ثبت تردد 400 ميليون خودرو درجاده هاى استان

    
تعداد بازدید: 5619
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
نویسنده خبر :
*۲۱ پاسگاه پلیس راه  در مناطق سردسیر ، ۶ واحد استقراری، ۵۰۰ نفر از نیروهای اضافه بر دیگر نیروها و بیش از ۸۰ گشت روزانه برای زمستان مستقر شده اند  *  براساس آمار به طور متوسط بیش از ۴۰۰ میلیون خودرو در جاده ها توسط سیستم های ثبت؛ تردد داشته است و نقاط حادثه خیز ،عوامل کنترل کننده و تامین امنیت جاده ای در جاده ها مشخص شد*۵۷۰ دستگاه سبک، سنگین و نیمه سنگین با تجهیزات برفی با1۲3 گشت ثابت و سیار در جاده های برف گیر فعال است

مریم مرادی: فرمانده انتظامی فارس گفت: هیچ هدفی جز امنیت و آرامش مردم نداریم و ما به دنبال ارتقا سلامت و امنیت هستیم تا خوشحالی و لبخند مردم ببینیم
سردار رهام بخش حبیبی روز گذشته در مراسم افتتاح طرح زمستانه پلیس و یگان های امدادی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای خدمت رسانی در زمستان عنوان کرد: تمام پاسگاه های استان در جاده ها اعلام اماده باش و هشدار هستند و همچنین ۲۱ پاسگاه پلیس راه  در مناطق سردسیر و ۶ واحد استقراری برای زمستان مستقر شده است.
وی خاطرنشان کرد:  ۵۰۰ نفر از نیروهای اضافه بر دیگر نیروها برای زمستان در نظرگرفته شده است تا روزانه بیش از ۸۰ گشت در سراسر استان داشته باشند.
حبیبی  گفت: اگر نیروهای انتظامی تذکر و آموزش می دهند که مردم قوانین خود و دیگران را رعایت کنند برای آن است که بتوانیم سلامت و آرامش را در خانواده‌ها لمس کنیم.
وی با اشاره به اینکه تعداد تلفات جاده ای از نظر جرج، فوت و... کاهش داشته است ابراز کرد: امسال در این راستا تلاش می شود تا بعد از عید گزارش ویژه ای از کاهش حوادث بدهیم.
فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه آمار بالایی از حوادث رانندگی حادثه دیدگان مقصر نیستند و توسط دیگران آسیب می بینند ، عنوان کرد: باید فرهنگ رانندگی را مدنظر داشت همچنین در بحث فرهنگی برخی فرهنگ استفاده از خودرو را ندارند اما خودرو سوار می شوند.
حبیبی یادآور شد: در جاده ها افرادی که به دلیل برف و باران و سرما گرفتار شوند برنامه‌ریزی کرده ایم تا به آنها خدمت رسانی کنیم.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته با همت همه مردم تعداد تلفات تصادفات کاهش پیدا کرده است و نیروی انتظامی هم توان خود را دارد تصریح کرد: از امسال نیز در طرح زمستانی پهپادها در نظر گرفته شده است و نیروهای خدماتی، امدادرسانی و پاسگاه‌ها در جاده‌ها آماده باش هستند.
*   نقاط حادثه خیز ،عوامل کنترل کننده و تامین امنیت جاده ای در جاده ها مشخص شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس  با بیان اینکه طرح انتظامی و ترافیکی راهداری زمستانه از نظر امنیت‌روانی حس مثبتی دارد؛ عنوان کرد: ویژگی هایی استان فارس درحوزه حمل و نقل  و طول راه ها ویژه است و براساس آمار به طور متوسط بیش از ۴۰۰ میلیون خودرو در جاده ها توسط سیستم های ثبت؛ تردد داشته است.
محمود رضایی با بیان اینکه تولیدات کشاورزی، صنعتی و ... در حوره حمل و نقل جاده و راه موثر است ، یادآور شد:
در طول سال عناصر راهداری مداخله دارند و موضوعات متفاوتی داریم چنانچه طی ۲ روز گذشته ۸۰ درصد استان پیمایش و از پروژه های مختلف بازدید و نقاط حادثه خیز ،عوامل کنترل کننده و تامین امنیت جاده ای در جاده ها مشخص شد.
وی گفت: حوادث رانندگی و تلفات  در جاده های استان امسال نیز مانند سال قبل در صدر امار کاهشی کشور است که این روند کاهشی باید ادامه داشته باشد.
*خریداری ۴۰ هزار تن شن و نمک برای جاده های برف گیر
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با بیان اینکه طی سه سال متوالی کاهش تصادفات داشته‌ایم و در 8ماه اول امسال کاهش تلفات نسبت به سال گذشته داشته ایم، عنوان کرد: تعامل خوبی در حوزه کاهش تصادفات صورت گرفته است و باید با افزایش فرهنگ ترافیکی روند کاهشی داشته باشیم .
علیرضا سیاهپور  با اشاره به اینکه  ۲۶ آذرماه روز حمل و نقل راهداری گفت: رانندگان در حوزه بار در خط مقدم بوده اند و کالاهای استراتژیک و مورد نیاز مردم را جابه‌جا کرده‌اند و همچنین در حوزه مسافربری هم پا به پای بقیه بخش ها فعال بوده اند.
وی با بیان اینکه از خرداد ماه با توجه به محدودیت‌های تردد زودتر به استقبال طرح زمستانی رفته ایم؛ عنوان کرد: در این زمینه ۴۰ هزار تن شن و نمک خریداری شده است  تا براساس تجارب و تعامل سال های گذشته و رصدهای حوزه هواشناسی تردد ایمن را فراهم کنیم و بتوانیم بهره وری بهتری داشته باشیم.
 سیاهپور افزود: با رایزنی ستاد راهداری کشور گشایش هایی صورت گرفته است و درحال حاضر ۹۵ درصد ماشین آلات اورهال و تعمیرات اساسی شده است.
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با بیان اینکه۸۰۰ هزار راهدار به صورت مستقیم برای خطرات احتمالی و بحران زمستانی حضور دارند خاطرنشان کرد: ۵۷۰ دستگاه سبک، سنگین و نیمه سنگین با تجهیزات برفی با1۲3 گشت ثابت و سیار در جاده های برف گیرفعال هستند.
سیاهپور با اشاره به اینکه6 هزارو ۵۰۰ کیلومتر بیش از ۵۷ گردنه در جاده های استان برف گیر هستند، تصریح کرد: دغدغه ترافیک در ماه های اتی کمتر است و با توجه به بیماری کرونا در سرما باید کانکس هایی پیش بینی شود که فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

گزارش تصویری این خبر

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

نگاهی به آداب ماه مب ...

نگاهی به آداب ماه مبارک رمضان در ابتدای سده‌ی ...

افزایش 30 درصدی خشون ...

«افسانه» از افزایش تنش‌ها در ایام ...

جلوی حفاری غیرمجاز ...

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی ...

توسعه پتروشيمي شيراز ...

 مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر با تصری ...

بازدید مدیر عامل شرک ...

امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامی ...

پاک فطرت و اعتمادی ب ...

رئیس کمیته حقیقت یاب سیل شورای شهر شیراز تایید کرد ...

ضریب اشغال نزدیک به ...

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگر ...

خريد و فروش طلا،صفر ...

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان شیراز: خرید و ...

نظرات