بیشترین مطالبات گاز استان مربوط به پتروشیمی است

    
تعداد بازدید: 6056
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
منبع : اختصاصی افسانه مدیرعامل شرکت گاز فارس:بیشترین مطالبات گاز استان مربوط به پتروشیمی است* بیشترین مطالبات پتروشیمی مربوط به قبض 2 ماه با 200میلیارد تومان بدهی است * دهه فجر امسال به ۲ شهر خانیمن و کامفیروز و ۱۱۸روستا با اعتبار ۳۸۷ میلیارد تومان گازرسانی می شود* طرح ضربتی گازرسانی به سیستان از سوی گاز فارس در شهرهای خاش و میرجاوه به طول ۳۰۰ کیلومتر درحال اجرا است

 مریم مرادی: مدیرعامل شرکت گاز فارس‌ با اشاره به گازرسانی بیش از 98درصدی در 100شهر استان گفت: از110 شهر در استان100 منطقه شهری دارای گاز است و 10 شهر نیز درحال اجرا است.
غلامعباس حسینی روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی از پروژه های شاخص در حوزه گازرسانی عنوان کرد: همچنین از مجموع ۲هزار و ۴۵۲ روستا حدود ۲هزار و 20 روستا مشمول گازرسانی به شبکه سراسری وصل شدند که ۳۰۰ روستا در سال ۹۸ به شبکه سراسری گاز رسانی وصل شده است.
به گفته وی با بهره‌برداری از روستاهای باقی‌مانده تا پایان امسال متوسط ضریب برخورداری روستاها از گاز به ۸۹ درصد می‌رسد و ۳۰ روستا تا پایان امسال نیز به شبکه گاز سراسری وصل می‌شود.
حسینی با اشاره به گازرسانی به مناطق شهری گفت: گازرسانی به شهرهای رستاق، فدامی، دوبرجی از توابع داراب، بیروم و عماد شهر از توابع لارستان، چاه ورز از توابع لامرد، جویم، بنارویه و دهکویه لارستان و دهرم از توابع فراشبند در دست اجرا است.
وی با اشاره به فعالیت ۸ هزار و ۷۵۵ صنعت در سطح استان عنوان کرد: ۸ هزار و ۱۴ صنعت به شبکه گاز سراسری وصل شده‌اند که از ۴۴۳ صنعت باقیمانده گازرسانی، ۱۹۷ صنعت در دست اجرا است.
مدیرعامل شرکت گاز فارس‌ همچنین در خصوص گازرسانی با فعالیت ۶۶ شهرک صنعتی در استان ابراز کرد: ۴۴ شهرک گاز به شبکه سراسری گازرسانی وصل هستند و یک شهرک در دست اجرا و ۱۵ شهرک باقی مانده است که جزء شهرک هایی هستند که یا به تازگی تاسیس شده اند یا اینکه صنعتی ندارند.
حسینی با اشاره به فعالیت 144 جایگاه سی ان جی در استان گفت: ۱۳۳ جایگاه سی ان جی به شبکه سراسری وصل شده اند، ۳ در جایگاه در دست اجراست و ۸ جایگاه نیز تقاضای جدید داده اند که امسال یک جایگاه به شبکه سراسری وصل شده است.
*گازرسانی به 2 شهر و118 روستا
مدیرعامل شرکت گاز فارس‌ با اشاره به اجرای پروژه های مختلف همزمان با دهه فجر گفت: پروژه های دهه فجر امسال، گازرسانی به ۲ شهر خانیمن و کامفیروز و ۱۱۸ روستا با اعتبار ۳۸۷ میلیارد تومان است. حسینی با اشاره به دیگر پروژه های شاخص گازرسانی عنوان کرد: اجرای خط تغذیه شهر مذامی و برجی از توابع شهرستان داراب به طول ۵۴ کیلومتر شبکه تغذیه و اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در دست انجام است که در هفته دولت سال آینده افتتاح می شود.
وی افزود: از دیگر پروژه های زیر مجموعه خط انتقال ۱۰۱ کیلومتری، شبکه فلزی و پلی اتیلن و پروژه به طول ۱۰۷ کیلومتر در شهر فدامی است و همچنین گازرسانی به روستاهای دلخان و کهکران و روستاهای شوره بزرگ جزء محدوده هایی بود که در طرح گازرسانی نبودند و باید به صورت منبع گاز رسانی می شد که با توجه به سردسیر بودن منطقه پروژه با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان با درصد بالای پیشرفت در حال اجرا است و هفته دولت سال آینده به نتیجه می‌رسد. حسینی با اشاره به گازرسانی به روستاهای فاز ۱ قطرویه به طول ۱۵۴ کیلومتر شبکه فلزی و پلی اتیلن با اعتبار ۳۸ میلیارد تومان گفت: این پروژه پیشرفت خوبی دارد و سال آینده به شبکه سراسری وصل می‌شود، همچنین فاز ۲ قطرویه به ۷۸ کیلومتر همزمان با فاز اول اجرا می شود.
