بن بست آی تی آی؟

    
تعداد بازدید: 6708
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
گزارش «افسانه» از اعتراض جمعی از بازنشستگان شرکت مخابرات راه دور شیراز به دلیل عدم دریافت مطالباتبن بست آی تی آی؟ *دادستان عمومی و انقلاب شیراز: تاکنون هیئت حمایت از صنایع هیچ جوابی مبنی بر واگذاری مجموعه آی تی آی به سهامدار نداده است*سهامدار این مجموعه متعهد شده که بعد از واگذاری این مجموعه به وی کارخانه آی تی آی را با 300 نفر راه اندازی کند*رئیس سازمان صمت فارس: سرمایه گذاری با 150 میلیارد تومان قصد راه اندازی مجدد کارخانه دارد و در صورت تحویل بعد از 4 ماه تمام مطالبات بازنشستگان را کامل پرداخت می کند*رئیس کانون بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز: بعد از 13 سال حدود 70 الی 80 نفر از بازنشستگان این مجموعه بدون دریافت هیچ حق و حقوقی فوت شده اند* راه اندازی مجدد آی تی آی مشکلات بازنشستگان را رفع نمی کند

محمدرضا طاهری: مشکلات و عدم پرداخت حقوق کارگران، مجموعه ها و واحدهای تولیدی استان قصه ای است که هیچ وقت قصد تمام شدن ندارد.
جمعی از بازنشستگان شرکت مخابرات راه دور شیراز صبح روز یکشنبه 13 بهمن با حضور در مقابل استانداری فارس نسبت به عدم دریافت مطالبات ایام اشتغال اعتراض کردند.
این در حالیست که حدود 70 الی 80 نفر از بازنشستگان این مجموعه بدون دریافت هیچ حق و حقوقی فوت شده اند.
تعدادی از کارکنان این کارخانه که از سال 1385 تاکنون بازنشسته شده‌اند با توجه به اینکه حقوق بازنشستگی از طریق تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود اما تاکنون هیچ‌گونه سنوات خدمتی دریافت نکرده‌اند.
به گزارش افسانه آنلاین: کارخانه آی تی آی با بیش از یک‌هزار و 200 نیرو به علت قطع ارتباط سفارش از سوی تنها مشتری آن که شرکت مخابراتی ایران بوده با چالش بسیار روبه‌رو شده است.
کارخانه مخابرات راه دور شیراز سال ۸۵ تعطیل شد و از آن زمان، هم در رابطه با احیای آن و هم در رابطه با پرداختِ مطالبات کارگران بازنشسته مرتب وعده داده شده است.
آن طور که شمشیری رئیس کانون بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز می گوید: حدود 13 سال است که پیگیر مطالباتمان هستیم اما هنوز هیچ نتیجه ای نگرفته ایم و این در حالیست که حدود 70 الی 80 نفر از بازنشستگانی که معوقاتشان را دریافت نکرده اند در سال های گذشته فوت شده اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه مشکلات مربوط به بازنشستگان آی تی آی در حوزه اداره کار است، می گوید: مشکلاتی که در زمان تولید کارخانه آی تی آی ایجاد می شود باعث شد که مسئولان نتوانند حقوق و مزایا کارمندان را پرداخت کنند. حمیدرضا ایزدی در گفت و گو با«افسانه» با بیان اینکه جهت رفع مشکلات کارخانه آی تی آی در آن زمان هیئت حمایت از تولید این مجموعه را تحت پوشش و حمایت خود قرار داد، می افزاید: در حال حاضر 35 درصد از سهام این کارخانه زیر نظر یکی از افراد قرار دارد.
رئیس سازمان صمت استان فارس در ادامه
می گوید: طی سفری که هیئت دولت در زمان های گذشته به شیراز داشت، متوجه شد که مشکلات عدیده کارخانه باعث شده که این مجموعه توانایی ادامه فعالیت نداشته باشد که در نهایت دولت جهت بازنشست کردن کارگران مبلغی حدود 27 میلیارد تومان را به هیئت حمایت از صنایع پرداخت که این هیئت جهت بازنشسته کردن این افراد مبلغی بالغ بر 20 میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی
داد. وی با اشاره به اینکه حدود 1300 نفر کارگر در آن زمان توانستند با پولی که دولت به هیئت حمایت پرداخت کرد، بازنشسته شوند، می افزاید: در حال حاضر این افراد حقوق و مزایایشان را از تامین اجتماعی دریافت می کنند اما این افراد همواره معوقات و مطالباتی دارند.
ایزدی می افزاید: به اذعان بازنشستگان آی تی آی میزان طلب آنها از کارخانه حدود 36 الی 37 میلیارد تومان است که آنها همواره خواستار دریافت معوقات هستند.رئیس سازمان صمت استان فارس با بیان اینکه بازنشسته های آی تی آی جهت دریافت مطالباتشان اوایل سال جاری در مقابل وزارت صمت تجمع کردند، می گوید: با توجه به اینکه چند نفر از وزیران مانند صمت، اقتصاد، کار و ... عضو هیئت حمایت از صنایع هستند؛ بنابراین وزارت صمت جهت پیگیری حق و حقوق این افراد دستور داد که مشکلات بازنشستگان پیگیری شود.
وی با اشاره به اینکه جهت بررسی مشکلات بازنشستگان معاون و بازرس ویژه وزارت صمت به شیراز سفر و جلسه ای را در استانداری با حضور سهامدار برگزار کردند، می افزاید: در این جلسه سهامدار عمده این کارخانه اذعان داشت که سرمایه گذاری را می شناسد که با سرمایه ای بالغ بر 150 میلیارد تومان قصد راه اندازی مجدد این کارخانه دارد و در صورت تحویل کامل کارخانه به سرمایه دار و در صورتیکه بانک، تامین اجتماعی، اداره برق و آب برای دریافت بدهی شان فرصت تنفسی را به سرمایه گذار دهد وی بعد از 4 ماه تمام مطالبات بازنشستگان را به صورت کامل پرداخت می کند.
ایزدی در ادامه با بیان اینکه مقرر شد که سهامدار عمده کارخانه طرح راه اندازی کارخانه را به وزارت صمت ارائه دهد، می افزاید: جلسه ای را با حضور استاندار فارس، مدیر عامل بانک ملی، معاون وزیر و ... برگزار کردیم مقرر شد که سهامدار عمده کارخانه آی تی آی نامه ای را به وزارت صمت ارسال کند و در آن مدت پرداخت بدهی بازنشتگان را اعلام کند و 4 ماه بعد از واگذاری کارخانه بدهی این افراد را پرداخت کند.
رئیس سازمان صمت استان در ادامه با اشاره به اینکه پرداخت بدهی های بازنشستگان بعد از 4 ماه دغدغه تمام مدیران ارشد استان و استاندار فارس محسوب می شود، می گوید: در صورت عدم تسویه حساب، این کارخانه مجددا به هیئت حمایت واگذار می شود.
به گفته وی سهامداران این مجموعه به هیچ وجه نمی توانند کارخانه آی تی آی را بفروشند.
* استقرار تیم حفاظت هیئت حمایت از صنایع برای محافظت از این مجموعه کارساز نیست
دادستان عمومی و انقلاب شیراز هم در ادامه با بیان اینکه مشکل کارخانه ای تی آی قدیمی و متعلق به حدود 15 سال گذشته است، می افزاید: مشکلات اصل 44 قانون اساسی از عمده موضوعاتی است که مجموعه آی تی آی با آن دست و پنجه نرم می کند این در حالیست که فعالیت و تولید این مجموعه سال هاست متوقف شده است و آی تی آی به صورت راکد مانده است.
حیدر آسیابی در گفت و گو با «افسانه» با اشاره به اینکه عمده مشکلات کارخانه آی تی آی اجرایی و مربوط به دستگاه های اجرایی استان مانند استانداری و سازمان صمت و ... است، ادامه می دهد: بازنشستگان مجموعه آی تی آی جهت بررسی وضعیت شان به ما مراجعه کردند.
