فوت یک دانش‌آموز ارسنجانی بر اثر کرونا

    
تعداد بازدید: 5664
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
فوت یک دانش‌آموز ارسنجانی بر اثر ابتلا به کرونا، مهر تاییدی بر تصمیم دولت در زمینه تداوم تعطیلی مدارس تا پایان فروردین‌ماه امسال بود. 

حسن روحانی رئیس‌جمهور، ۱۷ فروردین‌ماه امسال در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص تدابیر اندیشیده شده در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مدارس گفت: فعلا تصمیم این است که تا ۳۰ فروردین فعالیت آموزشی دانش‌آموزان در مدارس تعطیل باشد و از فضای مجازی استفاده کنند.

بررسی شبکه‌های اجتماعی و گفت‌وگو با برخی والدین دانش‌آموزان گویای آن است که این تصمیم با اقبال والدین دانش‌آموزان روبرو شده است و آنها بر حفظ سلامت فرزندانشان تاکید دارند.

برخی از والدین حتی بر این باور هستند، در صورت بازگشایی مدارس، در صورت تداوم وضعیت شیوع کرونا، فرزندان خود را به مدرسه نمی‌فرستند. «الف، ن» از جمله این والدین شیرازی هستند که معتقدند سلامت دانش‌آموزان بیش از عقب‌افتادن احتمالی از دروس اهمیت دارد، چرا که می‌توان با کلاس‌های فوق‌العاده در شرایط عادی حوزه سلامت و نیز فضای مجازی، مشکلات درسی را برطرف کرد، اما سلامت فرزندان در صورت ابتلا به بیماری، شاید تاوان غیرقابل جبرانی داشته باشد.

این نگرانی‌ها زمانی بیشتر شد که خبر رسید یک دانش‌آموز شهرستان ارسنجان فارس بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده است.

با شیوع کرونا، این روز‌ها خبر رسیده که حتی نوزادان نیز از خطر ابتلا به کرونا در امان نیستند، به عنوان نمونه ابتلای نوزاد ۹ ماهه در شهرستان فسا به کرونا تایید شد. این موضوع، زنگ خطر و هشداری بود که دانش‌آموزان در کلاس درس نیز در صورت ابتلای یکی از دانش‌آموزان و حتی دیگر عوامل همچون معلمان، رانندگان سرویس مدارس و ... می‌توانند در معرض تهدید جدی کرونا باشند.

 اما رخدادی که در فارس از فوت دیگر مبتلایان به کرونا تلخ‌تر بود، فوت حمیدرضا اسکندری دانش‌آموز پایه دهم رشته تجربی شهرستان ارسنجان بر اثر این بیماری بود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در پی این ضایعه، در پیامی درگذشت این دانش‌آموز را تسلیت گفت.

در متن پیام فرهاد اسماعیلی آمده است: «خانواده محترم اسکندری، خبر درگذشت مظلومانه حمیدرضای عزیز دانش آموز پایه دهم رشته تجربی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس به شدت موجب تالم و تاثر شدید شد. قطعا این مصیبت بزرگ در این روز‌ها بسیار جانگداز و جای خالی فرزند دلبندتان نیز محسوس است؛ اما چه می‌توان جز شکرگزاری به درگاه خداوند که این فرزند عزیزمان پاک و زلال به دیدار معبود خود شتافت که الخیر فی ماوقع. به سهم خود این مصیبت بزرگ را به شما و بستگان و همه مردم و فرهنگیان و دانش‌آموزان شهرستان ارسنجان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند منان برای بازماندگان صبرجمیل و اجر جزیل مسالت دارم.»

در حال حاضر، اطلاعاتی مبنی بر این که آیا مدارس فارس در مدت زمان تعطیلی از اوایل اسفندماه ۹۸ مشمول اقدامات ضدعفونی شده‌اند یا خیر، در دسترس نیست.

منبع: ایرنا

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

بازار پارچه در قبضه ...

رئیس صنف پارچه‌فروشان شیراز: قیمت پارچه چینی ...

کلنگ‌زنی خط بیسکویت، ...

همزمان با هفته دفاع مقدس، آیین افتتاح خط تولید اسن ...

قيمتها 20 درصدگرانتر ...

گزارش«افسانه» از افزايش كالا در بازار ...

مسمومیت ۷۱۸ نفر با ا ...

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌ها ...

پیام تسلیت مدیرعامل ...

مهندس حیدرنیا مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز در پیام ...

کشف ۱۵۱ تن برنج احتک ...

ماموران نیروی انتظامی ۱۵۱ تن برنج احتکار شده را در ...

تاریخ مصرف بورس تما ...

استاد دانشگاه الزهرا(س) در گفت و گو با «افسا ...

افتتاح اولین مجتمع ت ...

آیین افتتاح اولین مجتمع تخصصی بیمه‌های زندگی ...

نظرات