حمله دوباره ملخ ها

    
تعداد بازدید: 6679
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاوری استان فارس گفت: برای مقابله با ملخ های صحرایی (دریایی) در این استان بیش از 6میلیارد ریال سم خریداری و مصرف شده است که البته مقابله با این آفت هزینه های دیگری همچون تامین تجهیزات و بکارگیری نیروی انسانی نیز دارد. وی همچنین اضافه کرد: اگر مبارزه با پوره های ملخ های صحرایی صورت بگیرد شرایط در استان قابل کنترل است اما خبرهای خوبی از کشور های همسایه مخابره نمی شود و احتمال اینکه شاهد ورود موج جدیدی از ملخ های صحرایی از سمت عربستان به کشور باشیم وجود دارد.

حمید دبیری پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: مبارزه با این آفت کشاورزی در شهرستان های داراب و خنج همچنان ادامه دارد اما شرایط در شهرستان هایی که مورد هجوم ملخ قرار گرفته بودند به صورت طبیعی درآمده است با این حال رصد و پایش اراضی فارس در حال انجام است و این کار تداوم دارد.

وی، افزود: بیش از 2 هزار و 250 هکتار از اراضی کشاورزی استان فارس به صورت زمینی و افزون بر 550 هکتار از این اراضی از طریق هوایی سمپاشی شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاوری استان فارس ادامه داد: ملخ های صحرایی تا کنون 9 مرتبه به عرصه های منابع طبیعی هجوم برده اند اما این تهاجم ها هیچگونه خسارتی به اراضی کشاورزی وارد نکرده است لیکن رصد و پایش اراضی متوقف نخواهد شد و تا پایان تیر ماه 98 رصد و مقابله با ملخ های صحرایی ادامه خواهد داشت.

او اظهار داشت: اگر مبارزه با پوره های ملخ های صحرایی صورت بگیرد شرایط در استان قابل کنترل است اما خبرهای خوبی از کشور های همسایه مخابره نمی شود و احتمال اینکه شاهد ورود موج جدیدی از ملخ های صحرایی از سمت عربستان به کشور باشیم وجود دارد.

دبیری اضافه کرد: تا کنون خسارتی به مزارع و باغ های استان فارس وارد نشده است و با توجه به این که این ملخ ها به نور علاقه مند هستند بیشتر به سمت مناطق شهری حرکت کرده اند.

وی افزود: میزان تغذیه روزانه ملخ های صحرایی 500 گرم است و از تمام محصولات زراعی و باغی تغذیه می کنند لیکن گونه های زراعی همچون گندم و جو از جمله ارقامی هستند که مورد توجه این آفت است.

دبیری در بخش دیگری از مطالب خود اظهار داشت: با توجه به این که سمپاشی در اراضی منابع طبیعی هم صورت گرفته است، دامداران باید از چرای دام در مناطقی که ملخ ها به دلیل سمپاشی از بین رفته اند، خودداری کنند.

او گفت: همچنین مردم باید از خرید ملخ های مرده پرهیز کنند اما اگر علاقه مند به مصرف ملخ هستند حتما زنده گیری و سپس آن را مصرف کنند.

ملخ‌های زرد رنگ صحرایی (دریایی)، گروهی از ملخ‌های پرنده هستند که بزرگی آنها حدودا به 15سانتی‌متر می رسد و در زمره مضرترین حشرات به شمار می آیند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

دریافت و پرداخت هرگو ...

بانک مرکزی دستورالعمل اقدامات پیشگیرانه برای جلوگی ...

توسعه پتروشيمي شيراز ...

 مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر با تصری ...

ایران خودرو فارس به ...

درحالی پرداخت بدهی شرکت ITMC با سود33 درصد تخلف اس ...

نرخ کود کشاورزی برای ...

مدیر عامل شرکت سرمایه گذارى غدیر گفت: علیرغم برخی ...

روستاییان خود جوش مس ...

* مردم روستا ناچار هستند که برای تامین موادغذایی و ...

گردشگری در چشم‌انداز ...

گزارش «افسانه» از تاثیرات بازگشایی اما ...

رؤسای برتر دانشگاه‌ه ...

در آخرین روز اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات ...

زنجيره هاى آتش

*آتش‌سوزی‌ها تا اوایل آبان ماه ادامه دار ...

مدیرکل ICT فارس : تو ...

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: تلاش می ...

نظرات