حاشیه های سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس/ برقراری پرواز مستقیم ایران و مالزی از ادعا تا واقعیت!

    
تعداد بازدید: 3536
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس مدیرکل خاورمیانه وزارت گردشگری مالزی با حضور در غرفه اختصاص یافته یکی از حاشیه های این‌نمایشگاه بود.

درحالی شاهد حضور این مجموعه در نمایشگاه گردشگری پارس بودیم که پرواز مستقیم ایرن به مالزی و بالعکس قطع شده است.
این موضوع بارها موجب زحمت مسافران و گردشگرانی شده است که در طول سال ها دو کشور ایران و مالزی مقصد گردشگری آنها بوده است.
تشابهات فرهنگی، دینی، بین دو کشور در سال های گذشته بسیاری را ترغیب کرده بود که به جای دیگر مقاصد به کشور دوست خود مالزی سفر کنند.
اما قطع بودن پرواز مستقیم ایران و مالزی خلا بزرگی است که وجود دارد این موضوع با دو برابر شدن مسافران از شیراز و ایران برای مقصد مالزی نشان دهنده بزرگی این خلاء است.
آنطور که مدیرکل خاورمیانه وزارت گردشگری مالزی در خصوص علت قطع شدن پرواز مستقیم ایران به مالزی و برعکس می گوید این پرواز توسط هواپیمایی ماهان انجام می‌شود که به دلیل مشکلات سوخت قطع شد و ادامه نیافت.
اینکه این مدعا چقدر حقیقت داشته باشد در گزارشی دیگر و گفتگو با شرکت همواپیمایی ماهان به آن پرداخته می شود.
رسنا مصطفی در ادامه عنوان کرد که در تلاش هستیم پرواز مستقیم دیگری را از ایران به مالزی داشته باشیم و مجوز این پرواز از ایران صادر شده است اما اکنون منتظر انجام کارهای اداری در مالزی هستیم.
صحبت از راه اندازی مجدد پرواز در حد حدس و گمان است و مصطفی اعلام کرد که ممکن است یک تا یک ماه و نیم دیگر این پرواز راه‌اندازی شود.
مصطفی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا قبل از عید نوروز پرواز مستقیم بین ایران و مالزی برقرار شود، گفت: برای شروع در هفته با دو ایرلاین کار می‌کنیم و هر ایرلاین هم در هفته یک یا دو پرواز مستقیم خواهد داشت.
وی در خصوص روادید نیز گفت: روادید بین ایران و مالزی سال‌هاست که برداشته شده است و ایرانیان بدون ویزا می‌توانند به مدت دو هفته به مالزی سفر کنند. در شیرازضمن ابراز خرسندی از شرکت در نمایشگاه گردشگری پارس گفت: پتانسیل بازار ایران در عرصه گردشگری بسیار قوی است.
وی با بیان اینکه تعداد گردشگرانی که از شیراز و ایران در سال گذشته به مالزی سفر کرده‌اند، بیش از دو برابر شده است، افزود: امسال با هواپیمایی ایرعربیا در این نمایشگاه شرکت کردیم.

این هواپیمایی هر روز از شیراز به مقصد شارجه پرواز دارد و این پرواز به پرواز مالزی وصل می‌شود. پرواز از شیراز به صورت روزانه و از شارجه ۱۱ پرواز در هفته انجام می‌شود.
مدیرکل خاورمیانه وزارت گردشگری مالزی با تصریح اینکه ایران و مالزی تشابهات فرهنگی و دینی زیادی دارند، گفت: نمایشگاه گردشگری پارس فرصت خوبی برای آشنایی این تشابهات فراهم کرده است.
براساس این گزارش؛ در نمایشگاه گردشگری پارس حضور نماینده از کشورهایی که به امید برقراری پرواز مجدد حضور دارند و در دیپلماسی خود هنوز موفق نشده اند که ابتدایی ترین راه ارتباطی را داشته باشند یکی از نقاط ضعفی بود که دیده می شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

بن بست آی تی آی؟

گزارش «افسانه» از اعتراض جمعی از بازنش ...

فصل گرانی زيتون فارس

كشت و نگهدارى زيتون براى كشاورزان و باغداران استان ...

درگیری ۱۰ شهرستان فا ...

تاکنون در ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان فارس م ...

حاشیه های سیزدهمین ن ...

در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس ...

افزایش 30 درصدی خشون ...

«افسانه» از افزایش تنش‌ها در ایام ...

خسارت ۴۶۰ میلیارد ری ...

آمنه سپهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب با ...

پرداخت تسهیلات به فع ...

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است ...

زلزله دور شیراز می چ ...

ساعت ۱۲ و ۱۸ دقیقه روز گذشته شیراز لرزید؛ آن‌ ...

نظرات