ريل گذارى خط دو مترو شيراز

    
تعداد بازدید: 5928
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
* فاز اول حفاری و تونل خط ۲ قطار شهری امروز در ایستگاه میدان امام حسین به اتمام می رسد و به موازات آن امروز ریل گذاری خط 2 آغاز می شود  * از روز  شنبه فعالیت اتوبوس به صورت ۱۰۰ درصد و مترو  با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز و استفاده از ماسک برای مسافران در مترو و اتوبوس و همچنین رعایت فاصله اجتماعی ضروری است* با هدف ساماندهی فاز یک محور شمال غرب شیراز خطوط اتوبوسرانی ۱۴۸ از بزین به نمازی و میدان شهرداری، ۱۵۱ از پیام نور به پایانه نمازی و ۱۵۴ از بزین به نمازی از روز شنبه حذف می شود و خط سریع و سیر و عادی جایگزین می شود 

مریم مرادی: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز  با اشاره به راه اندازی سرویس حمل و نقل عمومی اتوبوس و مترو در کلانشهر شیراز از روز شنبه(۱۰ خرداد)  گفت: فعالیت اتوبوس و مترو از ۲۳ اسفند ۹۸ به دلیل حفظ سلامت شهروندان و ابلاغیه شهردار و رای شورای اسلامی تعطیل شد  و مجدد از شنبه با 100 درصد ظرفیت آغاز می شود.
مجتبی زوربخش در نشست خبری روز گذشته در رابطه با نحوه فعالیت مترو و اتوبوس عنوان کرد: آماده سازی ناوگان جهت شروع فعالیت مجدد و پروتکل های بهداشتی برنامه ریزی شد و از آنجا که رانندگان با مشکلات معیشتی  روبرو بودند سعی شد که رسیدگی شود و براساس دستور شهردار از روز  شنبه فعالیت اتوبوس به صورت ۱۰۰ درصد اما با رعایت پروتکل بهداشتی شروع می شود.
وی افزود: استفاده از ماسک برای مسافران در مترو و اتوبوس و همچنین  رعایت فاصله اجتماعی ضروری است.
زوربخش با اشاره به اینکه شیراز به عنوان آخرین کلانشهر است که حمل و نقل عمومی را راه اندازی می کند؛ خاطرنشان کرد: مترو نیز به طور مشابه براساس پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا از ۱۰ خرداد فعالیت خود را آغاز می کند و زمان حرکت قطار شهری از ۶ صبح تا ۹ شب است که بعد از مدتی تغییر می کند و افزایش زمان پیدا می کند. 
وی با اشاره به اینکه فعالیت دوچرخه های اشتراکی از ۶ خراد و با هدف پوشش دادن سفرهای کوتاه و میان مسافت آغاز شد؛ یادآور شد: برای دوچرخه های اشتراکی نیز پروتکل های بهداشتی تدوین شد و دوچرخه در ایستگاه هاضدعفونی می شوند 
معاون حمل و  نقل  و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه فعالیت مجددد دوچرخه گسترش پیدا کرده و سطح بیشتری پوشش داده می شود؛ عنوان کرد: براساس آمار دریافتی در تاریخ ۶ خرداد و همزمان با اولین روز فعالیت دوچرخه ها ۴۵۵ سفر توسط کاربران انجام شده است. 
 
