بازار لوازم خانگی کوتاه نمی آید

    
تعداد بازدید: 6341
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
محصولات لوازم خانگی توسط شرکت های فروش و پخش، قیمت محصولات لوازم خانگی در سال جدید هنوز مشخص نشده است و شرکت های لوازم خانگی به دلیل اینکه قیمت محصولاتشان را حدود 20 الی 25 درصد افزایش دهند، محصولات را روانه بازار نمی کنند

بعد از ایام تعطیلات نوروز سال 98، بازار لوازم خانگی روزهای عجیبی را می‌گذراند؛ از نوسانات جزیی قیمت دلار گرفته تا ممنوعیت واردات؛ ماجرایی که باعث شده قیمت لوازم خانگی به نسبت پارسال چندبرابر شود؛ جالب اینجاست که کسبه این بازار می‌گویند افزایش قیمت لوازم خانگی ایرانی به مراتب بیشتر از خارجی‌هاست.
با گذری در بازار لوازم خانگی شیراز متوجه
می شوید که اصلا هیچ نشانی از پایین آمدن قیمت در بازار نیست؛ حتی در این چند وقت که قیمت دلار پایین آمده، لوازم خانگی ایرانی برعکس عمل کرده و افزایش قیمت داشته‌است و شاید در همین چند هفته 10 تا 15 درصد قیمت لوازم خانگی ایرانی
گران‌تر شد.
آن طور که اسد زاده نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی شیراز می گوید: به دلیل وارد نکردن محصولات لوازم خانگی توسط شرکت های فروش و پخش، قیمت محصولات لوازم خانگی در سال جدید هنوز مشخص نشده است و در جهت اطلاع و افزایش قیمت کالاها تا اوایل اردیبهشت ماه باید صبر کرد.
جمشید اسد زاده در گفت و گو با «افسانه» با بیان اینکه تکلیف افزایش قیمت محصولات لوازم خانگی در اردیبهشت ماه مشخص و تعیین می شود، می گوید: قیمت های محصولات خانگی در سال جدید افزایش پیدا می کند؛ این در حالی است که در حال حاضر محصولات لوازم خانگی در بازار شیراز با قیمت سال گذشته به مردم فروخته می شود.
اسد زاده با بیان اینکه در شرایط فعلی فروش محصولات لوازم خانگی به شدت کاهش یافته است، ادامه می دهد: حدود سه هفته از سال جدید می گذرد و مردم بیشتر پول های خود را خرج خرید ملزومات عید و نوروز کرده اند، لذا در حال حاضر به دلیل گرانی قیمت محصولات و بی ثبات بودن نرخ دلار و همچنین نبود نقدینگی در دست مردم، افراد کمتر از خرید کالاها و لوازم خانگی استقبال می کنند.
وی با بیان اینکه کاهش قیمت دلار تاثیر جزیی بر روی قیمت های محصولات و کالاهای خارجی گذاشته است، ادامه می دهد: ارزان شدن قیمت دلار باعث ارزان شدن محصولات خارجی شده، اما این مهم هیچ تاثیری بر روی قیمت محصولات داخلی
نگذاشت.
**بازار لوازم خانگی در بلا تکلیفی به سر می برد
اسدزاده در ادامه به وضع بازار لوازم خانگی شیراز اشاره می کند و می افزاید: اینکه قرار است در بازار لوازم خانگی چه اتفاقی ایجاد شود، یکی از سوالاهایی است که در ذهن تمام افرادی که در این صنف فعالیت می کنند وجود دارد؛ اما با بررسی بازار متوجه
می شویم که شرکت های لوازم خانگی به این دلیل که قرار است قیمت محصولاتشان را حدود 20 الی 25 درصد افزایش دهند، این محصولات را روانه بازار نمی کنند.
** قیمت تمام محصولات لوازم خانگی افزایش پیدا کرده است
(حمید) یکی از مغازه داران لوازم خانگی شیراز با بیان اینکه از سال گذشته و همزمان با نوسانات نرخ ارز، بازار لوازم خانگی دچار شوک عجیبی شد، می گوید:
با یک بررسی از وضع بازار لوازم خانگی در شیراز متوجه می شویم که این بازار با افت شدیدی مواجه شده است و این نابسامانی ها در بازار تا جایی پیش روی کرده که در این مدت قیمت بسیاری از اجناس با افزایش 50 ، 100 و 150 درصدی مواجه شده اند که در این برهه، نرخ اجناس فاقد گارانتی افزایش چشمگیری داشته است.
