شهروندان به پارك ها وبوستان ها نروند

    
تعداد بازدید: 5666
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
گزارش «افسانه» از اقدامات صورت‌گرفته سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در ایام همه‌گیری کروناویروساقدامات پیشگیرانه کرونایی در بوستان‌ها و مبلمان شهریرونق‌زاده رئیس سازمان سیما منظر: رسیدگی به فضای سبز شهری در ایام کرونا متوقف نشد

احسان اکبرپور:  160 روز از آغاز همه‌گیری کروناویروس در کشور می‌گذرد و نه‌تنها ابتلا به این ویروس کاهش نیافته که موج دوم همه‌گیری و جان‌باختن شهروندان به خاطر کووید 19 شدت گرفته است. در این مدت، بسیاری از نهادها و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز با توجه به مسئولیت خود، در تلاش برای جلوگیری از ابتلا و کاهش روند همه‌گیری کروناویروس بوده‌اند. از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز اشاره کرد، سازمانی که مدیریت و نظارت بر مبلمان شهری، پارک‌ها، بوستان‌ها، شهربازی‌ها، سرویس‌های بهداشتی عمومی و... را بر عهده دارد و در این ایام که هم‌زمان با نوروز بود، افزون بر انجام مسئولیت‌های روزانه مانند گل‌کاری، چمن‌کاری، هرس و غرس درختان و فضای سبز و رسیدگی به بوستان‌های شهر، به ضدعفونی مبلمان شهری و فضای سبز نیز پرداخت. به همین منظور، برای بررسی اقدامات صورت‌گرفته سازمان سیما و منظر شهر گفت‌وگویی را با رئیس این سازمان انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

 

*ضدعفونی و گندزدایی مستمر بوستان‌ها از روز نخست همه‌گیری کرونا

در همین راستا رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در گفت‌وگو با «افسانه» با تشریح اقدامات این سازمان در ایام همه‌گیری کروناویروس می‌گوید: از روز اول اسفندماه سال گذشته که خبر همه‌گیری کروناویروس در کشور منتشر شد، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز نیز هم‌گام با دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها در ستاد بحران شرکت کرد و تصمیمات لازم برای مجموعه‌اقدامات در راستای پیشگیری و مقابله به همه‌گیری کروناویروس اتخاذ شد. شهزاد رونق‌زاده با بیان اینکه اقدامات این سازمان در دو محور به‌صورت هم‌زمان صورت گرفت، می‌افزاید: از یک سو در خود این مجموعه اقدامات مقابله‌ای در دستور کار قرار گرفت و از سوی دیگر نیز اقدامات مقابله‌ای در پارک‌ها، بوستان‌ها، پیاده‌راه‌ها، باغات خانواده، مراکز تفریحی و مراکز گردشگری آغاز شد. رونق‌زاده با اشاره به ضدعفونی و گندزدایی مبلمان شهری، صندلی‌ها، سطل‌های زباله، آبخوری‌ها، سرویس‌های بهداشتی عمومی از همان اول اسفند خاطرنشان می‌کند: با این حال اطلاع‌رسانی به شهروندان نیز هم‌زمان صورت گرفت و اعلام کردیم گرچه این اقدامات در مقابله با همه‌گیری کروناویروس مؤثر است، اما شهروندان نیز بایستی به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مکان‌ها کمتر حضور یابند.

 

*شهروندان نباید در پارک‌ها و بوستان‌ها حضور یابند

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در ادامه با اشاره به تعطیلی مراکز تفریحی، باغ‌ها و بوستان‌ها در نیمه اسفندماه می‌گوید: رفته‌رفته با گذشت زمان و با اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا، به منظور جلوگیری از افزایش همه‌گیری در شهر، تمامی پارک‌ها و سرویس‌های بهداشتی عمومی را نیز تعطیل کردیم. شهزاد رونق‌زاده با بیان اینکه در ماه اخیر نیز و هم‌زمان با اوج‌گیری مجدد کروناویروس پارک‌ها، بوستان‌ها و باغ‌های گردشگری مجدداً تعطیل شده‌اند، می‌افزاید: سازمان سیما و منظر به‌منظور دعوت به کاهش حضور مردم در پارک‌ها و بوستان‌ها، افزون بر اعلام و اقدام به تعطیلی این اماکن، حتی چراغ‌های روشنایی این مراکز را خاموش کرده و به صورت مرتب نیز از مردم خواهش کرده‌ایم که از حضور در این مراکز دوری کنند. رونق‌زاده با اشاره به اینکه به‌رغم تعطیلی‌ها، برخی از شهروندان همچنان در پارک‌ها و بوستان‌ها روباز حضور می‌یابند خاطرنشان می‌کند: از نظر ما شهروندان نباید در پارک‌ها و بوستان‌ها حضور یابند.

