خسارت ۱۱۰ میلیارد تومانی کرونا به هتل‌های فارس

    
تعداد بازدید: 5188
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
رئیس جامعه هتلداران فارس از خسارت ۱۱۰ میلیارد تومانی شیوع ویروس کرونا به هتل‌های استان خبرداد. 

حسن سیادتان گفت: به علت تعطیلی مراکز اقامتی در ماه‌های اسفند و فروردین حدود ۹۰ درصد از وجه پرداختی گردشگران برگشت داده شده است.

وی افزود: هنوز مشخص نیست که هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی چه زمانی بازگشایی می‌شوند؛ با این حال حدود ۸ درصد مسافران رزرو هتل‌ها را باطل نکردند و وجه پرداختی را نگرفتند.

رئیس جامعه هتلداران فارس اظهارداشت: متاسفانه ضرر و زیان هتلداران بسیار زیاد است و برخی از هتل‌ها در آستانه ورشکستگی هستند.

سیادتان با بیان این که  بحران در صنعت گردشگری به ویژه هتلداری از اوایل سال ۹۸ با وقوع سیل اتفاق افتاد، افزود: این صنعت بسیار شکننده است و قطعی اینترنت، محدودیت‌های تردد و حتی تغییرات آب و هوایی هم بر آن اثر گذار است.

رئیس جامعه هتلداران فارس، خواستار توجه ویژه دولت به صنعت هتلداری شد و تاکید کرد: چنان چه برای رونق بخشیدن دوباره به این صنعت- البته بعد از بحران کرونا، تدابیر جد‌ی به کار گرفته نشود، هتل‌های استان یکی پس از دیگری تعطیل خواهند شد.

سیادتان با اشاره به فعالیت ۱۰۲ هتل، هتل آپارتمان و متل در استان فارس ادامه داد : در دو ماه اخیر میزان اشغال هتل‌های استان صفر درصد بوده است و تا اطلاع ثانوی هم این مراکز از پذیرش مسافر خودداری می‌کنند.

وی در خصوص شایعه گران شدن اقامت در هتل‌ها بعد از کرونا هم گفت: نرخ هتل‌ها به هیچ عنوان گران‌ نمی‌شود و چنان چه بحران کرونا را پشت سر بگذاریم و این مراکز اجازه پذیرش مسافر داشته باشند، تخفیف‌های ویژه‌ای هم به مسافران خواهیم داد.

سیادتان افزود: متأسفانه یکی از مشکلات کنونی هتل‌ها خرید محصولاتی است که برای مسافران نوروزی فارس در نظر گرفته شد و هم اکنون تاریخ مصرف این محصولات رو به پایان است و این موضوع هم خسارت زیادی به هتل‌ها وارد می‌کند.

رئیس جامعه هتلداران فارس ابراز امیدواری کرد هر چه سریع‌تر زنجیره شیوع بیماری کرونا در کشور و استان فارس قطع شود و وضعیت به حالت عاد‌ی برگردد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

تلخی‌های سوگواری کرو ...

«افسانه» از شرایط دشوار سوگواری درگذشت ...

برگزاری اجلاس رؤسای ...

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام ...

بازگشایی مطب‌های متخ ...

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بر اساس ...

پوشاک برند خارجی در ...

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان ص ...

پرداخت تسهیلات به فع ...

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است ...

سیل زدگان2000 خانه ج ...

۲ هزار و ۲۰۰ واحد احداثی مسکونی در شهر و روستا در ...

هدایای بنیاد پانزده ...

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان فارس گ ...

نگاهی به آداب ماه مب ...

نگاهی به آداب ماه مبارک رمضان در ابتدای سده‌ی ...

نظرات