وی می افزاید: در حال حاضر محصولات و کالاهای لوازم خانگی در بازار شیراز به سختی پیدا می شود
و این امر باعث شده است که افراد و مغازه داران قیمت های اجناس را به صورت دلخواه و با میل خود در اختیار مردم قرار دهند.
حمید ادامه می دهد: برای مثال می بینیم که قیمت محصولاتی مانند یخچال که دو ماه پیش با قیمت 9 میلیون و هشتصد هزار تومان به مردم فروخته می شد، در حال حاضر به 18 میلیون تومان رسیده است.
وی با بیان اینکه قیمت تمام محصولات لوازم خانگی افزایش پیدا کرده است، ادامه می دهد: با یک گذر در بازار محصولات لوازم خانگی در شیراز می بینید
که این افزایش قیمت شامل تمامی اجناس و محصولات لوازم خانگی شده است و تنها شامل اجناس و محصولات خارجی نیست و محصولات ایرانی را هم تحت الشعاع خود در آورده است.
این مغازه دار خاطر نشان می کند: مردم همواره مایل هستند اجناس خوب و با کیفیت بالا خریداری کنند، اما شرایط اقتصادی موجود و قیمت اجناس باعث شده که آنها از محصولاتی با کیفیت پایین تر نیز استقبال کنند. با ارزیابی از محصولات ایرانی که در داخل بازار لوازم خانگی شیراز وجود دارد متوجه می شویم که اجناس و محصولات لوازم خانگی ایرانی از کیفیت پایینی برخوردارند، اما با این وجود قیمت بسیاری از این محصولات، افزایش 100 درصدی داشته است.
(حمید) با اشاره به اینکه در شرایط فعلی مغازه دارانی فروش بیشتری دارند که اجناس خود را به صورت اقساطی در اختیار مردم قرار دهند، می گوید:
به دلیل اینکه قدرت خرید مردم کاهش یافته است کمتر از خرید اجناس به صورت نقدی استقبال می کنند. او یادآور می شود:
افرادی که از وضع مالی مناسب و مطلوبی برخوردارند به راحتی خرید خود را انجام می دهند، اما افراد قشر متوسط به پایین به ناچار از خرید اجناس قسطی استقبال می کنند.
**بازار در سال جاری سر در گم است
(احمد) دیگر مغازه دار می گوید: شرکت های ایرانی در گذشته اجناس خود را به صورت اقساطی و چکی در اختیار مغازه داران قرار می دادند، اما در حال حاضر به دلیل نوسانات بازار ارز، این شرکت ها اجناس را فقط به صورت نقدی در اختیار مغازه دار قرار می دهند
و فقط به صورت نقدی می توان این لوازم را خریداری کرد. وی تصریح می کند: افزایش قیمت محصولاتی مانند آهن آلات و مواد اولیه محصولات لوازم خانگی تاثیر چشمگیری بر روی قیمت اجناس داشته است، این در حالی است که بعضی از شرکت ها مانند سامسونگ و ال جی به دلیل نوسانات پیش آمده در بازار دلار حاضر نیستند اجناس خود را وارد بازار کنند و تنها شرکت هایی مانند بوش اجناس خود را
می فروشد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

چقدر تا خاموشی ها فا ...

*درحالی امروز  در خط زرد هستیم که فاصله چندان ...

پتروشیمی شیراز قطب ت ...

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز، از احداث واحد دوم تو ...

مبلغ یارانه نقدی برا ...

مبلغ یارانه نقدی برای سال آینده از 45 هزار و 500 ت ...

جاده ها و خودروهاى ف ...

*بی دقتی و بی مبالاتی راننده نیسان و ورود به لاین ...

رصدآنلاین خوردروهای ...

رصدآنلاین خوردروهای فاقد معاینه فنی* طرح LEZ در کا ...

صادرات واقعی یا کاغذ ...

آمار صادرات کالا از فارس به کشورهای مختلف جهان دقی ...

استقلال كانون وكلا ا ...

*مشکلات ما چه در امر قانون، چه قانون‌گذاری و ...

دولت‌ها هنگام خدمت‌ر ...

کاوه بهبهانی: هدف از تأسیس دولت آن بود که این نهاد ...

نظرات