توزیع ۲.۵ میلیون ماسک در استان فارس

    
تعداد بازدید: 5274
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ماسک موردنیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی در کشور از سوی وزارت بهداشت تامین می شود، گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان و افزایش نیاز به اقلام بهداشتی از جمله ماسک، دو و نیم میلیون ماسک در داروخانه ها و بخش های مختلف استان فارس توزیع شده است. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» افزود: از روزهای ابتدایی اسفند سال گذشته، با شروع بحران کروناویروس و تشدید نیاز به استفاده از ماسک، دانشگاه علوم پزشکی شیراز کار تجهیز و فعال سازی دو کارگاه تولید ماسک در شیراز را در اولویت قرار داد و این موضوع با جدیت دنبال شد.
او ادامه داد: در این کارگاه های تولیدی، تاکنون بیش از دو و نیم میلیون ماسک تولید و برای پخش در جامعه توزیع شده که از این تعداد حدود یک و نیم میلیون ماسک سه لایه و یک میلیون ماسک پنج لایه بوده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بخش عمده ای از ماسک های تولید شده که حدود یک میلیون ماسک را شامل می شود در اختیار داروخانه ها قرار گرفته تا در سطح جامعه توزیع شود.

او همچنین از توزیع حدود پانصد هزار ماسک در سازمان های خدمات رسان دولتی و خصوصی خبر داد و اظهار کرد: بقیه موارد در مراکز بهداشتی درمانی خصوصی و دولتی استان توزیع شده که در راستای پیشگیری از شیوع کروناویروس نقش بسزایی داشته است.

این مقام مسوول در حوزه سلامت فارس با اشاره به ارایه حدود هشتصد هزار ماسک ارسال شده از سوی وزارت بهداشت در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان، یادآور شد: از اقدامات مهم ستاد مقابله با کروناویروس در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نظارت مستمر بر نحوه توزیع ماسک در داروخانه ها و دیگر بخش ها بوده که به صورت شبانه روزی صورت گرفته است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

کشف ۱۵۱ تن برنج احتک ...

ماموران نیروی انتظامی ۱۵۱ تن برنج احتکار شده را در ...

روز طبیعت در شیراز و ...

 با رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی در روز سیزد ...

شیراز؛ نوروز ۹۸، نور ...

مگر جز آن است که خاطره‌هایمان با قصه‌ها ...

افزایش 30 درصدی خشون ...

«افسانه» از افزایش تنش‌ها در ایام ...

سياستگذارى هاى اقتصا ...

*نائب‌رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگا ...

دستمزد سال آینده کار ...

عضو شورای عالی کار در گفت و گو با« افسانه&ra ...

نظرات