ایران قهرمان کشتی‌فرنگی جام تختی شد

    
تعداد بازدید: 2149
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
منبع : اختصاصی افسانه پایان چهلمین دوره پیکارهای بین المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی در شیرازایران قهرمان کشتی‌فرنگی جام تختی شدپیروزی فرنگی کاران فارس در رده بندی رقابت‌های جام تختی

چهلمین دوره پیکارهای بین المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی شامگاه جمعه با قهرمانی تیم ایران در سالن شهید دستغیب شیراز پایان یافت.
در این رقابت‌ها که با حضور ۱۱۶ کشتی گیر داخلی و خارجی برگزار شد، پس از تیم ایران که بر سکوی قهرمانی ایستاد، تیم های ارمنستان و تاجیکستان هم به ترتیب دوم و سوم شدند تا پرونده چهلمین دوره این رقابت‌ها بسته شود.
در دیدار نهایی این مسابقات و در وزن ۵۵ کیلوگرم، پویا ناصرپور ۱۰ بر یک از سد پویا دادمرز گذشت و به مدال طلا دست یافت، دادمرز به نشان نقره بسنده کرد.
همچنین در وزن ۶۰ کیلوگرم نیز مهدی محسن نژاد ۶ بر سه ایمان محمدی را از پیش رو برداشت و مدال طلا را بر گردن آویخت، محمدی نشان نقره گرفت.
وزن ۶۳ کیلوگرم هم میثم دلخانی کشتی گیر شیرازی که ۲ نشان طلای کشتی زیر ۲۳ جهان و آسیا را در کارنامه دارد با نتیجه ۹بر صفر و ضربه فنی کردن رضا عباسی، صاحب مدال طلا شد و عباسی هم مدال نقره کسب کرد.
وزن ۶۷ کیلو کرم هم حسین اسدی هشت بر چهار برابر مراد الیاسی به برتری دست یافت و مدال طلا گرفت،الیاسی عنوان دومی کسب کرد.
دیدار پایانی وزن ۷۲ کیلوگرم، با تساوی یک بر یک امین کاویانی نژاد و اشکان سعادتی پایان یافت واز آنجا که امین کاویانی نژاد امتیاز آخر را کسب کرده بود ، برنده این وزن شد و نشان طلا را کسب کرد و سعادتی هم نقره گرفت.
پژمان پشتام هم در وزن ۷۷ کیلوگرم، پنج بر ۲ حمیدرضا جعفری از فارس را مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد، جعفری هم نشان نقره از آن خود کرد.
برنده وزن ۸۲ کیلوگرم ، مهدی ابراهیمی بود که با نتیجه هشت بر ۶، جمال اسماعیلی خاتون آباد را از پیش رو برداشت و قهرمان شد، اسماعیلی به نایب قهرمانی رسید.
در وزن ۸۷ کیلوگرم هم بهروز هدایت با نتیجه ۲ بر یک رامین طاهری را شکست داد و بر سکوی نخست ایستاد، طاهری هم دوم شد.
همچنین محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم سه بر یک مهدی بالی حمزه زاده را مغلوب کرد و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد، حمزه زاده هم بر سکوی دوم ایستاد.
و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم هم علی اکبری یوسفی با نتیجه ۲ بر یک پارسا نظری از استان فارس را شکست داد و قهرمان شد ، نظری هم عنوان نایب قهرمانی کسب کرد.
در ایین پایانی این مسابقات جام قهرمانی و مدال های ورزشکاران توسط رحیمی استاندار فارس، نماینده فدراسیون جهانی کشتی و تعداد دیگری از مسوولان اهدا شد.
کشور ارمنستان با ۱۰ کشتی گیر، ایران با ۹۷، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه با ۲ کشتی گیر و تاجیکستان هم با سه ورزشکار در این مسابقات حضور داشتند..کشتی گیرانی از کشورهای ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان به همراه کشتی‌گیران کشورمان در این رقابت ها به روی تشک رفتند.
*تجلیل حمید سوریان از امید نوروزی در جام تختی
در جریان برگزاری چهلمین دوره مسابقات بین المللی جام تختی شیراز به پاس سال ها افتخارآفرینی و خدمات ارزنده از محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، حسن رنگرز مدیرفنی تیم ملی کشتی فرنگی، قاسم رضایی و امید نوروزی قهرمانان جهان و المپیک تجلیل شد.
