ضریب اشغال نزدیک به ۱۰۰درصدی تاسیسات گردشگری فارس در اردیبهشت

    
تعداد بازدید: 3602
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس از ضریب اشغال نزدیک به ۱۰۰درصدی تاسیسات گردشگری این استان و آمادگی برای میزبانی بالغ بر ۱۰۰ کلاس درس و کمپ‌های اسکان شهرداری از مسافران و گردشگران در تعطیلات ابتدای اردیبهشت خبر داد. 

 روح الله روانشاد با اشاره به حضور گردشگران چینی، در آینده‌ی نزدیک به این استان  فارس و شیراز افزود: با راه اندازی دبیرخانه‌ی رویدادهای گردشگری در معاونت گردشگری این اداره کل، برنامه‌های متفاوتی برای نخستین بار تدوین شده که در طول سال با همکاری دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، انجمن‌ها و تشکل‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی، در شهر شیراز و سراسر استان فارس اجرا خواهد شد.

وی  خاطرنشان کرد: این مناسبت‌ها با تکیه بر شاخصه هایی همچون بزرگداشت  و یاد روز سعدی، حافظ، عناصر وجاذبه‌های طبیعی همچون: نرگس زار کازرون و خفر، گلاب گیری میمند یا شاخص های منحصر به فرد جهانی درحوزه صنایع دستی مانند آباده شهر منبت جهانی، فیروزآباد شهر دست بافته های عشایری، شیراز شهرجهانی صنایع دستی و ده ها عناوین دیگر درقالب یک تقویم کاربردی، و برنامه محور برای جذب گردشگران داخلی و خارجی مثمر ثمر باشد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس  گفت: تمرکز بر فعالیت های رویداد محور ومشارکت همه ی دستگاه ها و بخش خصوصی می‌تواند رونق و توسعه‌ی سفر را به عنوان خروجی ونتیجه یک صنعت کارآمد شاهد باشیم .

وی با بیان اینکه تقویت زیرساخت ها وانتفاع فعالان گردشگری وبخش خصوصی از جمله اهداف برگزاری این رویدادها است، یادآور شد: با پیگیری های انجام شده، خبر ثبت هشتم اردیبهشت ماه در تقویم رویدادهای وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به نام روزمیمند یک اتفاق خوب برای مردم میمند وشهرستان فیروزآباد است.

روانشاد ادامه داد: ثبت روز پنجم فروردین به نام روز داراب در فروردین امسال درجهت توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان بود و برنامه‌های آتی استفاده از ظرفیت تمامی شهرستان های استان فارس به عنوان مقصد و هدف اصلی گردشگران در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: از اسفند ماه سال گذشته تا کنون ،صدوپنجاه نفر ازکشور چین که همگی از مدیران شرکت های هلدینگ گردشگری، توراپراتورها، فعالان گردشگری و رسانه‌ها و خبرنگاران چین بودند در جهت بازاریابی و تبلیغات، از آثار و جاذبه های فرهنگی، مذهبی، تاریخی و طبیعی شهر شیراز و شهرستان های استان فارس بازدید کردند و با ساخت و تدوین فیلم های مستند و انتشار آن در شبکه های دولتی و خصوصی کشور چین شاهد حضور گردشگران چینی در آینده نزدیک باشیم.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

صدور 209 هزار سند ما ...

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس در گفت و گو با افسان ...

نوذر امامی: چرا باید ...

40 سال از فرمان تشکیل شوراهای اسلامی از سوی امام خ ...

تداوم نظارت بر مبادی ...

نظارت‌ها بر ورودی و خروجی‌های استان فارس ...

ساخت مستند زندگینامه ...

  مستند زندگینامه عبدالعلی دستغیب در قالب فیل ...

پرواز مسير شيراز - م ...

مديرکل فرودگاه‎هاي استان فارس از برقراري پرواز ...

تمدید طرح فاصله گذار ...

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری ...

نظرات