پوستر جشنواره ملی تجسم غدیر در شیراز رونمایی شد

    
تعداد بازدید: 3628
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
پوستر نخستین جشنواره ملی هنرهای تجسمی «تجسم غدیر» با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شیراز رونمایی شد.  

در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که در موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) برگزار شد؛ پوستر نخستین جشنواره ملی هنرهای تجسمی باعنوان «تجسم غدیر» با حضور وزیر عتف رونمایی و امضا شد.

رئیس دانشگاه هنر شیراز، در جایگاه دبیرکل جشنواره ملی تجسم غدیر، در جمع روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور و مسئولان استان فارس، عنوان کرد: نخستین جشنواره ملی هنرهای تجسمی باعنوان «تجسم غدیر» که به‌ میزبانی دانشگاه هنر شیراز ترتیب یافته است، با هدف تبیین و نهادینه‌سازی فرهنگ والای غدیر و ترویج اسلام ناب محمدی (ص)، برگزار خواهد شد.

ستار خالدیان، با بیان اینکه جایگاه غدیر در تکمیل دین اسلام و نقش آن به‌عنوان یک واقعه جاری در کل تاریخ، جایگاهی راهبردی است، اظهار کرد: به‌همین دلیل باید برای زدودن غبار مظلومیت از چهره‌ی غدیر تلاش کنیم و بکوشیم تا تفکر علوی و سبک زندگی حضرت علی (ع) را که بهترین الگو برای بشریت است، در بطن جامعه، به‌ویژه در میان نسل جوان نهادینه کنیم.

او گفت: دانشگاه هنر شیراز با این رویکرد که هنر، اثرگذارترین و کارسازترین ابزار برای تبیین و نهادینه‌کردن فرهنگ غدیر و تفکر علوی در بین نسل‌هاست، جشنواره ملی هنرهای تجسمیِ تجسم غدیر را برگزار خواهد کرد.

خالدیان ادامه داد: جشنواره ملی تجسم غدیر در ۲ بخش دانشجویی و آزاد (ویژه عموم هنرمندان و افراد علاقه‌مند)، در ۶ رشته پوستر، تایپوگرافی (حروف‌نگاری)، تصویرسازی، خوشنویسی، کارتون و نقاشی با حضور داوران برجسته کشوری برگزار می‌گردد و جوایز نفیسی برای برگزیدگان این جشنواره در نظر گرفته شده است.

او اضافه کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا عید سعید غدیر خواهد بود و اطلاعات تکمیلی آن در وب‌گاه دانشگاه هنر شیراز به آدرس www.shirazartu.ac.ir درج خواهد شد.

رییس دانشگاه هنر شیراز در پایان با بیان اینکه جشنواره ملی هنرهای تجسمی با همکاری وزارت علوم، دانشگاه‌های سراسر کشور و جمعی از سازمان‌ها در سطح ملی برگزار می‌شود، از عموم هنرمندان و دانشجویان سراسر کشور دعوت کرد تا با شرکت در این رویداد بزرگ، برگزارکنندگان را در رسیدن به اهداف جشنواره که همانا افزایش معرفت و محبت به اهل بیت (ع) در جامعه و ترویج فرهنگ علوی است، یاری کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

نخستین پیروزی تیم فو ...

تیم فوتبال بانوان زاگرس شیراز که در نیم فصل نخست ب ...

خسارت ۱۱۰ میلیارد تو ...

رئیس جامعه هتلداران فارس از خسارت ۱۱۰ میلیارد توما ...

طومار کمپین مردمی و ...

طومار امضا شده کمپین مردمی و کارکنان نظام سلامت به ...

روستاییان خود جوش مس ...

* مردم روستا ناچار هستند که برای تامین موادغذایی و ...

اعضای شورای شهر شیرا ...

با توجه به شیوع بیماری کرونا و با هدف تامین سلامت ...

رکورد تولید و فروش د ...

مدیرعامل شرکت لعابیران گفت: بعد از شش سال تولید ما ...

اعلام محدودیت ترافیک ...

محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی شب‌های قدر ...

کارخانه های فارس را ...

در شرایطی که طبق آمارها بیش از 47 هزار و پانصد نفر ...

نظرات