توسعه پتروشيمي شيراز در دستور كار است/عملکرد درخشان پتروشیمی شیراز در سال رشد تولید و مهار تورم

    
تعداد بازدید: 3636
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
 مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر با تصریح بر اینکه بدون شک برنامه ما توسعه و احداث خط جدید مجموعه پتروشیمی شیراز است، خواستار اجرای طرح‌های جدید توسعه‌ای شد و گفت: البته مشکلاتی هم وجود دارد که باید وقت ویژه‌ای برای بررسی و مرتفع شدن آنها پیش‌بینی شود. 

به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی شیراز، دکتر مهدی عبوری در حاشیه سفر به استان فارس و حضور در جمع مدیران شرکت پتروشیمی شیراز بیان کرد: از آنجا که پتروشیمی شیراز قدیمی ترین پتروشیمی خاورمیانه و ایران محسوب می‌شود و در سال ۱۳۳۸ تاسیس شده، ضرورت شکل گیری خطوط جدید و آغاز طرح‌های توسعه‌ای در شرایط فعلی آن بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی ادامه داد: اگرچه بخشی از صنایع قدیمی در فاز نخست این شرکت با گذشت زمان در حال برچیده شدن و جایگزینی است اما باید مجموعه‌ای مشابه آن احداث شود.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر اضافه کرد: اسناد زمین ۲۰۰ هکتاری در مجاورت مجموعه فعلی پتروشیمی اخذ شده و اگر نگرانی از بابت تامین آب وجود نداشته باشد، قطعا برنامه ما توسعه این مجموعه است و اگر انتقال آب از خلیج فارس به زودی اتفاق نیفتد، پیشنهاد شده که فاز جدید این مجموعه در جنوب و در کنار دریا احداث شود که با تدوین طرح، این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پتروشیمی شیراز باید پیشرو و پیشگام اقدامات جدید در کشور شود

 

وی همچنین خطاب به مدیران حاضر در این جلسه تاکید کرد: با توجه به اینکه پتروشیمی شیراز قدمت دار است، باید پیشرو و پیشگام اقدامات جدید در کشور شود.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر با بیان اینکه حدود ۱۴ میلیون هکتار اراضی زراعی، باغی و کشاورزی در کشور داریم که قریب به سه میلیون تن کود اوره مصرف می‌کنند، گفت: نیازمند نوآوری جدید در بحث پوشش دار شدن کود اوره هستیم، چرا که با پوشش دار شدن کود اوره علاوه بر ارتقای امنیت غذایی و افزایش صادرات، ۳۰ درصد صرفه جویی در کشور ایجاد خواهد شد.

دکتر عبوری با تاکید بر اینکه باید نوآوری و خلاقیت در مجموعه خلاق، منسجم، جوان، متعهد و متخصص پتروشیمی شیراز ایجاد شود، خاطرنشان کرد: قطعا با تیم مدیریتی فعلی این مهم تحقق و بخشی از معضلات حل خواهد شد.

وی همچنین در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدير از مهندس احمدرضا حیدرنیا، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز، ایشان را از مدیران با سابقه، متخصص و پروژه محور صنعت پتروشیمی در کشور معرفی کرد و گفت: خوشبختانه شاهد رشد مطلوب در همه مجموعه پتروشيمي شيراز طي دوران فعاليت ايشان هستيم.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر تصریح کرد: حضور مداوم در مجموعه هم‌‌افزایی در مجموعه ایجاد می‌کند که خوشبختانه این مهم در شرکت پتروشیمی شیراز حاکم است.

عملکرد درخشان پتروشیمی شیراز در سال رشد تولید و مهار تورم

مهندس احمدرضا حیدرنیا، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت این شرکت، به تشريح وضعيت موجود اين مجموعه پرداخت.

وي بيان كرد: پتروشيمي شيراز جزو قديمي ترين پتروشيمي كشور به شمار مي‌آيد و داراي نيروهاي متخصص، با تجربه و البته جوان است كه در مسير استمرار توليد جمهوري اسلامي در حال تلاش هستند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز به تنوع محصولات اوره و كيفيت بالاي آنها در چرخه توليد اشاره و بيان كرد: از نظر فروش نيز صاردات خوبي به ويژه طي يكسال گذشته داشته‌ايم و در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ رشد فروش و سودآوری را شاهد خواهیم بود.

