شروع به کار پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی

    
تعداد بازدید: 6079
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی (ماشین¬آلات، نهاده¬ها و آبیاری) با حضور استاندار فارس و جمعی از مسئولان استان عصر روز سه‌شنبه مو‌رخ ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ در محل دایمی نمایشگاه¬های بین المللی فارس شروع به کار کرد.
استاندار فارس در آیین گشایش این نمایشگاه با اشاره به بارش های اخیر گفت: نعمت باران خوشبختانه برای استانی مثل فارس که در بخش کشاورزی در کشور پیشتاز هست یک سرمایه است و البته این پر آبی نباید باعث شود که به مصرف صحیح و صرفه‌جویی بی تفاوت باشیم.
دکتر رحیمی ضمن توصیه توجه به شرکت های دانش‌بنیان و حرکت به سمت گلخانه و مصرف بهینه آب به در نظر گرفتن علوم تجارت در مباحث تبدیلی کشاورزی اشاره کرد و گفت: باید روش های نوین در ارایه محصولات را مورد توجه قرار داد.
ایشان در پایان با تشکر از نمایشگاه های بین المللی فارس بابت محیا کردن زمینه چنین نمایشگاه در خور توجهی ، به نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشاورزی تأکید نمودند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه¬های بین المللی فارس در حاشیه این مراسم گفت: نمایشگاه کشاورزی استان فارس به عنوان بزرگترین نمایشگاه حوزه صنایع کشاورزی در ایران، امسال در مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار مترمربع در پنج سالن بهار، سرو، نرگس، ملاصدرا و حافظ و فضای باز نمایشگاهی و با حضور ۱۷۰ شرکت از سراسر نقاط کشور و نمایندگان محصولاتی از کشورهای خارجی برگزار می گردد.
سید محمود موسوی افزود: صنعت کشاورزی و صنایع وابسته به آن در اقتصاد کشورها بسیار تاثیر گذار است و توسعه بخش کشاورزی ایران بر اساس مباحث رشد اقتصادی می‌تواند عامل مهمی در افزایش تولیدات صنعتی، صادرات غیر نفتی و اشتغال زایی و در نهایت پیشرفت اقتصادی کشور باشد.
موسوی گفت: به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی سال گذشته و افزایش بی‌رویه نرخ ارز و تحریم‌های ناجوانمردانه بیگانگان شرکت¬های تولیدکننده با مشکلاتی در ثبت سفارش واردات و تامین ماشین¬آلات و مواد اولیه مورد نیاز خود رو به رو بوده اند و این مسائل در تولید و عرضه شرکت ها و حضور آنها در نمایشگاه ها و محافل اقتصادی تاثیرات نامطلوبی داشته است.
وی همچنین گفت: با توجه به اینکه استان فارس قطب کشاورزی کشور محسوب می گردد و فعالان و تولیدکنندگان بسیاری در زمینه های مختلف کشاورزی در استان فعالیت می‌کنند، با سیاست گذاری های اعمال شده مشارکت کنندگان قابل توجهی در این نمایشگاه حضور دارند و به ارائه محصولات و خدمات خود می¬پردازند.
موسوی تشریح کرد: تعداد ۳۸ شرکت در بخش ماشین‌آلات کشاورزی، ۶۰ شرکت در بخش آبیاری و ۷۲ شرکت در بخش کود، سم و بذر این نمایشگاه حضور دارند که 27 درصد مشارکت کنندگان از استان فارس و مابقی از استان¬های تهران- همدان- خراسان- خوزستان- آذربایجان غربی و شرقی – مرکزی- هرمزگان- سمنان- کرمان- یزد- اصفهان – مازندران و کردستان هستند.
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی فارس از حضور نمایندگان محصولاتی از کشورهای آلمان، ژاپن، ترکیه و چین در این نمایشگاه خبر داد و افزود همزمان با برگزاری این رویداد همایشی با عنوان اهمیت خاک و منابع آبی در شرایط کنونی برگزار می گردد.
تمامی علا قمندان، متخصصان و فعالان این عرصه و عموم بازدیدکنندگان می توانند تا روز جمعه مورخ ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ جهت بازدید از جدیدترین دستاورد¬ها، خدمات و همچنین ماشین¬آلات و صنایع مربوط به حوزه صنعت کشاورزی به محل دائمی نمایشگاه¬های بین المللی فارس مراجعه نمایند.

 

کد خبر: 1401
به قلم: امید منوچهری

برچسب ها :
 
از   2   رای
4

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

5 هزار بازدید نظارتی ...

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فا ...

ایران خودرو فارس به ...

درحالی پرداخت بدهی شرکت ITMC با سود33 درصد تخلف اس ...

ثبت تردد 400 ميليون ...

*۲۱ پاسگاه پلیس راه  در مناطق سردسیر ، ۶ واحد ...

ارائه فرش با پایین ت ...

ارائه فرش با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت در م ...

شهروندان به پارك ها ...

گزارش «افسانه» از اقدامات صورت‌گر ...

کرونا میزان آب مصرفی ...

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ضمن اعلام ...

آغاز بلیت‌فروشی از ه ...

نوزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر شیراز از 13 تا 22 ب ...

آغاز عملیات نورپرداز ...

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی (منطقه ۸) شیراز از آغاز ...

گزارش استاندار فارس ...

استاندار فارس در ارائه گزارشی از روند اجرای طرح فا ...

به اسناد دفترچه ای د ...

 مدیرکل ثبت اسناد  و املاک فارس با اشاره ...

نظرات