عطش خرید خانه در ترکیه

    
تعداد بازدید: 6699
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
«افسانه» رکورد جدید ایرانی‌ها با خرید۷۶۳ واحد منزل در ترکیه در ماه دسامبر را بررسی می کندعطش خرید خانه در ترکیه * رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز: نبود امنیت سرمایه گذاری سبب شده که برخی افراد سرمایه هایشان را در دیگر کشورها هزینه کنند* سرمایه ها نباید از کشور خارج شود، اصل خرید ملک و سرمایه گذاری در دیگر کشورها اشتباه است

محمدرضا طاهری: مرکز آمار ترکیه روز دوشنبه ۳۰ دی‌ ماه، با انتشار گزارشی اعلام کرد، ایرانی‌ها در ماه دسامبر ۷۶۳ واحد منزل در ترکیه خریداری کرده‌اند که رکورد جدیدی برای آنها بوده است.

به گزارش افسانه آنلاین ایرانی‌ها سال گذشته میلادی در مجموع ۵ هزار و ۴۲۳ واحد مسکن در ترکیه خریداری کرده‌اند که نسبت به سال ۲۰۱۸، حدود ۴۸.۵ درصد افزایش یافته و نسبت به سال ۲۰۱۷ نیز افزایشی شش برابری نشان می‌دهد. خرید منزل توسط ایرانی‌ها در ماه دسامبر پارسال با کل خانه‌هایی که این قشر در ۱۲ ماه سال ۲۰۱۷ در ترکیه خریده‌اند، برابری می‌کند. آن طور که اکبری عضو کمیسیون تلفیق مجلس می گوید: احساس روانی نا امنی که در اثر بسیاری از مسائل درون افراد ایجاد شده، باعث می شود که افرادی که دستشان به دهنشان می رسد و از تمکن مالی مناسبی برخوردارند، اقدام به خرید ملک در دیگر کشورها مانند ترکیه کنند.

علی اکبری در گفت و گو با «افسانه» با اشاره به اینکه افراد ثروتمند به دلیل اینکه یک ضریب امنیت برای خود و خانواده ایجاد کنند، اقدام به خرید ملک در ترکیه و دیگر کشورها می کنند، ادامه می دهد: البته ذکر این نکته ضروری است که بنده با کلیت این موضوع مخالفم؛ چرا که افرادی که در کشورهایی مانند دبی، ترکیه، عمان و ... ملک خریداری می کنند به دلیل مقررات متفاوت، ممکن است که مسئولان تصمیماتی را اتخاذ کنند که باعث از بین رفتن سرمایه های
افراد شود.

عضو کمیسیون تلفیق با اشاره به اینکه احساس روانی و چشم و همچشمی باعث شده افراد سرمایه هایشان را در دیگر کشورها صرف خرید ملک کنند، ادامه می دهد: بعضی از افراد که دارای سرمایه زیادی هستند به این دلیل که نمی توانند داراییشان را به کالایی با ارزش تبدیل کنند، با هدف حفظ سرمایه اولیه، اقدام به خرید ملک در دیگر کشورها
می کنند. عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه چون سرمایه ها نباید از کشور خارج شود، اصل خرید ملک و سرمایه گذاری در دیگر کشورها اشتباه است، به موضوع مصوبه مجلس در رابطه با اخذ مالیات از افرادی که قصد سفرهای خارجی دارند اشاره می کند و می افزاید: افراد پول و سرمایه هایشان را از راه های قانونی از کشور خارج نمی کنند.

وی بیان می کند در حال حاضر حدود 46 درصد بودجه سال 99، بر پایه مالیات بسته شده است. عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه مالیات سفر افرادی که برای بار اول به کشورهای خارجی سفر 

می کنند به نسبت دفعات بعد، متفاوت است، می افزاید:
اما این مالیات برای زائرین عتبات و افرادی که در ایام اربعین قصد سفر به کربلا را دارند، رایگان است.

 ** دولت مشوق های خوبی را برای افراد در نظر بگیرد

رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز هم در ادامه با بیان اینکه افراد می توانند سرمایه هایشان را در هر کشور و در هر بخشی هزینه کنند، می گوید: بعضی افراد به دلیل شرایط موجود کشور احساس خطر می کنند، بنابراین جهت ایجاد محل امنی برای سرمایه هایی که در اختیار دارند، اقدام به خرید ملک در دیگر کشورها می کنند. 

قاسم تابنده ماه در گفت و گو با «افسانه» با بیان اینکه جهت مقابله با خروج سرمایه نیاز است تا دولت مشوق های خوبی را برای این افراد در نظر بگیرد، می افزاید: نبود امنیت سرمایه گذاری سبب شده که بسیاری افراد سرمایه هایشان را در دیگر کشورها هزینه کنند. 

وی با اشاره به اینکه خروج سرمایه توانسته ضربه مهلکی به کشور وارد کند، می گوید: قانون مالیات بر خانه های خالی در روزهای گذشته به تصویب رسید، بنابراین تا اجرا شدن این بخش باید منتظر بمانیم که چه اتفاقاتی رخ می دهد. رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز با اشاره به اینکه اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی امری دشوار است، می افزاید: شناسایی افرادی که دارای چند خانه خالی هستند امری دشوار است؛ اما شناسایی خانه های خالی در مجتمع های انبوه که چند صد خانه خالی در آن ها  وجود دارد تا حدودی آسان و راحت است که اجرای این قانون برای این افراد و رونق مسکن تاثیر گذار است. 

تابنده ماه در ادامه با بیان اینکه دولت باید سرمایه های مردم را تضمین کند، می افزاید: این مهم سبب می شود که بسیاری افراد از سرمایه گذاری در کشور مانند ترکیه و ... دست بردارند. تابنده ماه با بیان اینکه خروج سرمایه از کشور باعث تخلیه پول ها در بانک ها و نقدینگی می شود، می گوید: در حال حاضر آمار دقیقی از خرید ملک توسط اهالی شیراز در دیگر کشورها مانند ترکیه در دسترس نداریم. وی با اشاره به اینکه ارائه اقامت به افراد و شهروندان باعث شده تا میل خرید ملک و سرمایه گذاری در کشور ترکیه افزایش یابد، می گوید: قیمت خانه در شیراز به مراتب ارزانتر از ترکیه است؛ بطوری که قیمت یک آپارتمان 100 متری در کشور ترکیه حدود 25 هزار دلار است، اما ارائه یک سری خدمات و امکانات و وسایل مانند مبل، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی توسط کشور ترکیه از دلایل مهم افزایش و قیمت منزل در این کشور به شمار می رود.

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

اپلیکیشن فراوکلا " س ...

دسترسی به وکیل و دریافت مشاوره حقوقی بیش از عقد هر ...

شـــــــيراز سومين ...

«افسانه» از افزایش قیمت میانگین هر متر ...

آغاز عملیات نورپرداز ...

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی (منطقه ۸) شیراز از آغاز ...

جذب گردشگر با راه ان ...

اقامتگاه‌های ارزان قیمت برای جذب گردشگر و توز ...

توزیع ۲.۵ میلیون ماس ...

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ماسک م ...

خطر همراه شدن آنفلوآ ...

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به خطر شیوع ه ...

نظرات