ارائه آموزش‌های تخصصی به کاربران پیشخوان ملی در دستور کار قرار دارد

    
تعداد بازدید: 3546
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
 کارشناس ارشد برنامه‌نویسی پیشخوان ملی با اشاره به اهميت لزوم تبيين مسائل آموزشي در سامانه‌هاي زيرمجموعه پيشخوان ملي اعلام كرد: ارائه خدمات آموزشی به کاربران در دستور کار این سازمان قرار دارد.

علی رزمجویی به خودکارسازی سامانه‌های فعال پیشخوان ملی اشاره کرد و بیان کرد: در حال حاضر، پروسه هوشمندسازی و خودکارسازی به‌روز شده‌ای در درگاه پرداخت اینترنتی ملی پی، صرافی ارزهای دیجیتال ملی چنج ، کافی‌نت آنلاین ملی یار و سامانه ملی ثبت وارد مرحله اجرایی شده است. این تلاش به منظور بهبود و تقویت عملکرد سامانه‌ها صورت گرفته و برخی از آن‌ها بهینه‌سازی شده‌اند. این اقدامات نه‌تنها به بهبود عملکرد این سامانه‌ها کمک کرده‌اند بلکه به ایجاد یک فرآیند موثرتر در ارائه خدمات اینترنتی به کاربران نیز کمک کرده‌اند.

وی با اشاره به این نکته که در سامانه‌های اینترنتی، کاربران به عنوان مخاطب نهایی محسوب می‌شوند، افزود: سهولت استفاده از یک سامانه نقش اساسی در جذب کاربران، بهبود رابط کاربری و تجربه کاربری ایفا می‌کند و از این جهت اهمیت بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال، در سامانه ملی چنج که یک صرافی ارز دیجیتال است، امکان انجام تراکنش‌های مورد نظر کاربر به سهولت و در کوتاه‌ترین زمان فراهم شده است. این امکان باعث می‌شود که کاربران در آینده نیز به‌راحتی به این سامانه مراجعه کنند تا تراکنش‌های مورد نیاز خود را انجام دهند. این اقدامات به شکل دیگر برای سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر در صندوق سرمایه گذاری ملی سرمایه نیز صدق می‌کند.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است که با هوشمندسازی پلتفرم ها، کاربران به‌راحتی فعالیت‌های خود را در این سامانه‌ها انجام دهند. این کارشناس برنامه‌نویسی بک‌اند همچنین اظهار کرد: البته یک‌سری کاربر داریم که در جریان این سامانه‌ها و بازار کار پیشخوان ملی نیستند و با افزودن بخش آموزش، سعی در ارتقای مباحث آموزشی و نهایتاً افزایش آگاهی آنها داریم. به گفته رزمجویی، آموزش‌ها به‌صورت آنلاین به کاربران ارائه خواهد شد.

وی توجه خاص به رشته آی‌تی و به‌روزرسانی آموزش‌ها در این حوزه را یکی از چالش‌ها ذکر و خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک با هوش مصنوعی به درخواست‌های آنلاین کاربران پاسخ داده می‌شود. نظیر این نوع سیستم‌ها را امروزه در ربات‌های هوشمند ویندوز و بات‌های تلگرامی نیز می‌بینیم. این سیستم‌ها قابلیت پیاده‌سازی در سامانه‌های اینترنتی مختلف را نیز دارند.

کارشناس ارشد برنامه‌نویسی پیشخوان ملی ادامه داد: تصمیم گرفته‌ایم که در آینده‌ای نزدیک، همه سامانه‌های پیشخوان ملی به سطح هوشمندی بالاتری دست یابند که نتیجه آن تسریع تمامی فرایندها و افزایش روزافزون راندمان امنیتی خواهد بود.

رزمجویی تأکید داشت: با هوشمندسازی مکانیزم امنیتی، حملات سایبری به صورت هوشمند قابل پیشگیری خواهند بود. این گونه حملات و تهدیدات امنیتی به عنوان یکی از چالش‌های عظیم، به‌ویژه در سامانه‌های مالی، شناخته می‌شوند که مقابله با آن‌ها نیازمند راهکارهای جدید و موثر می‌باشد.

وی به افرادی که به حوزه آی‌تی علاقمند هستند توصیه کرد: برای ورود به این حوزه، نه‌تنها نیاز به علاقه و پشتکار دارید، بلکه می‌توانید از تجربیات کسانی که دارای هوش ریاضی قوی هستند، بهره‌مند شوید. همچنین، باید به‌خاطر داشته باشید که روحیه جستجوگر و کنجکاو یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت در این حوزه است. چرا که بسیاری از دانش مرتبط با فناوری اطلاعات از طریق جستجو و مطالعه منابع مختلف به‌دست می‌آید.

این کارشناس برنامه‌نویسی بک‌اند توضیح داد: در زمینه فناوری اطلاعات، ممکن است در دوره اول یا دوم فعالیت، به درآمد مورد انتظار نرسیده و این موضوع ممکن است باعث شود که افراد به به دیگر شغل‌ها تمایل نشان دهند. این موقعیت ممکن است باعث از دست دادن اشتیاق افراد به کار در زمینه فناوری اطلاعات شود. از نظر این کارشناس، ایجاد شرایط مساعد در دوران ابتدایی فعالیت می‌تواند افراد را تشویق کند تا در این حوزه بمانند و به سمت توانایی‌ها و مهارت‌های خود پیش بروند.

رزمجویی در بخش پایانی این مصاحبه با تأکید بر اینکه هوش مصنوعی به همان اندازه که فرصت‌ ایجاد می‌کند، تهدیداتی هم دارد و در عین حال باید با جامعه جهانی در این زمینه همراه شویم و تهدیدات را مدیریت و کنترل کنیم، اظهار کرد: آموزش این نوع تکنولوژی بر فرآیند کیفی زندگی تأثیر بسزایی خواهد داشت.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

ایران تا 30 سال آیند ...

گزارش «افسانه» از نگرانی‌های جمعی ...

تردد‌های غیرضروری در ...

تردد‌های غیرضروری در شهر‌های استان فارس ...

توليد مواد غذايی در ...

توليد مواد غذايی در كنار فاضلاب...* در مسیر فاضلاب ...

بیشترین مطالبات گاز ...

مدیرعامل شرکت گاز فارس:بیشترین مطالبات گاز استان م ...

خطر همراه شدن آنفلوآ ...

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به خطر شیوع ه ...

برگزار نشدن نماز جمع ...

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در اطلاعیه‌ای اعلا ...

روز طبیعت در شیراز و ...

 با رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی در روز سیزد ...

فارس جزو برترین‌های ...

رئیس کمیته مینی فوتبال استان فارس گفت: با اینکه کم ...

نظرات