* طرح ضربتی گازرسانی به سیستان و بلوچستان
مدیرعامل شرکت گاز فارس‌ با بیان اینکه طرح ضربتی گازرسانی به سیستان و بلوچستان از سوی گاز فارس انجام می شود، تصریح کرد: پروژه های گازرسانی با توجه به موفقیت شرکت گاز فارس در شهرهای خاش و میرجاوه به طول ۳۰۰ کیلومتر با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان درحال اجرا است.
به گفته حسینی این پروژه با پیشرفت 65 درصدی دارای چهار ایستگاه تقلیل فشار است که ۲۰۰ کیلومتر آن را انجام داده ایم و گازرسانی به سه شهر میرجاوه، نوک آباد و ده رئیسی در سیستان و بلوچستان با ۱۶۰ میلیارد تومان انجام می شود.
وی یادآور شد: پروژه های در دست اقدام بنارویه و روستاهای اطراف آن به طول ۳۳۲ کیلومتر و ۷ ایستگاه در حال برگزاری مناقصه است.
* حذف 80 درصدی قبوض کاغذی
حسینی همچنین در خصوص حذف قبوض کاغذی نیز گفت: ۸۳ درصد از شماره های همراه مردم‌ جمع آوری شده است و ارسال قبوض به صورت پیامکی است.
وی درخصوص ساخت و ساز غیرمجاز و ارائه خدمات گازرسانی به این مناطق عنوان کرد: اراضی که ملی نباشد براساس تعهد و استعلام گازرسانی صورت
می گیرد، اما به ساخت و سازهایی که مسکونی باشد و تحت عنوان اراضی ملی باشد امکان گازرسانی وجود ندارد.
* بیشترین مطالبات گاز از پتروشیمی است
مدیرعامل شرکت گاز فارس‌ همچنین پیرامون عمده مطالبات این شرکت گفت: بیشترین مطالبات ما از صنایع و پتروشیمی است که مربوط به قبض 2 ماه پتروشیمی با 200میلیارد تومان بدهی است و ماهیانه پتروشیمی 100 میلیارد تومان گاز مصرف می کند.
حسینی ادامه داد: بعد از آن صنایع سیمان با بیشترین بدهی و مجموعه خانگی با20 درصد بدهکار هستند که 80 درصد پرداخت شده است و بعد از آن اداره های دولتی بین 10 تا 15 درصد بدهکار هستند.
وی تصریح کرد: محدودیت مصرف در بخش نیروگاه ها
و سیمان داشتیم که دست ما نبود و برطرف شده است. به گفته حسینی امسال با هزینه کرد570 میلیارد تومان 2 هزار و 100 شبکه و 31 هزار انشعاب نصب شده
است.

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

پتروشیمی شیراز بر بل ...

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیرازبا اشاره به اینکه نخست ...

آغاز عملیات نورپرداز ...

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی (منطقه ۸) شیراز از آغاز ...

مردم از وجود علامت ا ...

هشدار استاندارد فارسمردم از وجود علامت استاندارد ر ...

شناسایی دهمین مورد ک ...

 به گفته یک منبع آگاه دهمین مورد کرونا مثبت د ...

سیگنال‌های سیاسی معی ...

گزارش «افسانه» از وضعیت بازار طلا در ش ...

به اسناد دفترچه ای د ...

 مدیرکل ثبت اسناد  و املاک فارس با اشاره ...

قیمت های نجومی مسکن ...

گزارش«افسانه» از بازار بدون قاعده و قا ...

تلاش دوباره ذی‌نفعان ...

گزارش «افسانه آنلاین» از کمپین شیرازی& ...

آغاز به کار  اجلاس ر ...

اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پ ...

نظرات