زوربخش خاطرنشان کرد:استفاده از سرویس های حمل و نقل عمومی و رعایت پروتکل های بهداشتی مشارکت جمعی شهروندان را می طلبد و  کلیه اقدامات جهت رعایت پروتکل به  صورت جمعی است و بخشی توسط شهرداری و بخشی به مشارکت مردم در رعایت این پروتکل ها برمی گردد.
وی با بیان اینکه شهروندی که بدون استفا ده از ماسک و یا مشکوک به بیماری باشد، می تواند همه اقدامات را مختل کند؛ تصریح کرد: همچنین مجزا سازی بخش راننده و مسافر انجام شده است و در این مقطع و با وجود احتمال سرایت ویروس لازم است که شهروندان از سفرهای غیر ضرور جلوگیری کنند و تا قطع کامل چرخه انتقال ویروس استفاده از حمل و نقل عمومی را محدود کنند.
*اتمام حفاری و تونل خط 2 قطار شهری
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در بخش دیگر صحبت هایش با اشاره به
پروژه های قابل افتتاح تونل خط ۲ مترو گفت: این خط از میانرود شروع می شود و تا میدان گاز ادامه دارد و عمود بر خط یک است و ایستگاه تبادلی در میدان امام حسین دارد  .
زور بخش ادامه داد: ایستگاه میدان امام حسین درواقع یک ایستگاه شاخص است که خط ۲ قطار شهری در ۸ خرداد ماه در ایستگاه میدان امام حسین و فاز یک حفاری در خط ۲ به اتمام می رسد  که درواقع پایان ساخت تونل فاز یک خط ۲ مترو است   .
به گفته وی به موازات آن امروز ریل گذاری خط 2 آغاز می شود  که نقش بسزایی در سهولت سفرهای درون شهری دارد.
زوربخش با بیان اینکه فعالیت مترو باعث تسهیل رفت و آمد می شود،ابراز کرد: به موازات فعالیت خط ۲ و بعد از اتمام ریل گذاری، ۲ ایستگاه فعال می شود و با فعالیت خط ۲ و تلاقی خط یک انتظار است که ما شاهد سفرهای کمتری با خودروهای شخصی باشیم و حجم ترافیک کاهش یابد.
وی همچنین در ارتباط با افتتاح ایستگاه وکیل به عنوان اخرین ایستگاه خط یک گفت: این ایستگاه که در جذب مسافر اثرگذار است و به محض شروع فعالیت بسیاری از سفرهای هسته مرکزی شهر با مترو انجام می شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین با اشاره به اینکه ایستگاه وکیل با
معماری خاص جز شاخص ترین ایستگاه درکشور است؛ یادآور شد: همچنین هویت آن نزدیک به هویت منطقه است و این ایستگاه در ۵ طبقه و ۲ طبقه تجاری و اداری به زیربنا ۱۵ هزار متر مربع است .
 *ادامه خط یک مترو
زوربخش با اشاره به ادامه خط یک مترو و طرح توسعه از ابتدای خیابان معالی آباد تا ایستگاه قطار برون شهری و ابتدای شهرک گلستان گفت: این خط به طول  ۱۲ کیلومتر است  که درحال حاضر محور دکتر حسابی؛ خط ۳ مترو یا ادامه خط یک روزانه پذیرای ۲۰۰هزار خودرو است و در طراحی خط ۳ به طور کل ۸ ایستگاه طراحی شده است که ظرفیت جابجایی ۱۸ هزار مسافر دارد.
 
 
*حذف برخی از خطوط اتوبوس در محور شمال غرب شیراز
در ادامه  مدیرعامل سازمان حمل و نقل مسافر با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی عنوان کرد: برای از سرگیری فعالیت اتوبوس با ۱۰۰ درصد ناوگان شروع می کنیم و درحالی در روزعادی ۴۵۰ هزار مسافر جابجا می کردیم که پیش بینی ما برای الان جابجایی ۵۰ درصد مسافر است و از ۱۰۰ درصد ظرفیت استفاده می کنیم تا فاصله اجتماعی رعایت شود 
مسعودحسن شاهی  افزود: از ابتدای کرونا کار خود  را آغاز کردیم و ضدعفونی و گندزدایی داشتیم  همچنین کابین راننده ها را جدا کردیم و بحث ضدعفونی که شبانه و مستمر در طول می شود انجام می شود.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود ۲۵ درصد مسافرین که قبلا مسافر ما بوده اند درحال حاضر از سیستم اتوبوسرانی  استفاده نخواهند کرد،یادآور شد: به همین دلیل کاهش بخشی از  مسافران را داریم که در رعایت فاصله اجتماعی موثر است.
حسن شاهی همچنین در ارتباط با ساماندهی محور شمال غرب شیراز که بیش از ۱۰۰ هزار مسافر روزانه در این محور و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در ۱۴ خط در این محور فعال است؛ عنوان کرد: از روز شنبه ساماندهی فاز یک محور شمال غرب شامل پایانه نمازی شروع می شود و خط ۱۴۸ از بزین به نمازی و میدان شهرداری، ۱۵۱ از پیام نور به پایانه نمازی و ۱۵۴ از بزین به نمازی این سه خط از روز شنبه حذف می شود و خط سریع و سیر و عادی جایگزین می شود 
وی افزود: در ساماندهی خطوط این مسیر خط عادی ۱۰۰ و خط سریع ۱۰۱  جایگزین می شود و همچنین خط شهر صدرا وارد شهر شیراز نمی شود و به پایانه شهید طباطبایی می رود. 
 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

دستمزد سال آینده کار ...

عضو شورای عالی کار در گفت و گو با« افسانه&ra ...

گزارش «افسانه» از دو ...

گزارش «افسانه» از دومین رو همايش ملى ف ...

نوذر امامی: چرا باید ...

40 سال از فرمان تشکیل شوراهای اسلامی از سوی امام خ ...

کاهش 90 درصدی فروش ف ...

«افسانه» از جای خالی فرش دستباف ایرانی ...

صدور ۲ پروانه فعالیت ...

 طی سال گذشته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگ ...

نظرات