دادستان عمومی و انقلاب شیراز بیان می کند: با توجه به اینکه کارخانه آی تی آی یکی از مجموعه های
مهم تولیدی و صنعتی استان به شمار می رفت، بنابراین جهت کمک به این مجموعه و بازگرداندن آی تی آی
به چرخه تولید مکاتبه ای را با هیئت حمایت از صنایع انجام دادیم و درخواست کردیم که طبق قانون حمایت های
خود را برای احیا آن دریغ نکنند.
آسیابی با اشاره به اینکه در آن نامه ذکر کردیم که تداوم وضع این کارخانه باعث از بین رفتن زیرساخت های مجموعه آی تی آی می شود، می افزاید: جهت احیای کارخانه آی تی آی به هیئت حمایت از صنایع پیشنهاد دادیم که طبق مصوبات قانونی که در این بخش وجود دارد تلاش های خود را در این بخش انجام دهند.
* منتظر اعلام وصول نتیجه هیئت حمایت از صنایع هستیم
وی با اشاره به اینکه تاکنون هیئت حمایت از صنایع هیچ جوابی مبنی بر واگذاری مجموعه آی تی آی
به سهامدار عمده این مجموعه به ما نداده است، می گوید:
با توجه به ظرفیت های موجود و طبق وعده های یکی از سهامداران، مجموعه آی تی آی آمادگی راه اندازی کارخانه را دارد، به هیئت صنایع پیشنهاد واگذاری کارخانه به این فرد را دادیم و مکاتباتی را انجام دادیم که بعد از واگذاری سهامدار این مجموعه متعهد می شود که مطالبات بازنشستگان را بپردازد که هم اکنون منتظر اعلام وصول نتیجه هیئت حمایت از صنایع هستیم.
دادستان عمومی و انقلاب شیراز با بیان اینکه استقرار تیم حفاظت از طرف هیئت حمایت از صنایع برای محافظت از این مجموعه به هیچ وجه کارساز نیست، می افزاید: اگر مسئولان کارخانه قصد واگذاری این مجموعه را به سهامدار ندارند خودشان باید جهت راه اندازی این بخش اقدام کنند.
آسیابی با اشاره به اینکه سهامدار این مجموعه متعهد شده که بعد از واگذاری این مجموعه به وی کارخانه آی تی آی را با 300 نفر راه اندازی کند،
می گوید: سهامدار عمده مجموعه آی تی آی جهت راه اندازی این مجموعه بارها به دفتر ما مراجعه کرده است و اذعان کرده است که در صورت تحویل کارخانه به وی توسط هیئت حمایت از صنایع مطالبات بازنشستگان را طی چند قسط پرداخت کند.
وی با اشاره به اینکه در قانون این ظرفیت پیش بینی
شده است که هیئت حمایت از صنایع می تواند با راهکارهای قانونی این مجموعه را واگذار کند،
می افزاید: این سهامدار نیز متعهد شده است که در صورت ارائه مدارک و مستندات تسهیلات معوقه را پرداخت کند.
دادستان عمومی و انقلاب شیراز تصریح می کند: بنده با مطالعات از مفاد قانونی این بخش و با در نظر گرفتن ظرفیت قانونی نامه ای را جهت واگذاری این مجموعه به سهامدار عمده انجام دادم.
وی با اشاره به اینکه اقدامات زیادی را جهت رفع مشکلات این مجموعه انجام داده ایم، می گوید: با توجه به اینکه حمایت از تولید و اقتصاد مقاومتی از اهداف مهم ما به شمار می رود؛ بنابراین جهت احیی مجموعه آی تی آی مکاتباتی را با مجموعه استانداری و معاونت اقتصادی استانداری، معاون وزارت صمت انجام دادم.
** راه اندازی مجدد آی تی آی مشکلات بازنشستگان را رفع نمی کند
رئیس کانون بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز هم در ادامه با بیان اینکه برخلاف برگزاری جلسات متعدد جهت رفع مشکلات بازنشستگان کارخانه آی تی آی اما هنوز در عمل مسئولان اقدامی انجام نداده اند، می افزاید: حدود 1300 نفر از بازنشستگان کارخانه آی تی آی بدون در نظر گرفتن و احتساب تاخیر و ... از سال 85 تاکنون حدود 35 هزار میلیارد تومان حقوق، معوقه و بازنشستگی شان را دریافت نکرده اند.
