خسارت ۱۱۰ میلیارد تومانی کرونا به هتل‌های فارس

    
تعداد بازدید: 5182
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
رئیس جامعه هتلداران فارس از خسارت ۱۱۰ میلیارد تومانی شیوع ویروس کرونا به هتل‌های استان خبرداد. 

حسن سیادتان گفت: به علت تعطیلی مراکز اقامتی در ماه‌های اسفند و فروردین حدود ۹۰ درصد از وجه پرداختی گردشگران برگشت داده شده است.

وی افزود: هنوز مشخص نیست که هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی چه زمانی بازگشایی می‌شوند؛ با این حال حدود ۸ درصد مسافران رزرو هتل‌ها را باطل نکردند و وجه پرداختی را نگرفتند.

رئیس جامعه هتلداران فارس اظهارداشت: متاسفانه ضرر و زیان هتلداران بسیار زیاد است و برخی از هتل‌ها در آستانه ورشکستگی هستند.

سیادتان با بیان این که  بحران در صنعت گردشگری به ویژه هتلداری از اوایل سال ۹۸ با وقوع سیل اتفاق افتاد، افزود: این صنعت بسیار شکننده است و قطعی اینترنت، محدودیت‌های تردد و حتی تغییرات آب و هوایی هم بر آن اثر گذار است.

رئیس جامعه هتلداران فارس، خواستار توجه ویژه دولت به صنعت هتلداری شد و تاکید کرد: چنان چه برای رونق بخشیدن دوباره به این صنعت- البته بعد از بحران کرونا، تدابیر جد‌ی به کار گرفته نشود، هتل‌های استان یکی پس از دیگری تعطیل خواهند شد.

سیادتان با اشاره به فعالیت ۱۰۲ هتل، هتل آپارتمان و متل در استان فارس ادامه داد : در دو ماه اخیر میزان اشغال هتل‌های استان صفر درصد بوده است و تا اطلاع ثانوی هم این مراکز از پذیرش مسافر خودداری می‌کنند.

وی در خصوص شایعه گران شدن اقامت در هتل‌ها بعد از کرونا هم گفت: نرخ هتل‌ها به هیچ عنوان گران‌ نمی‌شود و چنان چه بحران کرونا را پشت سر بگذاریم و این مراکز اجازه پذیرش مسافر داشته باشند، تخفیف‌های ویژه‌ای هم به مسافران خواهیم داد.

سیادتان افزود: متأسفانه یکی از مشکلات کنونی هتل‌ها خرید محصولاتی است که برای مسافران نوروزی فارس در نظر گرفته شد و هم اکنون تاریخ مصرف این محصولات رو به پایان است و این موضوع هم خسارت زیادی به هتل‌ها وارد می‌کند.

رئیس جامعه هتلداران فارس ابراز امیدواری کرد هر چه سریع‌تر زنجیره شیوع بیماری کرونا در کشور و استان فارس قطع شود و وضعیت به حالت عاد‌ی برگردد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

رؤسای برتر دانشگاه‌ه ...

در آخرین روز اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات ...

دولت‌ها هنگام خدمت‌ر ...

کاوه بهبهانی: هدف از تأسیس دولت آن بود که این نهاد ...

اعضای شورای شهر شیرا ...

با توجه به شیوع بیماری کرونا و با هدف تامین سلامت ...

امام جمعه شیراز: ثرو ...

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ب ...

فارس در شرایط قرمز ...

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حاشیه جلسه ستاد د ...

در بازدید نایب رئیس ...

سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستان مُهر در ...

هدایای بنیاد پانزده ...

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان فارس گ ...

نگاهی به سریا ل ممنو ...

این روزها بازار سریال های نمایش های خانگی داغ است. ...

بازار شب يلدا در تب ...

* خشکبار ایرانی ۶۰ درصد و خارجی ۲۰۰ درصد نسبت ...

نظرات