 

*گشت‌های نظارتی برای جلوگیری از حضور در بوستان‌ها به شهروندان تذکر می‌دهند

رونق‌زاده با بیان اینکه نگهبان‌های پارک‌ها و گشت‌های نظارتی به مردم درباره عدم حضور در این مکان‌ها تذکر می‌دهند، می‌افزاید: متاسفانه مشاهده می‌کنیم که حتی در شب‌ها که چراغ‌های پارک‌ها خاموش است برخی از مردم در این مکان‌ها حضور می‌یابند، با این حال شهرداری تنها می‌تواند به تذکر بسنده کند و نمی‌تواند از قوه قهریه برای جلوگیری از حضور مردم استفاده کند. رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در ادامه با اشاره به مجموعه‌اقدامات صورت‌گرفته در ساختمان این سازمان نیز می‌گوید: تمامی کارکنان و مراجعان سازمان سیما و منظر تنها با پوشش ماسک حق ورود به ساختمان را دارند و در این مدت نیز تلاش شده که تا حد امکان درخواست‌های شهروندان به صورت غیرحضوری انجام شود. شهزاد رونق‌زاده با اشاره به رعایت فاصله اجتماعی در این سازمان می‌افزاید: هر زمان که اعلام شده کارکنان نیزکارهای خود را به صورت دورکاری انجام داده‌اند.


*رسیدگی به فضای سبز شهری در ایام کرونا متوقف نشد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در ادامه با بیان اینکه این سازمان در ایام نوروز با وجود انجام اقدامات مقابله‌ای برای کرونا، رسیدگی به فضای سبز شهری را فراموش نکرده است، می‌گوید: ما نمی‌توانیم رسیدگی به فضای سبز شهر را رها کنیم از این رو در اسفندماه گل‌کاری‌ها، چمن‌کاری‌ها، هرس درختان و... را انجام دادیم. شهزاد رونق‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه سازمان سیما و منظر درصدد بود که برای ایام نوروز المان‌های فاخر گل را در سطح شهر نصب کند، می‌افزاید: با این حال پس از همه‌گیری کرونا به دلیل اجتناب از ایجاد جاذبه‌های تفریحی برای شهروندان و به منظور دعوت به ماندن در خانه، این المان‌ها را در سطح شهر نصب نکردیم. رونق‌زاده با اشاره به تعطیلی تمامی پارک‌ها و بوستان‌ها در روز سیزده‌بدر خاطرنشان می‌کند: خوشبختانه این اقدام با همراهی مردم نیز همراه شد و کمترین حضور در بوستان‌ها را در روز طبیعت شاهد بودیم.

 

*زمان بازگشایی پارک‌ها و بوستان‌های شهری اعلام نشده است

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در ادامه با بیان اینکه با توجه به تغییر شکل همه‌گیری کروناویروس و افزایش احتمال ابتلا از طریق تنفس می‌گوید: از این رو در حال حاضر بیشترین تأکید بر استفاده شهروندان از پوشش ماسک است و اقدامات ضدعفونی و گندزدایی همچون ماه‌های اولیه همه‌گیری کرونا انجام نمی‌شود. شهزاد رونق‌زاده با بیان اینکه تمرکز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز بر ضدعفونی محیط اداره و استفاده مراجعان از پوشش ماسک و مایع ضدعفونی است، می‌افزاید: هنوز زمانی برای بازگشایی پارک‌ها و بوستان‌های شهری اعلام نشده است و از سوی دیگر نیز با توجه به حساسیت بخش عمده‌ای از شهروندان نسبت به پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، تقاضایی برای بازگشایی این اماکن از سوی شهروندان نیز ارائه نشده است.

 
 
 
 
 
برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

بن بست آی تی آی؟

گزارش «افسانه» از اعتراض جمعی از بازنش ...

آتش‌نشانی شیراز آماد ...

به گفته رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهردار ...

احياي جايگاه فارس در ...

رییس هیات شنا،شیرجه وواترپلوفارس گفت:با تلاش‌ ...

خسارت ۴۶۰ میلیارد ری ...

آمنه سپهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب با ...

مشاوره تلفنی 38 روان ...

«افسانه» از پویش مشاوره تلفنی «ب ...

دولت‌ها هنگام خدمت‌ر ...

کاوه بهبهانی: هدف از تأسیس دولت آن بود که این نهاد ...

ارائه آموزش‌های تخصص ...

 کارشناس ارشد برنامه‌نویسی پیشخوان ملی ب ...

زنجيره هاى آتش

*آتش‌سوزی‌ها تا اوایل آبان ماه ادامه دار ...

نظرات