دوچرخه هوشمند نسل چهارم به ایستگاه شیراز رسید

    
تعداد بازدید: 8742
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
لایحه دوفوریتی اعطای مجوز به شهرداری با موضوع واگذاری تهیه و تامین دوچرخه های هوشمند اشتراکی نسل چهار و ایستگاه های لازم در سطح شهر به تصویب شورای شهر شیراز رسید.

لایحه‌ی دوفوریتی اعطای مجوز به شهرداری شیراز با موضوع واگذاری تهیه و تامین دوچرخه های هوشمند اشتراکی نسل چهار و ایستگاه‌های لازم در سطح شهر و اجاره دوچرخه به شهروندان به صورت ۲۴ساعته و جمع آوری آنها در زمان انقضای قرارداد مطابق بند۲ ماده ۳۱ آیین نامه معاملات شهرداری به شرکت پاک چرخ ایرانیان در صحن علنی شورای شهر شیراز تصویب شد.

این لایحه به منظور انعقاد قرارداد با سرمایه گذار در راستای ایجاد و بهره برداری از سیستم هوشمند اشتراکی دوچرخه، از سوی شهرداری به شورای شهر ارائه و در کمیسیونهای مشترک سرمایه گذاری، برنامه و بودجه و عمران بررسی که با اندکی اصلاحات تصویب شد.
مبلغ ودیعه پرداختی شهروندان برای استفاده از دوچرخه ۱۵۹هزار تومان است و شهرداری ۱۳۹ هزارتومان از این مبلغ را به عنوان کمک هزینه پرداخت و شهروندان باید تنها ۲۰ هزارتومان پرداخت کنند.

هزینه‌ی هرسفر نیم ساعته در سال اول قرارداد، یک هزار و پانصد تومان است و در سالهای بعد متناسب با مصوبه به شورا تعیین خواهد شد.

دوچرخه اشتراکی نسل چهارم برای نخستین بار در تهران بهره‌برداری شده است و به گونه‌ای است که درصورت پارک دوچرخه در هرنقطه‌ای از شهر، شهروندان دیگر در صورت نیاز می‌توانند با استفاده از نرم افزار مربوطه از خدمات دوچرخه استفاده کنند.

رفع محدودیت‌های دوچرخه‌های نسل یک، تسهیل و دستیابی آسان به دوچرخه از ویژگی‌های این طرح است.
وی با اشاره به پرداخت کمک هزینه ۱۳۹ هزارتومانی برای ودیعه استفاده از دوچرخه از سوی شهرداری افزود: امید است با این اقدام تغییر مناسبی در حوزه‌ی حمل و نقل صورت گیرد.

برچسب ها :
 
از   1   رای
1

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

پلیس فتای فارس ۲۴ شا ...

رییس پلیس فتای استان فارس گفت: از ابتدای شیوع کرون ...

سومين آيين نكوداشت م ...

مديرعامل بنياد مادر از برگزاري سومين آيين نكوداشت ...

پرواز مسير شيراز - م ...

مديرکل فرودگاه‎هاي استان فارس از برقراري پرواز ...

دعوت امام جمعه شهرست ...

حجت السلام جاویدی امام جمعه شهرستان سروستان با صدو ...

موقعیت و جانمایی پتر ...

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی فارس گفت: موقعیت ...

کرونا 60 درصد فروش س ...

گزارش «افسانه» از شرایط صنایع نساجی ای ...

توزیع ۲.۵ میلیون ماس ...

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ماسک م ...

افزایش 30 درصدی خشون ...

«افسانه» از افزایش تنش‌ها در ایام ...

نظرات