احتمال بازگشت محدوديتها با افزايش كرونا

    
تعداد بازدید: 4900
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
گزارش«افسانه» از پيش بينى وزارت بهداشت از پيك جديد افزايش مبتلايان كرونا در فارس طى يك تا دو هفته آينده -----------------------------------------احتمال بازگشت محدوديتها با افزايش كرونا ----------------------------------* معاون استاندار: شرايط استان از حالت عادى خارج شود براى اصناف غيرضرور مانند اسفند و فروردين ماه محدوديت در نظر گرفته مى شود----------------------------------*براساس آخرين تصميمات ستاد استانى كرونا استفاده از ماسك در مترو و ادار

 مریم مرادی: در حالی بسیاری از صنوف به عنوان صنوف پر خطر و قابل انتقال ویروس کرونا همزمان با شروع این بیماری بیش از ۷۰ روز در تعطیلی به سر می بردند که در طی یک ماه گذشته شاهد بازگشایی مشاغل به صورت پلکانی بازگشایی هستیم.

با این وجود آنچه آمارها نشان می‌دهد وضعیت شیوع کرونا در حال افزایش است و از طرفی بازگشایی صنوف و افزایش تجمعات نیز منجر به افزایش تعداد مبتلایان احتمالی نیز خواهد شد

 در استان فارس نیز طی هفته های گذشته وضعیت بسیاری از شهرها سفید اعلام شد و برگزاری مراسماتی مانند نماز جماعت و برخی مشاغل  را به همراه داشت و در این بین نیز شهر شیراز تقریباً در تمامی صنوف بازگشایی داشت.

 اما در این شرایط چند شهر  استان نیز در وضعیت زرد قرار گرفته است و  موضوع بازگشایی صنوف؛ افزایش پیک کرونا را به همراه داشته است.

تصمیم‌گیری‌ها در ارتباط با بازگشایی صنوف و به نوعی عادی جلوه یافتن شرایط برای مردم موضوعی است که عبدالرضا قاسم پور؛ جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در ارتباط با آن  به " افسانه" می‌گوید: در حال حاضر از طریق وزارت بهداشت بر اساس آمار روزانه دانشگاه علوم پزشکی شیراز  وضعیت شهرها به صورت زرد سفید و قرمز مشخص می‌شود و شیراز  طی یکی دو هفته گذشته تعداد مبتلایان اش کمتر شده است و وضعیت سفید اعلام شده است چنانچه که همزمان با اعلام وضعیت سفید نماز جماعت برگزار شد و بعضی از مشاغل بازگشایی داشتند و درحال حاضر وضعیت استان نیز قرمز نیست که جایی تعطیل شود.

 قاسم پور با اشاره به اینکه ستاد ملی در جلسه شنبه بازگشایی تالارهای پذیرایی را مصوب کرد که با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی و با ۵۰ درصد ظرفیت شان بازگشایی داشته باشند؛ خاطرنشان می‌کند: بیش از این نمی توان به صنوف فشار آورد در حالی که بیش از چند ماه تعطیل هستند و مشکلات اقتصادی دارند پس بیش از این نمی توان به صنوف برای تعطیلی فشار  آورد.

*امکان بازگشت محدودیت ها از هفته های آینده

 وی با بیان اینکه  اگر مردم شرایط بهداشتی را رعایت نکنند و شرایط و وضعیت شیراز و استان بدتر شود برای اصناف غیرضرور محدودیت هایی در نظر گرفته می شود؛ عنوان می کند: در صورتی که شرایط استان از حالت عادی خارج شود در مجموع برای اصناف غیر ضرور مانند اسفند و فروردین ماه محدودیت در نظر گرفته می شود و  تنها به اصناف ضرور اجازه فعالیت خواهیم داد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا می گوید: در حالی استان فارس رتبه اول از نظر کمترین ابتلا به کرونا را دارد اما وزارت بهداشت این پیش بینی را دارد که استان فارس

طی یکی دو هفته آینده پیک جدید افزایش مبتلایان را داشته باشد به دلیل اینکه از استان‌های همجوار به دلایل مختلف شغلی و درمانی و... به استان مسافرت دارند ممکن است که  وضعیت فارس در هفته های آینده تغییر کند و اگر این اتفاق صورت بگیرد دوباره محدودیت‌هایی در نظر گرفته می‌شود.

