کاهش دمای هوا در برخی نقاط کشور طی هفته جاری

    
تعداد بازدید: 5290
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش دمای هوای سواحل شمالی، شمال غرب و استان‌های جنوبی دامنه البرز طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خبر داد. 

صادق ضیاییان، در این باره اظهار کرد: طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ فروردین ماه) در شمال شرق و شرق کشور بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات جنوب شرق رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد:‌ طی روز شنبه (۱۶فروردین) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. این وضعیت همچنین روز یکشنبه (۱۷ فروردین) در سواحل شرقی دریای خزر، شمال شرق ارتفاعات البرز شرقی و مناطقی از مرکز و شرق کشور رخ می دهد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی روزهای جمعه، شنبه و به ویژه یکشنبه با توجه به شدت بارش در شمال‌شرق ریزش تگرگ در برخی از این مناطق دور از انتظار نیست.

ضیاییان درباره وضعیت جوی طی روز دوشنبه نیز تصریح کرد: روز دوشنبه نیز در شمال غرب و سواحل غربی و مرکزی دریای خزر، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در مناطقی از غرب و جنوب غرب رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می شود.

وی افزود: طی روز سه شنبه گستره بارش، کل نوار شمالی کشور را فرا خواهد گرفت و موجب بارش شدید باران در سواحل دریای خزر به ویژه سواحل غربی و مرکزی دریا و از اواخر وقت همراه با وزش باد شدید و احتمال ریزش تگرگ در شمال شرق خواهد شد. همچنین در این روز در دامنه های زاگرس مرکزی و مناطقی از مرکز و جنوب غرب نیز رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: شایان ذکر است سه شنبه و چهارشنبه دمای هوا در سواحل شمالی و شمال غرب بین ٨ تا ١٢ درجه و در استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز بین ۶ تا ٨ درجه کاهش می‌یابد.

وی درباره وضعیت آب و هوای تهران طی دو روز آینده نیز گفت: فردا (۱۶ فروردین ماه) آسمان تهران در روز به تدریج ابری همراه با افزایش باد و گاهی رعد و برق و بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود. همچنین آسمان شبانگاهی تهران ابری همراه با بارش خفیف باران و گاهی به همراه رعد و برق و به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می شود. بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۲۱ و ۹ درجه سانتیگراد است.

ضیاییان افزود: در روز (۱۷ فروردین ماه) نیز آسمان پایتخت قسمتی ابری همراه با گاهی وزش باد و در بعد از ظهر به همراه افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دمای هوای این روز هم به ترتیب ۲۰ و ۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

مسمومیت ۷۱۸ نفر با ا ...

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌ها ...

نگاهی به کتاب «اسب‌ه ...

«افسانه» نگاهی دارد به کتاب «اسب ...

کتمان نه؛ اما جزئیات ...

گفت‌وگوی «افسانه» با دکتر رحیم آر ...

تفاهمنامه همكاري ميا ...

در راستای افزایش خدمت رسانی به شهروندانتفاهمنامه ه ...

اجاره بها 50 درصدافز ...

اجاره بها 50 درصدافزايش داشته است

ممنوعیت تردد در مناط ...

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از ممنوعیت ورود و تردد ...

ارائه فرش با پایین ت ...

ارائه فرش با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت در م ...

هشدار در خصوص گشوده ...

اداره بهره برداری سد و شبکه رودبال و خسویه درباره ...

نظرات