استادندار فارس: بانک‌ها با برنامه ریزی و تلاش جهادی در مسیر رونق تولید گام برداردند

    
تعداد بازدید: 5245
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان با اشاره به انتخاب شعار رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری و ابلاغ بیانیه گام دوم‌ انقلاب توسط معظم له  بر لزوم تدوین برنامه عملیاتی در راستای تحقق این اهداف تاکید کرد.
 
نماینده عالی دولت در استان فارس تاکید کرد: بی تردید فعالیت‌ها و اقدامات نهادهای تامین مالی و اعتباری در اجرایی شدن این برنامه‌ها موثر خواهد بود.
 
رئیس شورای عالی بانکهای استان فارس با بیان اینکه تحقق رونق تولید در سال جاری نیازمند تامین سرمایه است، عنوان کرد: این  سرمایه از طریق پرداخت تسهیلات بانکی و یا  جذب و جلب سرمایه  بخش خصوصی داخلی و سرمایه های خارجی ، تامین می‌شود که بانکها در ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران نیز اثرگذار هستند.
 
وی ادامه داد: با توجه به تاثیر مستقیم رونق تولید بر بهبود معیشت مردم، بانک‌ها باید با برنامه ریزی و تلاش جهادی در این مسیر گام بردارند.
 
دکتر رحیمی با بیان‌اینکه یکی از اهداف رونق تولید حفظ و توسعه واحدهای فعال، رفع مشکلات واحدهای نیمه فعال و بازگرداندن واحدهای غیرفعال به چرخه تولید است، از بانکها خواست تعیین تکلیف واحدهای تملک شده را با سرعت انجام دهند.
 
استاندار فارس در ادامه با بیان اینکه واحدهای تولیدی تملک شده واحدهای تعطیل هستند، تاکید کرد: این واحدها باید با تعیین تکلیف در قالب اقاله یا مزایده به متقاضیانی که توانایی لازم را دارند واگذار شوند و به چرخه تولید بازگردند. 
 
دکتر رحیمی با اشاره به اینکه با دستور وی مقرر شد مجوزهای سرمایه گذاری بدون‌ نام در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری صادر شود از دستگاه های اجرایی خواست روند صدور این مجوزها را سرعت ببخشند.
 
وی با تاکید بر اینکه مجوز بدون نام صرفا برای بایگانی نیست ،خاطرنشان کرد: کارگروه، کمیته یا کارشناسانی نیز باید در کنار صدور مجوزهای بدون نام،  معرفی طرح های سرمایه گذاری و تسهیل روند آن برای متقاضیان را دنبال کنند.
 
نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین با بیان اینکه وصول مطالبات بانک‌ها با توان پرداخت تسهیلات از سوی آنها ارتباط مستقیم دارد ،عنوان کرد: توانایی نهادهای مالی و اعتباری زمینه توسعه استان را فراهم می‌کنند
 
وی افزود: در بعضی موارد واحد‌های تولیدی به رغم اینکه توانایی بازپرداخت تسهیلات را دارند اما اقدامی در این جهت انجام نمی دهند بنابراین باید تفاوت بین این موارد و واحدهایی که با مشکلات مواجه هستند مشخص باشد.
 
توجه به پرداخت و جذب اعتبارات اشتغال فراگیر و روستایی، ارائه طرح‌های جامع اشتغال روستایی، تاکید بر افزایش مشارکت بانک های دولتی و خصوصی در تامین مالی طرح های اقتصادی، پیگیری افزایش اختیارات بانکها در سطح استان، افزایش سهم استان از اعتبارات صندوق توسعه ملی به ویژه در زمینه پتانسیل های گردشگری و معدنی استان، راه اندازی زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده در فعالیت های معدنی از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس در این‌جلسه بر آنها تاکید کرد.
 
دکتر رحیمی در پایان ابراز امیدواری کرد با بهره گیری از منابع بانکی و سرمایه های داخلی و خارجی در کنار  همدلی و هم افزایی تنگناهای موجود را مدیریت کرده و به سمت توسعه و پیشرفت استان گام برداریم.

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

صرافی ارزهای دیجیتال ...

صرافی ارزهای دیجیتال ملّی چنج یکی از پلتفرم های با ...

هشدار مدیریت بحران د ...

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس درخصوص فعالیت ...

استقلال كانون وكلا ا ...

*مشکلات ما چه در امر قانون، چه قانون‌گذاری و ...

نگاهی به سریا ل ممنو ...

این روزها بازار سریال های نمایش های خانگی داغ است. ...

آتش سوزی سنگین در سی ...

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز از آتش سوزی سنگین ...

کلاس‌های دانشگاه پیا ...

رییس دانشگاه پیام نور استان فارس اعلام کرد: با توج ...

نوذر امامی: چرا باید ...

40 سال از فرمان تشکیل شوراهای اسلامی از سوی امام خ ...

پوشاک برند خارجی در ...

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان ص ...

رونمایی از تابلوی سی ...

با حضور معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس ...

نظرات