مهندس حيدرنيا ابراز اميدواري كرد كه پتروشيمي شيراز عملكرد درخشاني در سال "رشد توليد و مهار تورم" داشته باشد.

وي همچنين به بخشي از فعاليت‌هاي اين شركت در حوزه تولید و بازاریابی محصولات، پروژه‌های در دست اجرا، تلاش‌های شرکت در زمینه حفظ محیط زیست و اقدامات در زمینه مسئولیت‌هاي اجتماعی اشاره كرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز، كريستال ملامين و كيسه زني را دو طرح شاخص و در دست اجراي اين شركت برشمرد و در اين خصوص خاطرنشان كرد: در آينده‌اي نزديك مناقصه پروژه كريستال ملامين اجرايي مي‌شود و قرارداد پيمانكار نيز در حال تنظيم است.

 ادامه داد: واحد كيسه زني در منطقه ويژه نيز در دست اجراست كه حدود ۵۰۰ فرصت شغلي ايجاد خواهد كرد.

به گفته وي، يك واحد نيترات جديد هم در دستور كار آتي اين شركت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز همچنين خاطرنشان كرد: حدود ٢٨٠٠ نفر در شركت پتروشيمي شيراز مشغول به كار هستند كه بيش از ٩٩ درصد آنها بومي استان فارس به ويژه شهرستان‌هاي مرودشت، زرقان و روستاهای اطراف است.

حيدرنيا با اشاره به سرمایه ثبتی و ارزش بازار این شرکت به میزان یک هزار و ۵۳۰ میلیاردتومان و ۳۴ هزار و ۹۴۵ میلیارد تومان، از کسب درآمد یکهزار و ۹۲۵ میلیارد تومانی حاصل فروش محصولات تولیدی در بازارهای داخلی و خارجی این شرکت در مهرماه امسال خبر داد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز همچنین اعلام کرد که اوره کشاورزی، بیشترین درآمدزایی این شرکت را به میزان ۶۷۰ میلیارد تومان در مهرماه به خود اختصاص داده است.

وي در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ذکر این نکته ضروری است که با سیاست نرخ خوراک، افزایش مالیات بر ارزش افزوده از نیم درصد به ۲ درصد، تأمین نیازهای داخلی صنایع فعال پتروشیمی شیراز، تأمین بودجه طرح‌های مصوب و همچنین سیاست‌های مصوب کمیته فروش مبنی بر عدم ارزان فروشی، سالم نگه داشتن فضای رقابت مجموعه‌های اوره ساز و متانول ساز این کاهش فروش شش ماهه امری طبیعی است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز با تصریح بر این موضوع که فروش ‏محصولات پتروشیمی در شرایط تحریمی با توجه به شرایط فروش صادراتی قائدتا امری محدود و سخت است، گفت: علاوه بر شرایط تحریمی، نوسانات بازار و اتفاقات خاورمیانه بی تاثیر در فروش محصولات کشور نیست اما در عین حال در صادرات و فروش یکساله، این مهم معمولا جبران می‌شود.‏

بنابراين گزارش، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر در حاشيه اين سفر، از پالایشگاه شیراز بازدید و طی جلسه‌ای با مدیران این شرکت دیدار و گفتگو کردند.

همچنین در جلسه پتروشیمی شیراز، همه مدیران ضمن معرفی خود گزارش کوتاهی از روند کاری خود را بیان و مشکلات خود را مطرح کردند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

طرح زمستانه هلال احم ...

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس از آغاز طر ...

قانون بايد تلطيف شود

چگونه زنان و دختران به بهانه هاى مختلف اسير خشم مر ...

کارخانه های فارس را ...

در شرایطی که طبق آمارها بیش از 47 هزار و پانصد نفر ...

سرمايه هاى ايرانی در ...

نگاه ايرانيــان به تركيــه همواره يكى از نقــاط جا ...

روایت «افسانه آنلاین ...

«ماشین‌نوشته» زبان ارتباطی رانندگ ...

سال آینده با کمبود گ ...

*در صورت تاخیر و یا عدم‌ تامین کود، نگرانی کا ...

شناسایی دهمین مورد ک ...

 به گفته یک منبع آگاه دهمین مورد کرونا مثبت د ...

نظرات