تفاهم نامه همکاری‌های پایگاه SID جهاددانشگاهی و ISC

    
تعداد بازدید: 3698
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
روسای جهاددانشگاهی و موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام طی دیداری در خصوص تدوین و مبادله تفاهمنامه‌ای با هدف استفاده از ظرفیت پایگاه اطلاعات علمی "SID" در داده‌پردازی و رتبه بندی داده‌های مجلات و مقالات و.... علمی دیدار و گفت و گو کردند. 

رئیس جهاددانشگاهی در حاشیه حضور و سخنرانی در اجلاس روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و فناوری، در شیراز، در جلسه‌ای با رئیس موسسه استنادی و پایش علوم و فناوری جهان اسلام، پیرامون تدوین و انعقاد تفاهمنامه‌ای برای استفاده از ظرفیت و تجارب پایگاه اطلاعات علمی جهاددانشگاهی در پایش و طبقه‌بندی و ارزیابی مجلات، مقالات، پژوهش‌ها و ... علمی، گفت و گو کرد.

حسن مسلمی‌نائینی گفت: پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی یا SID یک پایگاه علمی رایگان است که به نمایه مجلات علمی پژوهشی، طرح‌های پژوهشی، کنفرانس‌ها و همایش‌های داخلی و خارجی می‌پردازد.

او با بیان اینکه پایگاه اطلاعات علمی جهاددانشگاهی از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: محور اصلی فعالیت این مرکز، طبقه‌بندی و نشر مقالات علمی و پژوهشی در گروه‌های تخصصی گوناگون است.

مسلمی‌نائینی با بیان اینکه اهداف تأسیس این مرکز آنچنان که در اساسنامه آن آمده " ترویج و اشاعه اطلاعات علمی، گسترش و ارتقاء خدمات اطلاع‌رسانی به محققان، سرعت بخشیدن به کاوش‌های علمی و افزایش اثر بخشی تحقیقات در کشور است.

او گفت: پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی به عنوان نخستین پایگاه استنادی علمی کشور تاکنون بیش از ۲۰۰۰ نشریه علمی را نمایه کرده و به اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور خدمات علمی و پژوهشی مرتبط ارائه می‌دهد.

مسلمی‌نائینی با اشاره به وجود بیش از یک میلیون مقاله علمی به زبان‌های انگلیسی و فارسی در پایگاه استنادی علمی جهاددانشگاهی، گفت: این پایگاه آماده کمک به موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام، برای جمع‌آوری، پایش و ارزیابی مقالات، مجلات و نشریات و داده‌های مرتبط با کنفرانس‌ها، طرح‌های پژوهشی و ... است.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به وجود سامانه ارزیابی نشریات در ISC، اضافه کرد که این پایگاه اقداماتی نظیر تحلیل داده‌ها و استخراج و دسته‌بندی نشریه‌های علمی را دنبال می‌کند.

در بخشی از این جلسه، سید احمد فاضل‌زاده حقیقی، رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام نیز با اشاره به تغییرات ایجاد شده در این موسسه، این تغییرات را در راستای چابکسازی و افزایش تاثیرگذاری این پایگاه علمی بین‌المللی دانست.

فاضل‌زاده حقیقی ضمن ابراز تمایل برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی به ویژه پایگاه اطلاعات علمی این نهاد، خاطرنشان کرد که طی ۶ ماه گذشته، ارتباطات موثری با مراکز علمی، پژوهشی کشور برقرار و منجر به اقدامات اثربخشی در زمینه ایجاد بانک داده‌ها و اطلاعات علمی شده است.

رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام، تاکید کرد که چارت جدید این موسسه، پاسخگوی نیازهای دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی جهان اسلام در زمینه گردآوری، ارزیابی و .. خواهد بود.

براساس این گزارش، در این جلسه، مقرر شد که پیش‌نویس تفاهمنامه‌ای با هدف ایجاد بستر همکاری‌های عملیاتی در زمینه‌های علمی و پژوهشی، بین جهاددانشگاهی و موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام، آماده و پس از تائید، امضا و مبادله شود.

پایگاه اطلاعات علمی SID، مجموعه‌ای علمی و پژوهشی تحت مدیریت جهاددانشگاهی مستقر در تهران و ISC موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام، مستقر در شیراز است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

ارائه فرش با پایین ت ...

ارائه فرش با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت در م ...

شهروندان به پارك ها ...

گزارش «افسانه» از اقدامات صورت‌گر ...

تلاش برای یافتن مبتل ...

تلاش برای یافتن مبتلایان بدون علامت ویروس کرونا در ...

برچسب تقلب روی ۶۰ در ...

مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ۲۰۰ محل ...

بازار لوازم خانگی کو ...

محصولات لوازم خانگی توسط شرکت های فروش و پخش، قیمت ...

فارس جزو برترین‌های ...

رئیس کمیته مینی فوتبال استان فارس گفت: با اینکه کم ...

نظرات