مراسم تجلیل با حضور حمید سوریان دارنده ۷ طلای جهان و المپیک انجام شد.
همچنین بازوبند پهلوانی استان فارس به امید نوروزی کشتی گیر شیرازی سابق تیم ملی و دارنده مدال های طلای جهان و المپیک اهدا شد. همچنین در این مراسم از هادی حسن اسماعیل نماینده عراقی اتحادیه جهانی کشتی، ناصر فروتن رئیس کمیته داوران فدراسیون کشتی و عباس شجاعی داور بین المللی کشتی قدردانی شد.
*حضور استاندار فارس و قهرمانان المپیک در سالن کشتی فرنگی جام تختی
استاندار فارس، معاون پارلمانی وزارت ورزش و مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی با حضور در سالن شهید دستغیب شیراز از نزدیک نظاره گر دیدارهای فینال مسابقات کشتی فرنگی جام تختی شدند.
رقابت های فینال 10 وزن کشتی فرنگی جام تختی در سالن شهید دستغیب شیراز برگزار شد.
عنایت الله رحیمی استاندار فارس، جمشید تقی زاده معاون پارلمانی وزیر ورزش، حمید سوریان دارنده ۷ طلای جهان و المپیک و نایب رئیس فدراسیون کشتی، شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی، امید نوروزی و قاسم رضایی دارنده مدال های طلای المپیک، حیدرعلی کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان فارس، هادی حسن اسماعیل نماینده اتحادیه جهانی کشتی در جام تختی، حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی و مدیر تیم های ملی و محمدبنا سرمربی تیم ملی از نزدیک ناظر این مسابقات بودند.
* برگزاری رویدادهای ورزشی فرصت مغتنم برای مبادلات فرهنگی
مدیر کل ورزش و جوانان فارس نیز در جریان برگزاری این مسابقات گفت:برگزاری رویدادهای ورزشی عرصه بالاتر از رقابت و مسابقه ورزشی و فرصت مغتنم برای مبادلات فرهنگی بین کشورها و فرهنگ هاست.
حیدرعلی کامیاب افزود: برگزاری مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی فرصتی است تا ورزشکاران و دیگر کشورها با حضور در جمهوری اسلامی ایران و شهر زیبای شیراز از نزدیک با مذاهب، فرهنگ، اعتقادات و داشته های اجتماعی ایران و مردم آن به عنوان مردمی فرهنگ دوست و مهمان نواز آشنا شوند. وی ضمن ابراز خرسندی از این حضور بیان کرد: مایلم به نمایندگی از ملت شریف ایران مخصوصاً مردم ورزش دوست استان فارس و شهر شیراز عرض خوش آمد را به شرکت کنندگان، مهمانان، مسئولان اتحادیه جهانی و کلیه ورزشکاران، مربیان و کادر داوری که برای برگزاری هر چه با شکوه تر این مسابقات زحمات زیادی را متقبل شده اند ابلاغ نمایم.
وی در خاتمه افزود: از صمیم قلب اقامت خاطره انگیزی را برای شما در کشورم ایران و شهرم شیراز آرزومندم.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

دولت‌ها هنگام خدمت‌ر ...

کاوه بهبهانی: هدف از تأسیس دولت آن بود که این نهاد ...

کلنگ‌زنی خط بیسکویت، ...

همزمان با هفته دفاع مقدس، آیین افتتاح خط تولید اسن ...

رونمایی از تابلوی سی ...

با حضور معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس ...

شتاب تورم کُند شد

گزارش «افسانه» از تازه‌ترین آماره ...

دستغیب: قصد توهین به ...

وضیحات سیداحمدرضا دستغیب رییس شورای اسلامی ‌ش ...

رفع کمبود دارویی بیم ...

رفع کمبودهای دارویی بیماران تالاسمی استان فارس در ...

قیمت های نجومی مسکن ...

گزارش«افسانه» از بازار بدون قاعده و قا ...

مرمت كامل كف بازار و ...

*امسال آخرین سال پروژه بهسازی کف بازار وکیل است و ...

نظرات