 

*استفاده از ماسک در مترو و اداره ها الزامی است

قاسم پور در رابطه با آخرین تصمیمات گرفته شده در ستاد استانی مدیریت کرونا می گوید: همچنین بازگشایی نمایشگاه‌های تخصصی، کتابخانه ها، قهوه خانه ها و تالارهای پذیرایی به شرطی که در چارچوب مصوب و  بر اساس پروتکل های بهداشتی باشد اتحاذ شد و تالار ها موظف هستند که تنها ۵۰ درصد ظرفیت و با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت خود زا آغاز کنند.

وی می افزاید: همچنین در رابطه با وضعیت حمل و نقل عمومی در شهر شیراز مصوب شد که استفاده از ماسک در مترو و اداره ها اجباری باشد و در اتوبوس و تاکسی نیز فعلاً توصیه کردیم که مردم رعایت کنند و در این زمینه اطلاع رسانی ها انجام شده است.

به گفته قاسم پور امتحانات دانشگاه های آزاد نیز به صورت مجازی برگزار می شود وهمچنین استعمال قلیان در مکان های عمومی به ویژه در بلوار چمران و نقاط پرتردد شهر داشتیم که بنا شد در این‌ زمینه ممنوعیت های جدی در نظر گرفته شود.

*فارس جز استان های سفید از نظر شیوع کرونا است

 جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه استان فارس جزو استان‌های سفید کشور  از نظر شیوع کرونا است؛ تصریح می کند: درحال حاضر نظارت و بازرسی ها را تشدید کرده ایم و در کارخانجات، مراکز اقامتی و واحدهای تولیدی بر نحوه اجرای فاصله گذاری اجتماعی بررسی  و نظارت می شود و همچنین از مسافرین خارجی که وارد استان می شوند تست گرفته می شود  و کاهش تردد از استانهای آلوده را داریم .

قاسم پور در رابطه با فعالیت هایی که همچنان تعطیط هستند؛ عنوان می کند: تنها صنوفی که بازگشایی نشده‌اند ورزش های پرجمعیت و ورزش‌های در تماس با یکدیگر مانند کشتی والیبال و ... هستند.

*وضعیت شهرهای لار،جهرم، اوز و خنج زرد است

وی در ارتباط با وضعیت برخی از شهرهلی استان از نظر شیوع کرونا می گوید: در حال حاضر در شهرستان‌های جهرم، لار، خنج و  اوز وضعیت زرد اعلام شده است و به فرمانداران اعلام شده که موارد اجرای طرح فاصله را  کنترلکنتد و همچنین اداره ها خلوت شود و اصناف غیر ضرور نیز به صورت توافقی کنترل و محدودیت‌هایی را داشته باشند.

قاسم زاده با بیان اینکه درحال حاضر وضعیت شهر شیراز سفید است؛ خاطر نشان می کند: در نقاط مختلف استان وضعیت فرق می کند و با این وجود اگر وضعیت شیراز تغییر کند مطمئناً محدودیت ها باز خواهد گشت.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

خطر حذف لبنیات از سف ...

محمدرضا طاهری: با تصویب افزایش ۲۰ درصدی قیمت شیر خ ...

حاشیه های سیزدهمین ن ...

در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس ...

پاک فطرت و اعتمادی ب ...

رئیس کمیته حقیقت یاب سیل شورای شهر شیراز تایید کرد ...

تسهیلات حمایتی دستگا ...

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری ...

آزاد راه شيراز- اصفه ...

گزارش «افسانه» از سهم 5 هزار میلیاردتو ...

شیراز برای اولین بار ...

رئیس هیئت والیبال شهرستان شیراز گفت: برای اولین با ...

طرح زمستانه هلال احم ...

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس از آغاز طر ...

همه تصمیم‌گیری‌ها بر ...

استاندار فارس گفت: هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص ...

نظرات