چقدر تا خاموشی ها فاصله داريم؟

    
تعداد بازدید: 4904
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
*درحالی امروز  در خط زرد هستیم که فاصله چندانی با خط قرمز نداریم و اگربه منطقه قرمز رسیدیم باید مدیریت مصرف اعمال شود----------------------------------------------------------------------------------------------------*اول تیرماه امسال پیک مصرف برق  هزار و266 در شیراز تجربه کردیم که بیشترین پیک مصرف بوده است----------------------------------------------------------------------------------------------------*در حال حاضر تعرفه برق ۷ درصدافزایش پیدا کرده است اما اگر در مصرف برق مدیریت نشود ۱۶ درصد دیگر اضافه می‌شود و در مجموع ۲۳ درصد هزینه مصرف برق اضافه می‌شود----------------------------------------------------------------------------------------------------* در مجموع مصرف برق نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است

مریم مرادی:افزایش مصرف برق با شروع فصل گرما و اعمال خاموشی ها دغدغه ای است که در این حوزه وجود دارد و با تجربه خاموشی در سال های قبل امکان بازگشت آن وجود دارد.
درحالی تابستان گذشته نسبت به تابستان 97 خاموشی محدودی اعمال شد که امسال با افزایش 8 درصدی مصرف برق و گرم تر شدن  هوا نسبت به مدت مشابه سال قبل  امکان  افزایش مصرف برق  و اعمال مدیریت مصرف وجوددارد.
درحال حاضر شرایط مصرف برق در شیراز به نوعی است که وضعیت سفید را پشت سر گذاشته ایم  و با شروع روزهای ابتدایی فصل تابستان شرایط مصرف برق وراد محدوده زرد رنگ شده است و به نوعی زنگ خطر برای ورود به منطقه قرمز و اعمال خاموشی ها به صدا درآمده است.
آنطور که سید باقر احمدی؛ مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شیراز می گوید اول تیرماه امسال نیز پیک مصرف برق  هزار و266 در شیراز تجربه کردیم که بیشترین پیک مصرف بوده است.
وی با بیان اینکه این میزان مصرف برق درحالی است که پارسال  در چنین روزی هزار و 59 بود است و امسال شاهد افرایش مصرف برق هستیم، خاطرنشان می کند؛ آیتم هایی مانند گرمتر شدن هوا نسبت به سال قبل برای افزایش مصرف برق اضافه شده است
*افزایش ۸ درصدی مصرف برق
احمدی با بیان اینکه در مجموع مصرف برق امسال 8 درصد در محدوده عملکرد برق شیراز افزایش داشته  است؛ تصریح می کند: این میزان افزایش بسیار زیاد است  و در حالی است  که در کشورهای  توسعه یافته  افزایش 1 الی 2  درصد را بسیار  بالا می دانند.
به گفته وی تنها در روز آخر خرداد ماه در کل  کشور  پیک مصرف برق  57هزار  مگاوات بوده است و میزان مصرف برق در کشور در ساعت اوج مصرف برق از بیشترین مصرف برق در کمترین روز سال قبل پیشی  گرفته  است.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شیراز خاطرنشان می کند: این درحالی است که هنوز روزهای  گرم تر را در پیش داریم و ممکن است به عدد 59 هزار هم برسیم که در این حالت منجر به خاموشی می شود.
احمدی یادآور می شود زمانی که مصرف برق بیش از میزان تولیدی می شود  باید خاموشی و مدیریت مصرف را اعمال کرد چرا که در غیراین صورت شبکه فرو می پاشد.
*با مصرف بیش از هزارو۲۰۰ مگاواتی برق وارد محدوده زرد شده ایم
وی با بیان اینکه براساس آنچه شرکت توانیر اعلام کرده است در صورتی که مصرف برق هزار و 200 مگاوت باشد در شرایط و محدوده سبز قرار داریم، تصریح می کند: درحالی این عدد بیشتر است که وارد محدوده زرد شده ایم و امسال عمدتا در مناطق سبز بودیم و تنها چند نقطه زرد را تجربه  کرده ایم.
احمدی با بیان اینکه سهمیه مصرف برق بسته به اقلیم ،دما و جمعیت روزانه اعلام می شود، خاطرنشان می کند:درحالی امروز  در خط زرد هستیم که فاصله چندانی با خط قرمز نداریم و اگربه منطقه قرمز رسیدیم باید مدیریت مصرف اعمال شود.
*افزایش ۲۳ درصدی  هزینه برق برای مشترکین پرمصرف
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شیراز با اشاره به تلاش های صورت گرفته جهت مدیریت مصرف برق عنوان می کند: درواقع میزان مصرف برق به نوعی از آنچه که روزانه اعلام می‌شود اگر تجاوز نکند شاهد قطعی برق نخواهیم بود و همچنین با قراردادن دمای اسپلیت روی ۲۴ درجه و کولرهای ابی در دور کم و با قراردادن سایه بان می توانیم تابستان را به خوبی پشت سر بگذاریم.
احمدی با اشاره به اینکه ساعات ۱۳ تا ۱۷ اوج مصرف برق است؛ بیان می کند: با عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در این ساعلت می توانیم به خوبی مصرف برق را مدیریت کنیم.
وی ادامه می دهد: همچنین در حال حاضر تعرفه برق ۷ درصدافزایش پیدا کرده است که این عدد پایینی است اما اگر در مصرف برق مدیریت نشود ۱۶ درصد دیگر به ۷ درصد اضافه می‌شود و در مجموع ۲۳ درصد هزینه مصرف برق اضافه می‌شود.
به گفته احمدی به ازای هر ۱۰ درصد که مشترکین در مصرف برق صرفه جویی می کنند هزینه برق کاهش پیدا می‌کند.
مدیر روابط باشد عمومی شرکت توزیع برق شیرازبا لیان اینکه توان تولیدی برق در استان فارس حدود بیش از دو برابر مصرف تولید برق دارد؛ عنوان می کند: اما به دلیل اینکه به صورت رینگی و شبکه‌های کل کشور مرتبط هستم لذا میزان تولید برق به مصر در استان مربوط نیست.
احمدی همچنین در رابطه با زمین های کشاورزی شهر شیراز نیز می گوید: بر اساس تعهدات ما ۲۰ ساعت برق به زمین های کشاورزی می ‌دهیم و اگر در این ایام که در اوج مصرف برق است ۲ ساعت خاموشی داشته باشند ۲۰ ساعت دیگر رایگان می‌شود و طراحی تشویقی در نظر گرفته شده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

کرونا میزان آب مصرفی ...

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ضمن اعلام ...

کاهش۷۵ درصدی تردد در ...

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: بر اساس ...

ایران تا 30 سال آیند ...

گزارش «افسانه» از نگرانی‌های جمعی ...

شتاب تورم کُند شد

گزارش «افسانه» از تازه‌ترین آماره ...

تاکنون فقط 25 درصد ظ ...

ظرفیت هتل های استان در نیمه نخست اردیبهشت ماه در ش ...

حضور پرسپولیس در تور ...

باشگاه فجر سپاسی قصد دارد پیش از شروع فصل جدید تور ...

۱۰ تالاب فارس مستعد ...

مسئولان استان برای غلبه بر آلودگی هوا راهکار ارائه ...

زنجيره هاى آتش

*آتش‌سوزی‌ها تا اوایل آبان ماه ادامه دار ...

نظرات