هاشم شمشیری در گفت و گو با «افسانه» با بیان اینکه 13 سال است که پیگیر مطالباتمان هستیم اما هنوز هیچ نتیجه ای نگرفته ایم، می گوید: حدود 70 الی 80 نفر از بازنشستگانی که معوقات شان را دریافت نکرده اند در سال های گذشته فوت شده اند.
رئیس کانون بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز با اشاره به اینکه اواسط تیر ماه جاری جلسات متعددی را با حضور معاون وزیر صمت برگزار کردیم و وی قول پیگیری و حل مشکلات را به ما داد،
می افزاید: تاکنون هیچ نتیجه ای کسب نکرده ایم
و برخلاف جلسات متفاوت به هیچ نتیجه ای نرسیدیم.
شمشیری در ادامه با بیان اینکه بدون هیچ قید و شرطی همواره خواستار دریافت معوقات بازنشستگی مان هستیم، می افزاید: روز گذشته مدیر کل کار استان و معاونت دادگستری استان تماس هایی را جهت رفع این مشکل با بنده برقرار کردند.
رئیس کانون بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز خاطر نشان می کند: اگرچه سهامدار عمده کارخانه
آی تی آی به ما وعده می دهد که بعد از گذشت چهار ماه از راه اندازی این کارخانه بدهی بازنشستگان را پرداخت می کند اما ما هنوز نمی دانیم که کی و چه زمانی این اتفاق عملی می شود و همواره بازنشستگان باید منتظر اقدام این افراد بمانند.
شمشیری با اشاره به اینکه سرمایه گذاری که سهامدار عمده این مجموعه به هیئت حمایت از صنایع معرفی کرده است، مورد تائید این هیئت قرار نگرفته است می افزاید: برنامه های این سرمایه گذار جهت احیای کارخانه آی تی آی مورد قبول هیئت حمایت از صنایع قرار نگرفته است.
وی با اشاره به اینکه موضوعاتی مانند طرح و راه اندازی این کارخانه نمی تواند مشکلات بازنشستگان کارخانه آی تی آی را رفع کند، می گوید: مسئولان استانداری روز گذشته قول دادند که موضوع آی تی آی را فردا در هیئت اجرایی کارگری عنوان کنند.
رئیس کانون بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز با بیان اینکه تغییر سهامداران مجموعه نمی تواند گره ای از مشکلات بازنشستگان را باز کند، می افزاید: در حال حاضر تمام دستگاه های کارخانه موجود است این در حالیست که به دلیل بدهی های مجموعه آی تی آی وسایل و دستگاه ها به توقیف چندین اداره و سازمان در آمده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

تاریخ مصرف بورس تما ...

استاد دانشگاه الزهرا(س) در گفت و گو با «افسا ...

سمینار آموزشی تصادفا ...

سمینار آموزشی تصادفات وامداد و نجات شهری به مناسبت ...

ريل گذارى خط دو مترو ...

* فاز اول حفاری و تونل خط ۲ قطار شهری امروز در ایس ...

ساده‌انگاری عامل اصل ...

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کر ...

دستمزد سال آینده کار ...

عضو شورای عالی کار در گفت و گو با« افسانه&ra ...

ثبت تردد 400 ميليون ...

*۲۱ پاسگاه پلیس راه  در مناطق سردسیر ، ۶ واحد ...

سیگنال‌های سیاسی معی ...

گزارش «افسانه» از وضعیت بازار طلا در ش ...

سال طلايی گندم فارس

*پیش بینی می شود بیش از یک میلیون و ۳۰۰هزارتن ...

نظرات