا 40 نفر کادر درمانی بیمارستان علی اصغر مبتلا شده اند، اما هنوز دلیل ابتلا آنها مشخص نیست.
* علت افزایش مبتلایان کادر بیمارستان در حال بررسی است
در این رابطه عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه افزایش ابتلای کادر درمانی بیمارستان علی اصغر در حال ریشه یابی
و بررسی است، به«افسانه» می گوید: علت افزایش مبتلایان کادر درمانی در بیمارستان علی اصغر (ع) در حال بررسی است کما اینکه جدا از علت این افزایش مبتلایان، طی دیروز و امروز کل بخش های بیمارستان به صورت اصولی ضدعفونی کامل میشود.همتی ادامه می دهد: از طرفی بیمارستان علی اصغر در هر حالت کاملاً در معرض بیماری و آلوده است به دلیل اینکه افرادی که در بیمارستان بستری میشوند صد در صد قطعی هستند و برای درمان ارجاع داده میشوند و هیچ چیز دور از انتظار نیست. وی با بیان اینکه همچنین در بیمارستان مسائل و پروتکل های بهداشتی کاملاً رعایت می شود، ابراز می کند: ممکن است که به دلیل گرمی هوا پروتکلها توسط پرسنل کاملاً رعایت نشود و گرنه وسایل حفاظت کاملا در اختیار است و همچنین عامل دیگری که ممکن است وجود داشته باشد موقع غذا خوردن ماسک برداشته می شود و این امکان انتقال آلودگی را فراهم میکند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه طی 2 هفته اخیز ۱۰ تا ۱۶ نفر از کادر درمانی، پزشکان و پرستاران بیمارستان علی اصغر به کرونا مبتلا شدند که از ابتدای کرونا تا الان تعداد مبتلایان کادر درمانی زیاد بوده است، خاطرنشان می کند: همچنین آشپزخانه و رستوران بیمارستان فرضیه دیگری است چراکه محلی است که ماسک ها برداشته میشود و امکان انتقال آلودگی وجود دارد و این موضوع در حال بررسی است.
*مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی از افزایش مبتلایان، خستگی، فشار روحی و روانی کادر درمانی کم کنند
همتی با بیان اینکه با توجه به مبتلا شدن کادر درمانی بیمارستان علی اصغر، در تامین نیرو بیمارستان مشکلی نداریم و جایگزین ها انجام
می شود، تصریح می کند: اما توصیه این است که مردم بیش از گذشته رعایت کنند؛ چرا که بیش از حدود ۱۰ درصد از مبتلایان کووید 19 در کادر درمانی و پرسنل بیمارستان ها هستند که این باعث میشود علاوه بر خستگی، فشار روحی و روانی بر سایر پرسنل بیاید.معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در رابطه با شرایط استاندارد ماسکها و مسائل حفاظتی که در اختیار پرستاران و کادر درمان است، عنوان می کند: ماسک و وسایل حفاظتی که در اختیار کادر درمانی است از استاندارد بالایی برخوردار است و هیچ مشکلی ندارد و بسته به شرایط کاری هر پرسنل ماسک، لباس حفاظتی و شیلد در اختیار آنها گذاشته میشود و هیچ کمبودی نداریم.
* همچنان تعداد بیماران بدحال در آیسییو زیاد است
همچنین دکتر خالو رئیس بخش آی سی یو بیمارستان علی اصغر شیراز در رابطه با وضعیت بیماران مبتلا به کرونا به خبرنگار ما می گوید: در حال حاضر وضعیت آیسییو به نسبت به قبل شرایط بهتری دارد اما همچنان تعداد بیماران بدحال در آیسییو زیاد است و حدود ۲۰ نفر بیمار بدحال در آیسییو بستری هستند. وی در رابطه با افزایش مبتلایان کادر درمانی بیمارستان نیز عنوان می کند که ممکن است دلیل خاصی نداشته باشد اما باید علت آن بررسی شود و همچنین بیمارستان به دلیل اینکه محیط آلوده و محل انتشار ویروس است این موضوع دور از انتظار نیست.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

موقعیت و جانمایی پتر ...

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی فارس گفت: موقعیت ...

مدیرعامل شرکت آرگون ...

مدیرعامل شرکت آرگون مدیکال  یکی از فعالان حوز ...

اینجا ماه هیچ وقت کا ...

گزارش «افسانه آنلاین» از مشکلات روستاه ...

شیراز؛ نوروز ۹۸، نور ...

مگر جز آن است که خاطره‌هایمان با قصه‌ها ...

در جهش تولید به حرکت ...

استاندار فارس اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه ...

امام جمعه شیراز: ثرو ...

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ب ...

سمینار آموزشی تصادفا ...

سمینار آموزشی تصادفات وامداد و نجات شهری به مناسبت ...

استقلال كانون وكلا ا ...

*مشکلات ما چه در امر قانون، چه قانون‌گذاری و ...

طلای جهانی بر گردن ...

تیم منتخب سبک شوتوکان (WSKF) ایران در چهارمين دوره ...

نظرات