وزیر علوم:قرار نيست دانشگاه پيام نور تعطيل شود

    
تعداد بازدید: 5860
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :

وزير علوم، تحقيقات و فناوري تصريح كرد: قرار نيست دانشگاه پيام نور تعطيل شود بلكه يك تكليف جدي براي آن تعريف شده است و اين دانشگاه بايد كل فضاي آموزش مجازي را به عهده بگيرد .

دكتر منصور غلامي بعدازظهر دوشنبه ٢ ارديبهشت در نشست با رؤساي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي استان تاكيد كرد كه مركز رشد دانشگاه پيام نور براي مداخله در خدمات رساني فناوري و اشتغال ايجاد شود .

وي همچنين به ساماندهي طرح آمايش هم اشاره و با بيان اينكه اين موضوع به خوبي اطلاع رساني نشده است، در توجيه چرايي اين گفته خاطرنشان كرد: طرح نهايي آمايش جهت اجرا مشخص نشده و تنها پيشنويس آن آماده شده است .

وزير علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينكه نشستي براي توجيه اين طرح برگزار خواهد شد چرا كه نياز به بررسي بيشتري در طرح آمايش داريم، گفت: تلاش مي‌كنيم افكار عمومي را تا نهايي شدن اين موضوع حساس نكنيم .

غلامي با تصريح بر اينكه موظف به ساماندهي آموزش عالي كشور، جلوگيري از موازي كاري و هم افزايي در ارائه خدمات هستيم، گفت: طرح آمايش در شوراهاي ستادي ذيل انقلاب فرهنگي نيز مطرح شده است .

وي با تاكيد بر اينكه طرح آمايش نهايي به ضرر هيچ يك از اركان دانشگاه نخواهد بود، افزود: تلاش خواهيم كرد تا  منافع مراكز آموزش عالي هم ديده شود و هم افزايش يابد .

وزير علوم، تحقيقات و فناوري تاكيد كرد كه در طرح موضوع آمايش و پاسخگويي به سوالات اصل، وجاهت و ضرورت آن زير سئوال نرود .

غلامي در بخشي از سخنانش با اشاره به فعاليت بيش از يكهزار و ٨٠٠ مركز آموزش عالي در كشور بدون مراكز دانشگاه آزاد، گفت: هيچ فشاري پشت سر مراكز آموزش عالي به جز علمي كاربردي‌هاي وابسته به مراكز دولتي وجود ندارد .

وي با تاكيد بر اينكه بايد وجه حقوقي تفاهم نامه‌ها در هر زماني رعايت شود، خواستار ورود دانشگاه‌ها بدون انتظار از دعوت مستقيم از آنها در مسائل مختلف كشور شد .

وزير علوم، تحقيقات و فناوري همچنين خواستار ورود و بررسي ميداني بحران‌هاي طبيعي توسط دانشگاه‌ها شد و تاكيد كرد كه اساتيد از قالب سنتي كلاس‌هاي درس خارج شوند .

غلامي با بيان اينكه معتقدم كه گروهها بخش‌هاي اصلي و اصيل دانشگاه هستند، گفت: دوره حضور ثابت اساتيد در كلاس‌ها تمام شده است .

وي به فرصت‌هاي مطالعاتي اساتيد جديد‌الاستخدام هم اشاره و خاطرنشان كرد: اين مهم در خارج از مرزها ضوابطي دارد كه نمي‌توانيم آن را تضمين كنيم .

وزير علوم، تحقيقات و فناوري ادامه داد: بايد كاركنان شاغل بخش‌هاي مختلف اجتماع را با همراهي بخش خصوصي تقويت كنيم كه لازمه اين مهم آينده پژوهي، اصلاح مسيرهاي انحرافي و هدف‌گذاري است .

غلامي ابراز اميدواري كرد كه خروجي اين نشست و سفر به استان فارس و شهر شيراز منجر به همفكري و بهره‌گيري بيشتر از ظرفيت مراكز آموزش عالي شود .

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

خسارت ۴۶۰ میلیارد ری ...

آمنه سپهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب با ...

تفاهم نامه همکاری‌ها ...

روسای جهاددانشگاهی و موسسه استنادی و پایش علم و فن ...

شناسایی 125 مورد جدی ...

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی 1 ...

محمد علی گرایی برنده ...

کشتی گیر شرکت کننده از استان فارس در رقابت های کشت ...

خطر حذف لبنیات از سف ...

محمدرضا طاهری: با تصویب افزایش ۲۰ درصدی قیمت شیر خ ...

جلوی حفاری غیرمجاز ...

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی ...

توزیع رایگان ۱۶۴ هزا ...

۱۶۴ هزار ماسک N ۹۵ و سه‌لایه رایگان در مراکز ...

شهروندان به پارك ها ...

گزارش «افسانه» از اقدامات صورت‌گر ...

درگیری ۱۰ شهرستان فا ...

تاکنون در ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان فارس م ...

نظرات