کرونا میزان آب مصرفی فارس را افزایش داد

    
تعداد بازدید: 5489
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ضمن اعلام افزایش مصرف آب در پی شیوع کرونا از مردم خواست با رعایت الگوی بهینه مصرف یاری کنند تا در روزهای پیش رو از افت فشار و قطعی آب جلوگیری شود. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر محمود رضایی با اشاره به اینکه استان پهناور فارس با ١١٠  شهر،  ٣٦ شهرستان و  بیش از ٤٠٠٠ روستا و آبادی است بیان کرد: در مجموع  حدود 500 میلیون متر مکعب آب شرب به صورت سالانه در استان مصرف می شود.

وی ادامه داد: حدود 145 میلیون متر مکعب از این میزان تنها به کلان شهر شیراز و شهرک های اقماری اطراف آن مربوط است که حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارند.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه در پی  شیوع بیماری کوئید 19   مصرف آب در استان فارس نیز به شدت افزایش یافته است، اظهار کرد:  با توجه به تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و بسیاری از واحد های صنفی و تولیدی  به نظر می رسد پس از شروع بسیاری از این فعالیت ها مصرف آب در تابستان پیش رو  بیش از میانگین سالهای گذشته باشد.

رضایی تاکید کرد: اگر شهروندان و هم استانی های عزیز  به مدیریت مصرف آب توجه‌ نکنند  ،شاهد افت فشار و یا قطعی آب برخی مناطق در زمان‌ اوج مصرف خواهیم‌بود.

وی  به بارش های اخیر  و آب گیری سد های درودزن، رودبال، سلمان فارسی اشاره کرد و با بیان اینکه آب شرب مناطقی وسیع از مرکز و جنوب استان از آب این سدها تامین می شود، عنوان کرد: سدهای یاد شده  در شرایط مطلوبی از حجم ذخیره آب قرار دارد؛ اما با توجه به ظرفیت لوله های انتقال و برنامه ریزی های از پیش تعیین شده، حجم آب رها سازی شده برای شرب توان تامین نیاز آب شهری در شرایط بحرانی شیوع ویروس و نیاز چند برابری به آب را ندارد.

وی از مردم در خواست نمود؛  همچنان که در همه زمینه ها با فرهنگ غنی خود یار و یاور یکدیگر بوده اند با رعایت الگوی بهینه مصرف آب از قطعی آب و افت فشار در فصل گرما جلوگیری کنند.

رضایی همچنین با تاکید بر اهمیت تامین آب شرب شهروندان اعلام کرد: در این راستا خطوط آب رسانی شهر جهرم از سد سلمان، شهر داراب از سد رودبال، سعادت شهر از چاه های منطقه سیوند و همچنین انتقال آب از سد درود زن به شیراز و صدرا به اتمام رسیده( و یا در حال تکمیل است) است و پروژه های متعدد دیگری در این حوزه نیز در حال آماده سازی است که در زمان مناسب مورد  بهره برداری قرار خواهد گرفت.

رضایی همچنین از حفر چاه های عمیق  و نیمه عمیق بسیاری در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: این چاه‌ها  در مدار  قرار گرفته و  برای فصل گرما و شرایط خاص مشابه آماده است.

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

توسعه پتروشيمي شيراز ...

 مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر با تصری ...

خسارت ۴۶۰ میلیارد ری ...

آمنه سپهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب با ...

هافبک تیم فوتبال فجر ...

هافبک گلزن تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز با بیان ...

ادامه تعطیلی مترو در ...

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز گفت: تعطی ...

ساده‌انگاری عامل اصل ...

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کر ...

5 هزار بازدید نظارتی ...

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فا ...

پیام تسلیت مدیرعامل ...

مهندس حیدرنیا مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز در پیام ...

نوذر امامی: چرا باید ...

40 سال از فرمان تشکیل شوراهای اسلامی از سوی امام خ ...

گسل ارژن بیدار شد؟

زمین لرزه‌ 4/5 ریشتری عصر دیروز خان زنیان و ش ...

نظرات