قیمت های نجومی مسکن غیر واقعی است

    
تعداد بازدید: 5835
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
گزارش«افسانه» از بازار بدون قاعده و قانون قیمت گذاری مسکن در شیرازقیمت های نجومی مسکن غیر واقعی است* افراد غیرمتخصص در بخش قیمت گذاری ورود کرده اند و واحدهای یک ساختمان را با قیمت‌های متفاوت فروخته اند* متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی بین ۵ تا ۷ میلیون تومان است که کمترین قیمت 2میلیون و 500هزار تومان و بیشترین قیمت بین ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان است *سایت های خرید و فروش مسکن باعث سودجویی شده است که بدون هیچ نظارتی افراد وارد می شوند و قیمت مسکن را در منطقه ای که خودشان ملک دارند، بالا می برند

مریم مرادی: درحالی بازار خرید و فروش و اجاره مسکن روز به روز گران تر می شود که انتظار متقاضیان برای کاهش قیمت مسکن بی نتیجه مانده است.
بازاری که به شکل بی ثبات و بدون هیچ قاعده ای
از سوی مالکان قیمت گذاری می شود، تورم این بخش ضروری را بیشتر کرده است.
برخی از کارشناسان از کاهش قیمت مسکن در مناطق مختلف گزارش می دهند که با توجه به غیرواقعی بودن افزایش قیمت مسکن در واقع کاهش های
چند درصدی نیز هنوز تا قیمت واقعی مسکن فاصله زیادی دارد.
افزایش غیر واقعی مسکن تا جایی است که نایب رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز با اشاره به افزایش مجدد قیمت مسکن درماه های اخیر
می گوید: در واقع حدود ۳۰ درصد قیمت فعلی مسکن به صورت تورمی و غیر واقعی است که باعث شده مردم مسکن را گران تر از آنچه باید باشد خرید و فروش کنند.
عقیل یزدان پناه با اشاره به اینکه همچنان روند تورمی قیمت مسکن ادامه دارد، به «افسانه» می گوید: پیش بینی کاهش قیمت مسکن اشتباهی است که برخی از کارشناسان به مردم وعده می دهند چنانچه در این 3 الی 4 ماه گذشته نیز هیچ کاهش قیمتی نداشته‌ایم و این موضوع باعث شده است که مردم نه توانایی خرید داشته باشند و نه اجاره.
*قیمت هر متر مربع واحد مسکونی
وی همچنین در رابطه با متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شیراز می گوید: متوسط قیمت بین ۵ تا ۷ میلیون تومان در هر متر مربع است که کمترین قیمت در برخی مناطق 2میلیون و500هزار تومان در هر متر مربع است و همچنین بیشترین قیمت بین ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان برای هر متر مربع است که این نشان می‌دهد همچنان روند تورمی است.
به گفته یزدان پناه به دلیل افزایش قیمت مسکن بیشتر مردم به شهرک های حاشیه ای روی آوردند که در ادامه ممکن است حتی نتوانند توان ادامه زندگی در شهر را داشته باشند.
*قیمت گذاری مسکن متفاوت و براساس نیاز صاحب ملک است
نایب رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز با بیان اینکه دولت باید برای ثبات قیمت در بخش مسکن وارد شود، عنوان می کند: کاهش قیمت تمام شده مسکن، کاهش عوارض شهرداری، در نظر گرفتن زمین رایگان برای اقشار کم درآمد و... از اجمله اقداماتی است که دولت باید در نظر بگیرد.
یزدان پناه ادامه می دهد: همچنین قیمت گذاری مهمترین موضوع است و دولت باید نهادی را در خصوص خرید و فروش و رهن و اجاره مسکن برای قیمت گذاری داشته باشد و قیمت ها را خود دولت برآورده کند.
به گفته وی این شرایط درحالی است که بسیاری از افراد غیرمتخصص در بخش قیمت گذاری ورود کرده اند و به صورت دل بخواهانه قیمت گذاری
می کنند؛ چنانچه شاهد این هستیم که ساکنین یک ساختمان چند واحدی با قیمت‌های متفاوت خانه را اجاره یا خرید کرده اند که این بر اساس نیاز و خواسته صاحب خانه بوده است.
*سودجویی از سایت ها برای افزایش قیمت مسکن
نایب رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز با اشاره به فعالیت برخی از سایت ها در فضای مجازی می گوید: سایت هایی خرید و فروش مشکن باعث سودجویی شده است که بدون هیچ نظارتی افراد وارد می شوند و قیمت مسکن را در منطقه ای که خودشان ملک دارند، بالا می برند.
یزدان پناه با بیان اینکه عموم مردم این برداشت را دارند که قیمت گذاری بر عهده مشاورین املاک است، خاطرنشان می کند: این باور اشتباه است و در این بازار که تورمی است و روز به روز گران تر می‌شود مشاورین املاک نیز تمایل دارند که با کاهش قیمت بتوانند معاملات بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: درحال حاضر شرایط تورمی مسکن باعث شده که مشاورین املاک نیز آسیب ببینند و معاملات کمتری داشته باشند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

پتروشیمی شیراز بر بل ...

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیرازبا اشاره به اینکه نخست ...

قدردانی وزیر کشور از ...

وزیر کشور با ارسال پیامی خطاب به استاندار فارس از ...

حاشیه های سیزدهمین ن ...

در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس ...

آمار کرونا در فارس ...

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۱ ...

۲۱ دلیل برای یادگیری ...

در راستای طرح ۵۷ نماینده ی مجلس برای حذف درس زبان ...

جامعه ايرانی قتل ها ...

گزارش «افسانه» از علل جامعه شناختى قتل ...

شناسایی ۷۷ مورد جدید ...

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۷ ...

بن بست آی تی آی؟

گزارش «افسانه» از اعتراض جمعی از بازنش ...

نظرات