۲۲ درصد از تلفات جاده ای فارسی موتور سواران هستند

    
تعداد بازدید: 2514
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌­ای استان فارس ضمن خبر دادن از  شناسایی محور های پر خطر استان اعلام کرد: موتورسواران 22 درصد از تلفات استان را به خود اختصاص داده‌­اند.

علیرضا سیاهپور با بیان اینکه موتورسواران 22 درصد از تلفات استان را به خود اختصاص داده‌­اند، از پیش‌بینی و برنامه‌ریزی برای آموزش 16 هزار موتور سوار در محورهای پر تلفات استان خبر داد.

سیاهپور از آموزش 7 هزار موتورسوار در محدوده شهرستان‌­های فسا -داراب، سروستان - شیراز، کازرون- نورآباد و جهرم، فیروزآباد و قیر، کازرون  و فراشبند، مرودشت و سعادت شهر خبر داد و گفت: به منظور تشویق موتورسواران به شرکت در کلاس‌­های آموزشی 1000 کلاه ایمنی بین آنان توزیع می­‌شود.

وی با اشاره به اینکه موتورسواران سهم بالایی را در تلفات استان فارس به خود اختصاص می‌دهند، بیان کرد: آموزش این گروه نقش پررنگی در کاهش تلفات این بخش و تلفات کلی استان دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌­ای استان فارس همچنین از شناسایی محورهایی که 80 درصد از تلفات و تصادفات فوتی برون شهری را پوشش می‌­دهد، خبر داد و گفت: بر اساس نتایج این بررسی‌­ها و بازدیدهای میدانی راهبردهایی برای ایمن‌سازی محورهای پر تلفات ارائه شده است. 

سیاهپور با اشاره تحلیل اطلاعات تلفات جاده‌­ای استان فارس در سال­‌های 96 و97 شامل محورهای پرتلفات، نوع وسیله نقیله، نوع تصادفات فوتی و غیره گفت: همچنین با تحلیل کلان تلفات استان و با استفاده از تجارب جهانی راه­بردهایی کلان­ نگر نیز برای کاهش تلفات استان ارائه شده است.

مراکز معاینه فنی و نظارت بر آن از مولفه­‌های ایمنی حمل و نقل است که تاثیر آن در کاهش حوادث و تلفات بر کسی پوشیده نیست. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌­ای فارس در این راستا رتبه اول فارس در دارا بودن مراکز معاینه فنی سنگین خبر داد و گفت: فارس دارای 14 مرکز معاینه فنی سنگین که همگی مجهز به دوربین پلاک خوان هستند.

سیاهپور با بیان این­که 10 درصد از تلفات جاده‌­ای را عابرین پیاده تشکیل می‌­دهند، از شناسایی 101 نقطه در استان در سال 97 به منظور نصب پل عابر پیاده خبر داد و بخشی از برنامه­‌های راه و شهرسازی فارس برای ایمن سازی فیزیکی عابرین پیاده نام برد.

وی تجهیز محورهای فارس به سامانه­‌های هوشمند ثبت تخلف، تردد شمار، تابلوهای پیام متغیر- سرعت، ترافیک­ نما و دوربین‌های نظارتی  و استفاده از اطلاعات این سامانه‌­ها را در به حداقل رساندن تلفات تلاشی در جهت ارتقای ایمنی حمل و نقل در محورهای فارس دانست. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌­ای استان فارس ضمن خبر دادن از  شناسایی محور های پر خطر استان اعلام کرد: ا موتورسواران 22 درصد از تلفات استان را به خود اختصاص داده‌­اند.

 

برچسب ها :
 
از   1   رای
3

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

توضیحات دادستان در م ...

به دنبال انعکاس اخباری در خصوص وقوع یک فقره قتل و ...

کشف ۱۵۱ تن برنج احتک ...

ماموران نیروی انتظامی ۱۵۱ تن برنج احتکار شده را در ...

توقیف و اعمال قانون ...

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اجرای موفقیت آمی ...

کارخانه های فارس را ...

در شرایطی که طبق آمارها بیش از 47 هزار و پانصد نفر ...

رؤسای برتر دانشگاه‌ه ...

در آخرین روز اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات ...

حاشیه های سیزدهمین ن ...

در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس ...

تلخی‌های سوگواری کرو ...

«افسانه» از شرایط دشوار سوگواری درگذشت ...

آمریکا و چالشی به نا ...

اختصاصی افسانه آنلاین

۲۱ دلیل برای یادگیری ...

در راستای طرح ۵۷ نماینده ی مجلس برای حذف درس زبان ...

نظرات