در دیدار وزیر علوم و امام جمعه شیراز مطرح شد: دانشگاه ها ماموریت گرا و موجب دانش افزایی دانش آموختگان شوند

    
تعداد بازدید: 5307
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :

منصور غلامی دوم اردیبهشت 98 در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه آمایش آموزش عالی شامل مطالعه جامع همه شرایط و زمینه‌هاست، عنوان کرد:آمایش آموزش عالی باید برگرفته از آمایش سرزمینی کلان باشد که در حال حاضر امکان اجرای آن نیست.
وزیر علوم ادامه داد: هم اکنون به دنبال ساماندهی آموزش عالی کشور هستیم که مقدمه ای برای آمایش آموزش عالی خواهد بود. 
وی بیان کرد: اجرای صحیح این طرح سبب افزایش استانداردها و بهبود کیفیت و شبکه‌ای به هم پیوسته از مراکز آموزش عالی استان ها ایجاد می شود.
غلامی عنوان داشت: بر این اساس مأموریت های توسعه ای با تعامل اجرا خواهد شد؛ در اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی از نظرات کارشناسان و عالمان بخش های مختلف بهره گیری می شود تا هرچه بهتر بتوان از منابع و ظرفیت های موجود بهره برداری کرد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه دانشگاه شیراز از دانشگاه های مادر و صاحب نام کشور است، گفت: با این وجود استان فارس در زمینه آموزش عالی در جایگاهی که باید باشد، قرار ندارد. 
آیت الله لطف‌ الله دژکام ادامه داد: شورای مشورتی مدیران دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان تشکیل شود تا درباره ارتقای جایگاه فارس، همفکری مناسب صورت گیرد.

** عدالت آموزشی 
نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: اجرای آمایش آموزش عالی مساوی با کوچک کردن و حذف واحدهای دانشگاهی نیست و اجرای این طرح باید معطوف به عدالت آموزشی باشد.
آیت الله دژکام از وزیر علوم درخواست کرد که با بهره گیری از نظرات عالمانه و کارشناسانه، مسیر آمایش آموزش عالی به نحو احسن طی شود تا در نهایت همه مجموعه ها با علاقه پای کاربیایند و این طرح مهم اجرا شود. 
وی اجرای صحیح این طرح را از مصالح استان و کشور برشمرد و بیان کرد: در اجرای این طرح سابقه تاریخی، علمی و شأن واحدهای شهرستانی حفظ شود.
امام جمعه شیراز گفت: هیچ اصراری که طرح آمایش به شکل خاصی انجام شود نیست اما مهم است که از ظرفیت های فراوان استان فارس با بهره گیری از روش های علمی استفاده شود.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری به منظور دیدار با دانشگاهیان استان فارس و بهره ‌برداری از چند طرح علمی‌-‌دانشگاهی در شیراز به سر می‌برد. 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

داروخانه تنها محل مع ...

سرپرست معاونت غذا و داروی علوم پزشکی شیراز با اشار ...

ريل گذارى خط دو مترو ...

* فاز اول حفاری و تونل خط ۲ قطار شهری امروز در ایس ...

مرمت كامل كف بازار و ...

*امسال آخرین سال پروژه بهسازی کف بازار وکیل است و ...

شـــــــيراز سومين ...

«افسانه» از افزایش قیمت میانگین هر متر ...

قیمت های نجومی مسکن ...

گزارش«افسانه» از بازار بدون قاعده و قا ...

کارخانه های فارس را ...

در شرایطی که طبق آمارها بیش از 47 هزار و پانصد نفر ...

نظرات